پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۰۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
مراسم احیای کارخانه قند یاسوج که پس از حدود یک دهه تعطیلی و به نمایندگی از ۴۴ واحد صنعتی به مدار تولید برگشت با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور برگزار شد. رئیس جمهور با بیان اینکه احیای واحدهای راکد صنعتی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: ۵ هزار واحد صنعتی، تولیدی و اقتصادی راکد ‌احیا شد.

شعارسال: مراسم احیای کارخانه قند یاسوج که پس از حدود یک دهه تعطیلی و به نمایندگی از ۴۴ واحد صنعتی به مدار تولید برگشت با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور: دولت سیزدهم ‌‌۵ هزار واحد صنعتی، تولیدی و اقتصادی راکد ‌را احیا کرد

*احیای واحد‌های راکد صنعتی

رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه احیای واحد‌های راکد صنعتی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: ۵ هزار واحد صنعتی، تولیدی و اقتصادی راکد احیا شد. باقی واحد‌هایی که در دهه گذشته تعطیل یا نیمه‌تعطیل شده‌اند نیز باید احیا شوند.

وی با بیان اینکه امروز در افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام این استان جلوه ما می‌توانیم را به عینه دیدیم، افزود: دشمن خواست، اما نتوانست، اما ما خوا‌ستیم و توانستیم.

*مشکل اشتغال را برطرف خواهیم کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل اشتغال را با احیای واحد‌های راکد برطرف خواهیم کرد، ادامه داد: ۱۳۰ کارگر امروز مشغول به کار می‌شوند و ۷۰ نفر دیگر جذب خواهد شد، ضمن اینکه در کنار احیای کارخانه ۶۰۰ شغل ایجاد خواهد شد و قطعا ظرفیت اشتغال بیشتر خواهد شد. این موضوع به همت همگان نیاز دارد.

رئیسی با بیان اینکه نمی‌توانیم ثروت ملی را بدون فعالیت رها کنیم، تصریح کرد: اکثر واحد‌های راکد در جلوی چشم مردم قرار دارد که با احیای آن‌ها امیدآفرینی می‌شود.

*‌اخطار به سازمان اقتصادی کوثر

رئیس جمهور در همین ارتباط به کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج اشاره کرد و با بیان اینکه در کنار کارخانه قند یاسوج کارخانه آرد و نشاسته مربوط به سازمان اقتصای کوثر قرار دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان اگر حداکثر ظرف ۲ ماه کارخانه را راه‌اندازی نکرد به سازمانی که بتواند احیاء کند واگذار می‌کنیم، چون نمی‌توانیم ببینیم این ثروت با ظرفیت کمی کار می‌کند.

*رشد تولید ماموریت همه ایرانی‌ها

وی رشد تولید را ماموریت همه ایرانی‌ها دانست و تاکید کرد: این کار شدنی است، چون کشورمان ظرفیت، ثروت، نیروی کارآمد و علم بالایی دارد و نمی‌شود، نمی‌توانیم و ... جایی در ایران اسلامی ندارد و با عنایت خداوند متعال گشایش‌های بسیاری قطعا در کشور خواهیم داشت. کشور ما مردان و زنان مصمم دارد، کشور ما دارای ثروت‌ها و مزیت‌های بسیاری است که این کار در آن کاملاً امکان‌پذیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه یقین داریم با دستان توانای شما مانند زمان جبهه که بسیاری از مشکلات حل و گشایش ایحاد شد مشکلات حل، اشتغال ایجاد و تولید رشد خواهد داشت و تورم را مهار خواهیم کرد، گفت: احیای کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد باعث شادی دل شمار زیادی از خانواده‌های این استان که در این واحد تولیدی کسب درآمد می‌کنند شده است.

*امید در دل کشاورزان زنده شد‌

رئیسی با بیان اینکه بهره‌برداری از کارخانه قند یاسوج و پتروشیمی گچساران نویدبخش توسعه اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: بازگشت این واحد صنعتی به چرخه تولید سبب تضمین بازار فروش چغندرکاران استان می‌شود و امید را در دل کشاورزان چغندرکار کهگیلویه و بویراحمد زنده می‌کند.

وی با بیان اینکه روزی که به کارخانه آمدم حال کارگران گرفته بود و چهره درهمی داشتند و مایوس شده بودند و امیدی به آینده نداشتند، اما امروز خدا را شاکرم که با عنایت خدا و دستان توانای شما به چرخه بازگشت، تاکید کرد: امروز کارگران و خانواده‌های آن‌ها امید به آینده دارند و مصمم به ادامه فعالیت کارخانه هستند، لطف خدا و دستان توانای شما کارخانه را راه اندازی کرد که از همت ستاد اجرایی، نماینده، ولی فقیه و استاندار قدردانی می‌کنم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26تیر1402، کدخبر: 2927305، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین