پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
جوان گرایی و شعار‌هایی از این جنس در ایران بدلیل نبود مصادیق عملی و رفتاری و متاسفانه وجود مصادیق استفاده ابزاری از جوانان، تبدیل بنوعی ادعای گل درشت شده است. جوان ایرانی زمانی حق ابراز وجود دارد که زبان افکار پدرخوانده‌های پشت پرده باشد. جوان ایرانی زمانی حق ابراز وجود دارد که برخوردار از رانت خانوادگی، حزبی و گروهی باشد. جوان ایرانی زمانی حق ابراز وجود دارد که تابع محض بنیادگرایی‌ها و ایدئولوژی‌ها باشد. بغیر از جوانان دهه ۴۰ و ۵۰ که الان پدرخوانده‌های پشت پرده هستند و توانستند در سال‌های اول انقلاب ایفای نقش کنند، هیچ نقشی به جوان ایرانی داده نشده و جوان ایرانی بنوعی رانده شده و حتی با ایده ال گرایی‌ها، زیاده خواهی‌ها، حاشیه رانی‌ها و تحمیل فشار‌های نامتعارف و انکار نیاز‌های آن، بنوعی سرکوب هم شده است.

شعارسال: مهدی عرب­‌صادق، معاون سیاسی سابق و عضو مستعفی حزب موتلفه اسلامی سی و نه سال داشته و از جمله چهره‌­های جوان یکی از کهنسال‌­ترین احزاب سیاسی فعال کشور محسوب می­‌شود که علیرغم سن کم، در قیاس با چهره‌­های مشهور و سابقه­‌دار این تشکل، موفق به ارتقا در سلسله مراتب حزبی تا جایگاه معاونت سیاسی این حزب شد و البته اخیرا در اثر آنچه که اعمال نظر و نفوذ پدرخواندگان می­‌خواند به طور کلی عطای فعالیت تشکیلاتی را به لقای آن بخشید و در حال حاضر بیش از آنکه در نقش یک کنشگر سیاسی فعال باشد در حوزه تخصصی و کاری خود مشغول است.

جوان گرایی ابزاری در ایران از دیدگاه مهدی عرب صادق

جوانان در کشور ما نقش آفرین نبودند. در ابتدای انقلاب پدرخواندگان امروز، نقش جوانان دوران گذشته را داشتند و تنها گروهی از جوانان بعد از انقلاب بودند که توانستند نقش آفرینی کنند. در شرایط حاضر، مسیر ورود جوانان به ساز و کار‌های اداری و سیاسی و اقتصادی کشور مسدود است. مگر برای جوانانی که اهل رانت هستند. اگر جوانی ادغام در رانت بشود و تابع باشد، می‌تواند نقش آفرینی داشته باشد. اگر ادغام در رانت نشوید، یک نیروی گریز از مرکز شما را پس زده و حتی به شما آسیب می‌زند.

جوان گرایی در مفهوم اصلی به این معنا است که فکر و اندیشه پویای یک جوان در امور جاری شود. تا زمانی که نگاه ما به جوان ویترینی باشد و جوان ما، زبان مغز‌های کسانی باشد که خودشان عامل وضعیت امروز هستند و انتظار به حضور نمادین جوانان باشد، این جوان گرایی مشکلی از کشور و مشکلی از جوان ما حل نخواهد کرد.

آنچه که امروز در واقعیت امر وجود دارد این است که، جوان را می‌گذارند در مسند و پشت پرده به او دیکته می‌کنند. جوان فعال و با شناحت، این را نمی‌پذیرد. نمی‌پذیرد که ابزار باشد.

تعداد بازدید : 4

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از دیدار نیوز

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین