پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
زمانی که قصد واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس و عرضه در بورس وجود داشت، هشدار دادیم که این طرح با دو چالش عمده روبرو می شود. اگر نصف بعلاوه یک سهام واگذار شود، خریداران برای خرید این دو باشگاه صف می کشند و اگر زیر این میزان باشد، خریدار نخواهد داشت و حساب باز کردن روی هواداران نیز اشتباه است. حال افشا می شود که از حدود ده درصد سهام واگذار شده، تنها سه درصد توسط خریداران واقعی خریداری شده و هفت درصد سهام هم با توصیه و سفارش فروخته شده است. از شما می پرسیم که چرا این حد حماقت در برخی سازمان ها و بعضی از مدیران اجرایی وجود دارد؟

شعارسال: اگر بالغ بر نصف باشگاه‌های سرخ ابی واگذار به بخش خصوصی می‌شد، بخش خصوصی خریدار به احتمال بالا، کل هزینه باشگاه را با سند سازی قانونی از بخش دولتی یا سایر سهامداران دولتی و وابسته به دولت می‌گرفت و خیلی هم خوشحال می‌بود. در همین شرایط، برخی از املاک باشگاه‌ها هم شناسایی می‌شد و چنان معجراتی را مردم به چشم می‌دیدند که بنی اسرائیل هنگام شکاف نیل توسط عصای موسی ندیدند.

تحقق هشدار پایگاه شعار سال درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال

اما اگر سهام زیر حد وسط واگذار شود (شرایط حاضر)، کسی رغبتی به خرید نشان نخواهد داد (حتی هواداران). چرا که همه منتظر رو شدن حجم بالای بدهی‌های بی حساب و کتاب و پیامد تصمیم گیری‌های آبدوغ خیاری مدیران دولتی هستند. در برنامه تلویزیونی، افشا می‌شود که تنها سه درصد سهامداران باشگاه، واقعی بوده و مابقی سهام (از ده درصد سهام عرضه شده)، به توصیه و سفارش خرید و فروش شده است.

تعداد بازدید : 1



اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین