پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
رئیس جمهور در نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی وارد مرکز چهارمحال و بختیاری شد و با استقبال نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد شهرکرد گردید. رئیس جمهور در این سفر، اقدام به افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر ۲۷ همت نمود.

شعارسال: سید ابراهیم رئیسی در نهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی با استقبال نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد مرکز چهارمحال و بختیاری شد.

افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر ۲۷  همت

با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی دولت مشکل آب نیمی از استان مرتفع خواهد شد

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری، در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد این استان را جلوه‌ای از کار و تلاش و مردمانش را خونگرم، باصفا و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد و ضمن ادای احترام به ۲ هزار و ۵۰۰ شهید و ۷ هزار جانباز و ایثارگر این استان، گفت: بحمدالله با تلاش آقای استاندار و مدیران پرتلاش استان مصوبات دور اول اجرایی شده و ما امروز در مرحله بهره‌برداری از این طرح‌ها و پروژه‌ها از جمله در بخش آب رسانی هستیم.

رئیس جمهور با در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی استان از جمله زمین‌های حاصلخیز، مراتع و معادن را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات چهارمحال بختیاری عنوان کرد و افزود: با طرح‌هایی که در زمینه آبرسانی در دو سال گذشته اجرایی شده نیمی از مشکل آب‌رسانی استان حل می‌شود که باید از همه دست اندرکاران تشکر کنم.

آیت‌الله رئیسی ابراز امیداوری کرد با پیگیری‌های دولت و تلاش مسئولان استانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان، مشکل محرومیت و بیکاری در چهارمحال و بختیاری مرتفع شود.

افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر ۲۷  همت

افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان

رئیس جمهور در اولین بخش از برنامه‌های نهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی، طرح عظیم تامین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، شامل آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را افتتاح کرد.

درصد پیشرفت فیزیکی سد غدیر باباحیدر در ابتدای دولت مردمی ۶۰ درصد و طرح تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد بود که با توجه به اهمیت طرح در راستای رفع تنش‌های آبی و برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، در اولویت اقدام قرار گرفت و امروز همزمان با دومین سفر دولت مردمی و با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

همچنین با افتتاح طرح‌های انتقال و توزیع آب سد غدیر باباحیدر، جهاد آب‌رسانی به ۱۱۷ روستای استان، ارتقای سیستم آب‌رسانی شهری و خدمات پایدار به مشترکین و احداث یک تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر فرادنبه چهارمحال و بختیاری که شامل همه بخش‌های تامین، انتقال، توزیع و بازتولید آب می‌شود، ۶۵ درصد از آب شرب بهداشتی و سالم مورد نیاز استان به شکل پایدار تامین و به این ترتیب تنش آبی استان پس از ۱۶ سال برطرف خواهد شد.

۹ طرح توسعه و تقویت شبکه توزیع برق نیز همزمان و به شکل ویدئوکنفرانس در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شدند.

اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط توزیع برق، توسعه و احداث شبکه توزیع برق جدید، احداث پست‌های توزیع برق شهری و روستایی جدید، توسعه، احداث و بهینه‌سازی شبکه‌های روشنایی معابر، برق‌دار کردن روستا‌های بدون برق، نصب کنتور‌های هوشمند برای مشترکین جدید و تعویض کنتور‌های معیوب، احداث فیبر نوری به طول ۲۰۰ کیلومتر به‌منظور تقویت اتوماسیون شبکه، تهیه و توزیع ۶۵۰ دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی بین عشایر و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار به طول ۴۰۰ کیلومتر نیز طرح‌های حوزه برق‌رسانی هستند که امروز با حضور رئیس جمهور در چهارمحال و بختیاری به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر ۲۷  همت

رفع تنش آبی ۱۱۷ روستا در چهارمحال و بختیاری

رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از ۱۵ طرح آب‌رسانی و برق‌رسانی استان چهارمحال بختیاری، با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بخش قابل توجهی از وعده‌های دولت به مردم استان در دور نخست سفر استانی در بخش آب‌رسانی، بر اهمیت مدیریت منابع آبی تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم آب را به‌درستی در چهارمحال و بختیاری مدیریت کنیم، آب شرب و صنعت در این استان تأمین خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه، ۱۴ سال تأخیر در بهره‌برداری از «سد بابا حیدر» را موجب ۱۰ برابر شدن هزینه ساخت آن عنوان کرد و افزود: اگر اجرا و بهره‌برداری از این طرح در سال‌های گذشته به ثمر می‌نشست، هزینه آن ۱۵۰ میلیارد تومان بود، اما گذشت زمان باعث شد که هزینه آن ۱۰ برابر شود.

رئیس جمهور با توجه به اهتمام دولت برای رفع تنش آبی در روستا‌های استان چهارمحال بختیاری، گفت: امروز تنش آبی ۱۱۷ روستای استان، رفع شده است و امیدواریم که این عدد به ۲۰۰ روستا برسد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آب‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری، جز با کار جهادی، انگیزه و اخلاص مدیران، قابل حل نبود، گفت: ۷۰ درصد طرح‌های آب‌رسانی در استان، مربوط به دوره دولت سیزدهم و ۳۰ درصد مربوط به گذشته است. بیشترین جذب اعتبارات هم در این دوره انجام شده است و مسئولان با کار جهادی، موجب تأمین آب پایدار و با کیفیت برای مردم استان شده‌اند.

افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر ۲۷  همت

رئیس جمهور با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امید در جامعه، کار و تلاش جهادی و شبانه‌روزی را در این زمینه بسیار مؤثر دانست و با بیان اینکه اجرای طرح‌های آب‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری ۱۳ برابر قبل شده است، اظهار داشت: این موضوع، نشانه این است که ما می‌توانیم در زمان کوتاهی از طرح‌ها بهره‌برداری کنیم و در کار‌های دیگر نیز با اقدامات جهادی، طرح‌های نیمه‌تمام را به نتیجه برسانیم.

رئیس جمهور، همچنین تأکید کرد: علاوه بر ضرورت اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های آب‌رسانی، توجه به موضوع فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری هم اهمیت بسیار زیادی دارد که باید مد نظر مدیران و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی، مردم و عشایر استان چهارمحال و بختیاری را نجیب، مقاوم و غیور، توصیف کرد و گفت: این مردم، سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند، بنابراین نباید طرح‌های نیمه تمام را که تحقق آن‌ها می‌تواند موجب خوشحالی مردم شود، بلاتکلیف رها کنیم.

رئیس جمهور، نهضت پایان طرح‌های نیمه تمام را موضوع اولویت‌دار برای دولت دانست و با تأکید بر اینکه ادامه مسیر خدمت‌رسانی به مردم به کمک همه بخش‌ها نیاز دارد، گفت: امروز بسیاری از طرح‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار می‌کند که امیدوارم برای همه مردم، موجب برکت و خرسندی باشد. هنر ما این است که بتوانیم رضایت مردم را در همه کار‌ها به دست آوریم و این رضایت، تنها با عمل ما محقق می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 25آبان1402، کدخبر: 4744717،www.mizanonline.ir 

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین