پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
امیدپایدار، سنگین‌وزن ۱۹ ساله تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران ن به همراه پدر خود در حال استراحت پس از یک روز کارگری در چادر بودند که بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

شعارسال: فوتبالیست جماعت فقط برای قول‌هایی که قبل از مسابقات می‌گیرد به اسم شادی دل مردم تلاش می‌کند، یعنی اگر مثلاً به آن‌ها قول حواله واردات خودرو ندهند، اصلاً هیچ تلاشی نمی‌کنند. شادی دل مردم پیشکش، یعنی اگر به آن‌ها مثلاً وعده پاداش میلیاردی ندهند شاید حتی به خودشان زحمت خواندن سرود هم ندهند، چه برسد به اینکه بخواهند به نام ایران تیم‌های مقابل را شکست دهند.

میلیاردی خرج فوتبالیست های همیشه طلبکار می کنیم اما قهرمان کشتی کارگری در چادر کنار خیابان بر اثر گازگرفتگی جان می دهد

اگر ما نخواهیم فوتبال و فوتبالی دلمان را شاد کنند باید چه کنیم؟ فسادی که امروز سر تا پای فوتبال ایران را فراگرفته، نشئت گرفته از همین نگاه و مدیریت است که تصور می‌کند فوتبال باعث شادی دل مردم می‌شود. فوتبالی که در جام جهانی تحقیر شد، فوتبالی که همین ماه قبل حتی از پس ازبکستان هم برنیامد. فوتبالی که تیم امیدش ۵۴ سال است که رنگ المپیک به خود ندیده و حتی مقابل هنگ‌کنگ شکست خورد و از بازی‌های آسیایی حذف شد.

فوتبالی که از همین حالا می‌شود احتمال شکست فاجعه‌بارش در جام ملت‌های پیش‌رو را داد. فوتبال بیت‌المال‌خوری که فقط برای مسئولان ورزش مهم است، اینقدر مهم که حتی وزارت ورزش به راحتی چشم روی جعل سند و دلال‌بازی و هزار و یک فساد دیگر در آن می‌بندد و در نهایت فوتبالی که حتی دولتمردان برای خوشایندش تصمیم می‌گیرند مصوبه‌ای تازه به اجرا درآورند تا نکند عزیزکرده‌هایشان ضرر و زیان کنند.

همین یکی، دو روز پیش بود که خبر مرگ کشتی‌گیر ملی‌پوش نوجوان ایران منتشر شد. دلیل فوتش گازگرفتگی بود، آن‌هم در چادر، چون این ملی‌پوش نوجوان کنار خیابان کارگری می‌کرده و در ساعت استراحت اینگونه به کام مرگ رفته است، ولی مگر مهم است؟ مگر برای مسئولان ورزش مهم است؟

میلیاردی خرج فوتبالیست های همیشه طلبکار می کنیم اما قهرمان کشتی کارگری در چادر کنار خیابان بر اثر گازگرفتگی جان می دهد

برای آقایان فوتبال همه چیز است، فوتبالی‌جماعت میلیاردی بگیرد بقیه اصلاً مهم نیستند. مهم این است که همه آقایان در تلاش هستند تا هر طور شده جلوی خلل در نحوه وارد کردن خودروی فوتبالیست‌ها را بگیرند، حالا این وسط یک کشتی‌گیر هم کارگری کند مهم نیست، مهم قولی است که به فوتبالیست‌ها داده شده و باید به آن عمل شود.

مهم این است که سال‌هاست با شعار شاد کردن دل مردم توسط این جماعت بیت‌المال‌خور سرگرم هستیم بدون اینکه متوجه باشیم همین‌ها دارند جیبمان را خالی می‌کنند بدون اینکه دلمان را شاد کنند.

واکنش سعید عبدولی به مرگ دردناک ملی پوش جوان کشتی؛ در کشتی همه یا میوه‌فروش هستیم یا کارگر!
سعید عبدولی در واکنش به مرگ دردناک یک کشتی گیر به همراه پدرش می‌گوید برای ما ایرانی‌ها فقط مُرده را عشق است!

عنوان‌دار جهان و المپیک در مورد درگذشت شوک‌آور کشتی‌گیر جوان تیم ملی که کارگری می‌کرد آن‌هم به علت گازگرفتی گفت همه کشتی‌گیران وضعیت مالی سختی دارند و اکثرا یا میوه‌فروشی می‌کنند یا کارگری.

خبر فوت ناگهانی امید پایدار، سنگین‌وزن خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ در بوداپست مجارستان به علت گازگرفتگی جامعه ورزش کشورمان را اندوهگین کرد. پایدار از کشتی‌گیران بااستعداد و اخلاق‌مدار خوزستان بود که چندی پیش در مسابقات جوانان خوزستان به عنوان نخست رسید، اما به دلیل شرایط بد اقتصادی به همراه پدر خود کارگری می‌کرد. این کشتی‌گیر چهارشنبه شب در منطقه‌ای نزدیک اندیمشک پس از پایان کار به همراه پدر خود در یک چادر در حال استراحت بودند که متاسفانه هر دو به علت گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. پایدار مدتی به علت مصدومیت دور از میادین بود، اما به گفته نزدیکانش در شرایط بد مالی به‌سر می‌برد و برای امرار معاش و درمان خود مجبور به کارگری به همراه پدرش بود. ابوالفضل پایدار برادر این کشتی‌گیر نیز از قهرمانان کشتی ایران است.

سعید عبدولی از قهرمانان بزرگ کشتی کشورمان هم از بچه محلی‌های خانواده پایدار است. عبدولی که هنوز مرگ امید را باور نداشت در‌خصوص مرگ این جوان گفت: خدابیامرز همشهری و هم‌باشگاهی من بود. خیلی با هم در ارتباط بودیم. نمی‌دانم چه بگویم! در سرم درگیری‌های خودم هست و از وقتی که شنیدم این بنده خدا فوت کرده درگیری‌های ذهنی‌ام بیشتر شد. امید پسر خوب و بااخلاقی بود و کشتی‌گیر خوبی هم بود. او در حال تلاش بود تا به شرایط خوبش برگردد.

عبدولی با اشاره به شغل دیگر پایدار گفت: با پدرش کاشی‌کاری هم می‌کرد و این‌بار رفته بودند به محله خودشان برای کاشت گندم، اما این اتفاق برایش رخ داد. کلا کشتی‌گیر‌ها همه این‌طور هستیم، فقط یک کشتی‌گیر داریم که وضع مالی خوبی دارد که از او هم فکر نمی‌کنم کشتی‌گیری دربیاید! هرچی بدبخت و بیچاره است شرایط کشتی را تحمل می‌کند همه یا میوه‌فروش هستند یا کارگر! برای ما ایرانی‌ها فقط مرده را عشق است بلدیم. تا یک نفر زنده هست کمکش نمی‌کنیم تا می‌میرد. بعد یک عالم دوست و رفیق و هواخواه پیدا می‌کنند. عبدولی ادامه داد: منتظر هستیم خبر تشیع او را بدهند. اگر از فدراسیون هم بیایند که دم‌شان گرم!

عبدولی در پایان گفت: برادر او هم به تازگی قهرمانی استان شده بود و برای کشوری انتخابش کرده بودیم و با این شرایط نمی‌دانم می‌تواند کشتی بگیرد یا نه. خدا به او و خانواده و مادرش صبر دهد. به هر حال شتری است که در خانه همه می‌خوابد. فردا روزی هم من می‌میرم و شما از یک فرد دیگری درباره من مصاحبه می‌گیرید! آدم نمی‌داند چه بگوید!

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

سنگین‌وزن ۱۹ ساله تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان به همراه پدر خود در حال استراحت پس از یک روز کارگری در چادر بودند که بر اثر گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کردند.

پایدار از کشتی گیران با آتیه و اخلاق مدار خوزستان بود که چندی پیش در مسابقات جوانان خوزستان به عنوان نخست رسید، اما به دلیل شرایط بد اقتصادی به همراه پدر خود کارگری می‌کرد. این کشتی‌گیر شب گذشت در منطقه‌ای نزدیک اندیمشک پس از پایان کار به همراه پدر خود در یک چادر در حال استراحت بودند که متاسفانه هر دو به علت گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کردند.

او به علت مصدومیت دور از میادین بود، اما به گفته نزدیکانش در شرایط بد مالی به سر می‌برد و برای امرار معاش و درمان خود مجبور به کارگری به همراه پدرش بود. ابوالفضل پایدار برادر این کشتی‌گیر نیز از قهرمانان کشتی ایران است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین