پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
آیین الحاق ناو شهید ابومهدی و ۱۰۰ شناور موشک‌انداز به نیروی دریایی سپاه صبح امروز با حضور سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان نظامی در بندرعباس، برگزار شد. این ناو ۴۷ متری با سرعت ۳۶ نانت و برد دریانوردی هزار مایل، توانایی ۱۴ روز دریانوردی و ۲ هزار مایل دریایی با قابلیت رادارگریزی، به همراه سامانه تسلیحات موشکی و سامانه‌های جنگ الکترونیک است. این شناور با ۴ موتور پیش رونده قادر است در امواجی در فورس ۶ دریامانی و در فورس ۵ عملیات را انجام دهد. فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: ۳ شرکت دانش بنیان در نیروی دریایی سپاه در حال ساخت شناور هستند. ساخت شناور ابومهدی ۱۵ ماه طول کشید و دومین شناور از این کلاس است، ولی در آینده قادریم در کمتر از یک سال ۳ فروند از این شناور را تولید کنیم.

شعارسال: سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم گفت: این الحاق ادامه الحاق‌های یازده‌گانه گذشته و در راستای ادامه تولید قدرت است.

الحاق ناو «ابومهدی المهندس» و ۱۰۰ شناور موشک‌انداز به نیروی دریایی سپاه

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران هم در این مراسم با بیان این‌که «با ورود سامانه‌های جدید به نیروی دریایی سپاه، رخسار نوینی از مدرن‌شدن قدرت دریایی سپاه را شاهد خواهیم بود»، اظهار کرد: اساس کار ما بر تأثیر اصول دکترینی بر توسعه قدرت و تأثیر راهبرد‌ها بر گسترش قدرت که محصول تلاقی دکترین دفاع دریایی ما با راهبرد آن است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی با درک واقعیت اهمیت دریا به عنوان صحنه کلیدی و سرنوشت‌ساز نبرد به تشکیل و توسعه و تکمیل یک قدرت دریایی متفاوت از قدرت‌های مرسوم دریایی همت داشته که در ارتش و سپاه انجام شده است. این گسترش و تقویت با این پیشفرض طراحی شده که ما با بزرگترین قدرت‌های دریایی عالم درگیر خواهیم بود.

شناور گشتی رزمی ابومهدی المهندس مبتنی بر نیاز‌های عملیاتی نیروی دریایی سپاه توسط جوانان متخصص داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان طراحی و تولید شده است.

این شناور رادارگریز با بهره‌مندی از چهار موتور دریایی، دارای قابلیت دریانوردی بردبلند با سرعت بالای ۳۷ گره دریایی، و قدرت بالا در مانور است.

قابلیت حمل و فرود و برخواست پهپاد عمودپرواز (VTOL) و امکان پرتاپ پهپاد رزمی در روز و شب از دیگر قابلیت‌های این شناور است. این شناور برای دفاع هوایی و مقابله با اهداف متخاصم، مجهز به سامانه کشف و رهگیری و پرتابگر‌های دریاپایه و سامانه‌های خودکار و نیمه خودکار توپ‌های ۲۰ میلیمتر و ۳۰ میلیمتر است.

شناور شهید ابومهدی المهندس برای انهدام اهداف سطی متخاصم نیز مجهز به پرتابگر موشک‌های کروز سطح به سطح ترکیبی (از ۳۵ تا ۷۵۰ کیلومتر) است. این شناور مجهز به فضای پزشکی و تجهیزات کامل امدادی است.

الحاق ناو «ابومهدی المهندس» و ۱۰۰ شناور موشک‌انداز به نیروی دریایی سپاه

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16دی1402، کدخبر: 1402101610771، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین