پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
در روز‌های گذشته که کوروش کمپانی دچار مشکل شد این نگرانی برای هواداران استقلال و کسانی که به واسطه هواداری از این باشگاه از موبایل موسوی گوشی پیش‌خرید کرده بودند بیشتر شد. این نگرانی زمانی افزایش پیدا کرد که انجمن واردکنندگان موبایل به مدیرعامل استقلال نامه زد و گفت که موبایل موسوی به عنوان اسپانسر استقلال با فرمت کوروش کمپانی کار می‌کند. واکنش باشگاه استقلال به این اتفاقات این بود که تبلیغات این اسپانسر را از پشت پیراهن به سرشانه انتقال داد. این اقدام استقلال واکنش شتاب‌زده و عجیب مالک موبایل موسوی را به دنبال داشت. صاحب مجموعه در یک اقدام غیر حرفه‌ای و عجیب با انتشار متنی پر از غلط و هیجانی در صفحه اینستاگرامش به سبک تینیجر‌های دهه نودی خطاب به مدیرعامل استقلال و باشگاه نوشت: «خیلی چیزا برای گفتن داریم و فعلا منتظر خبر رسمی می‌مونم. خبر رسمی منتشر نشه خیلی چیزا برای گفتن دارم.»

شعارسال: بعد از اتفاقاتی که برای مجموعه کوروش کمپانی رقم خورد و فرار مالک مجموعه با انبوهی از بدهی به مردم، شرکت دیگری که به همان روش به مردم موبایل پیش‌فروش می‌کرد زیر ذره‌بین قرار گرفت. مجموعه‌ای که البته اسپانسر یکی از دو تیم پرطرفدار ایران یعنی استقلال شده است.

تبعات سپردن پیراهن استقلال به یک موبایل‌ فروشی!

 موبایل موسوی یا موبایل استقلال در ابتدای فصل با نظر مثبت علی خطیر به عنوان اسپانسر وارد همکاری با استقلال شد در حالی که همان زمان نسبت به نوع کاری که این مجموعه انجام می‌دهد تردید‌های فراوانی وجود داشت. در بهترین حالت ناظران می‌گفتند آیا درست است که برند استقلال با یک موبایل‌فروشی بُر بخورد؟

تبعات سپردن پیراهن استقلال به یک موبایل‌ فروشی!

در روز‌های گذشته که کوروش کمپانی دچار مشکل شد این نگرانی برای هواداران استقلال و کسانی که به واسطه هواداری از این باشگاه از موبایل موسوی گوشی پیش‌خرید کرده بودند بیشتر شد. این نگرانی زمانی افزایش پیدا کرد که انجمن واردکنندگان موبایل به علی خطیر، مدیرعامل استقلال نامه زد و گفت که موبایل موسوی به عنوان اسپانسر استقلال با فرمت کوروش کمپانی کار می‌کند. یعنی پیش‌فروش موبایل با قیمت پایین‌تر از بازار، ولی مدت‌دار. در بخشی از این نامه آمده بود: «طبق گزارشات واصله اسپانسر باشگاه استقلال رویه کوروش کمپانی را در پیش گرفته. به منظور پیشگیری از اتفاق مشابه پرونده کوروش کمپانی به باشگاه استقلال اعلام نموده و از ورود لطمه به اعتبار باشگاه مردمی جلوگیری نماییم.»

روز پنجشنبه هم سید حسین سادات حسینی رییس کمیسیون گوشی تلفن‌همراه اتاق اصناف ایران گفت: «پیش‌فروش گوشی تلفن همراه زمان خاص و تعداد دارد و مجوز می‌خواهد. این شرکت از ما مجوزی نگرفته و نداشتن مجوز خودش جرم است. پیگیری‌های لازم در خصوص این شرکت صورت گرفته و اجازه نمی‌دهیم حق مردم ضایع شود. این فروشگاه با تبلیغات گسترده، گوشی‌های تلفن همراه را با فاصله قیمتی زیاد از قیمت معمول بازار و بسیار ارزان‌تر به فروش می‌رساند.» جزییات را می‌بینید و می‌شنوید.» رسانه همان روز گفت منظور سادات‌حسینی موبایل موسوی اسپانسر استقلال است.

تبعات سپردن پیراهن استقلال به یک موبایل‌ فروشی!

واکنش باشگاه استقلال به این اتفاقات به جز چند خبر کوتاه در رسانه‌ها با این مضمون که «مشکلی نیست» این بود که تبلیغات این اسپانسر را از پشت پیراهن به سرشانه انتقال داد. اقدامی که در روز بازی این تیم مقابل ملوان مشخص شد و هواداران و مخصوصا آن‌هایی که سفارش موبایل داده بودند را نگران کرد.

این اقدام استقلال واکنش شتاب‌زده و عجیب مالک موبایل موسوی را به دنبال داشت. صاحب مجموعه در یک اقدام غیر حرفه‌ای و عجیب با انتشار متنی پر از غلط و هیجانی در صفحه اینستاگرامش نوشت نسبت به اقدام باشگاه واکنش نشان خواهد داد. این استوری و تعداد زیادی استوری بعدی پیرامون این اتفاقات در حالی منتشر شد که معمولا شرکت‌های سطح بالا در چنین مواقعی از طریق روابط عمومی و با رعایت آداب نگارشی و حقوقی دست به انتشار بیانیه می‌زنند. اما مدیر مجموعه موبایل موسوی به سبک تینیجر‌های دهه نودی خطاب به مدیرعامل استقلال و باشگاه نوشت: «خیلی چیزا برای گفتن داریم و فعلا منتظر خبر رسمی می‌مونم. خبر رسمی منتشر نشه خیلی چیزا برای گفتن دارم.»

مدیر موبایل موسوی در استوری دیگری برگه‌ای از به اصطلاح مجوز فروش را منتشر کرد که البته ربطی به اظهارات سیدحسین سادات‌حسینی ندارد. مجوزی از صنف فروشندگان لوازم خانگی! در حالی که موبایل موسوی تلفن همراه می‌فروشد. این فرد در استوری دیگری نوشت ۹۰ درصد تعهداتم را عمل کردم و عده‌ای قصد ساختن حاشیه برای ما دارند.

تبعات سپردن پیراهن استقلال به یک موبایل‌ فروشی!

بعد از اینکه استوری‌های متنی آن تاثیر لازم را نداشت مدیر مجموعه دست به انتشار چند ویدئو از خودش زد و در این ویدئو‌ها اول از همه چندین و چند بار به مردم هشدار داد که به هیچ‌وجه حضوری نیایند و سپس گفت که عده‌ای را مامور کرده پاسخ تماس‌های مردم را در مورد نحوه تحویل کالا یا بازگرداندن پول‌شان بدهند! مدیر مجموعه موبایل موسوی با تاکید چند باره بر اینکه «تابع قوانین جمهوری محترم اسلامی» است گفت اجازه بدهید با آرامش کارمان را بکنیم!

هر اتفاقی در آینده بیفتد، از بدترین سناریو‌ها تا اینکه به هر حال این موبایل‌فروشی گوشی‌ها را به مردم برساند یا پول‌شان را پس بدهد، تغییری در این اصل ایجاد نمی‌کند که برند استقلال آسیب جدی دیده است؛ و این هم نتیجه اقدام شخصی علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال است که حالا خودش با جابه‌جایی تبلیغ این مجموعه روی لباس یک حاشیه جدید ایجاد کرده است. مشخص نیست اگر آنطور که حسینی رییس کمیسیون گوشی تلفن‌همراه اتاق اصناف ایران گفته توقف فعالیت این مجموعه در پیش‌فروش گوشی‌ها و تحویل محصولات ادامه پیدا کند چه کسی قرار است جواب مردم را بدهد!

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتماد، تاریخ انتشار: 6اسفند1402، کدخبر: 652636، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین