پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
با پایان شمارش آرای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در گلستان و با تأیید ستاد انتخابات استان گلستان نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان اعلام شد. آخوند کمال غراوی و آیت‌الله سیدمحسن طاهری بیشترین آرای مردم استان را کسب کردند و به مجلس خبرگان رهبری در دوره ششم راه یافتند. پیش از این آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی و سیدعبدالهادی مرتضوی شاهرودی نمایندگان گلستان در مجلس خبرگان رهبری بودند. یادآور می‌شود، گلستان دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد و در این دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری سه نامزد (سید عبدالهادی حسینی( مرتضوی) شاهرودی ، سید محسن طاهری و کمال غراوی)در استان گلستان با هم رقابت کردند. میزان رای کمال غراوی ۳۴۱۲۵۳ رأی و سیدمحسن طاهری۳۲۸۲۱۳ رأی بوده است.

شعار سال: با پایان شمارش آرای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان آقایان کمال آخوند غراوی و آیت الله سید محسن طاهری بیشترین آرای مردم استان را کسب کردند و به مجلس خبرگان رهبری در دوره ششم راه یافتند. لازم به توضیح است که نامزدهای تائید صلاحیت شده استان گلستان ، سه نفر ( علاوه بر دو نفر برگزیده ، سید عبدالهادی حسینی( مرتضوی) شاهرودی) بودند . پیش از این در مجلس خبرگان پنجم ، آیت الله نورمفیدی و سید عبدالهادی مرتضوی شاهرودی نمایندگان گلستان در مجلس خبرگان رهبری بودند.

آخوند کمال غراوی متولد سال ۱۳۳۷ هجری شمسی در روستای آق توقای از توابع شهرستان مراوه تپه است.آخوند غراوی پس از دیپلم وارد دانشگاه الهیات دانشگاه تهران شد و در اوایل انقلاب به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در مقاطع مختلف به ویژه دبیرستان تدریس کرد و به تعلیم و تربیت دانش آموزان همت گماشت و در سال 1388 بازنشسته شد. وی در کنار معلمی، بیش از ۲۰ سال در شورای حل اختلاف گنبدکاووس فعالیت کرد و تدریس در مرکز تربیت معلم و دانشگاه‌های منطقه را در کارنامه خود دارد و همچنین به عنوان روحانی حج فعالیت می‌کند.

آیت الله سید محسن طاهری (گرگانی) فرزند حبیب انقلاب اسلامی مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی نمایندهٔ فقید مردم شریف استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری و نوهٔ دختری مرحوم آیت‌الله حاج سید سجاد علوی و خواهرزادهٔ مرحوم آیت‌الله العظمی حاج سید محمدعلی علوی گرگانی است. در سوم مردادماه سال ۱۳۵۰ هجری شمسی در شهر مقدس نجف اشرف به‌دنیا آمد و در همان سال (درحالی که حدود دو ماه از تولدش سپری شده بود)به همراه خانواده‌اش به ایران آمد و در وطن پدری خود گرگان (استرآباد) اقامت گزید. وی با گذراندن تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه و با اخذ دیپلم ریاضی و فیزیک در سال ۱۳۶۸ در گرگان، وارد حوزهٔ علمیه گردید و دروس حوزوی را در مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان که توسط پدر اداره می‌شد، آغاز کرد. پس از ارتحال مرحوم آیت‌الله طاهری گرگانی در سال ۱۳۸۶، مسئولیت مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان را طی حکمی از سوی حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری (مدیر محترم وقت حوزهٔ علمیهٔ قم) برعهده گرفت و به همین دلیل در سال ۱۳۸۷ به گرگان بازگشت و از آن زمان تا کنون علاوه بر مسئولیت این مدرسه، به تدریس در حوزهٔ علمیه و سایر مراکز علمی و نیز به فعالیت‌های گستردهٔ فرهنگی، تبلیغی، سیاسی و اجتماعی اشتغال دارد.

سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی متولد سال ۱۳۲۶ در نجف و فرزند سیدمحمد حسینی شاهرودی از مراجع تقلید است. وی تحصیلات ابتدائی را در مکتب‌خانه عبدالله نیشابوری در نجف آغاز نمود و از ۱۲ سالگی به تحصیلات حوزوی اشتغال یافت. به دنبال بروز نا آرامی و شورش‌های منافقین و نیرو‌های موسوم به خلقی در سیستان و بلوچستان که منجر به درگیری‌های مسلحانه شده بود، آیت الله شاهرودی به نمایندگی از دفتر بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) به آن استان عزیمت نمود و با همکاری شهید سید محمد تقی طباطبائی (از شهدای فاجعه هفتم تیر ۶۰) با بهره‌گیری از روش‌های تقریبی و وحدت‌گرایانه موفق به خاموش کردن آتش فتنه و ایجاد صلح و برادری شد. با شناختی که مردم شریف شهرستان علی‌آبادکتول از آیت الله شاهرودی داشتند، طی نامه‌های متعدد خواستار امامت جمعه وی شدند، در همین راستا در سال ۱۳۵۹ از سوی حضرت امام خمینی (ره) به امامت جمعه شهرستان علی‌آبادکتول منصوب گردید. آیت الله شاهرودی حدود ۱۸ سال در این سنگر انجام وظیفه کرد و پس از بازنشستگی از امامت جمعه به خواست مردم در این شهرستان ماند و ضمن همکاری‌های مستمر با ائمه جمعه بعدی و مسئولین و ارگان‌های انقلابی به فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی در جهت تحکیم مبانی انقلاب اسلامی ادامه داد. تحقیق، تدریس در حوزه و دانشگاه، تالیف کتاب‌های اخلاق اسلامی (چهار جلد)، کتاب‌های تبیین حکومت دینی ولایت فقیه، دگراندیشی اخلاق کاربردی اسلام و روابط بین‌الملل اخلاق اسلامی فرهنگ مهندسی معماری اسلامی دانش و کوشش و ده‌ها تالیفات دیگر از جمله سوابق علمی آیت‌الله شاهرودی است.

کمال آخوند غراوی و سید محسن طاهری دو نماینده گلستان در ششمین مجلس خبرگان رهبری

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

نمایندگان گلستان در دور چهارم مجلس خبرگان رهبری شامل سید کاظم نورمفیدی و سید عبدالهادی حسینی شاهرودی( میان دوره بعد از درگذشت حبیب الله طاهری گرگانی) بودند.

کمال آخوند غراوی و سید محسن طاهری دو نماینده گلستان در ششمین مجلس خبرگان رهبری

نمایندگان گلستان در دور سوم مجلس خبرگان رهبری شامل سید کاظم نورمفیدی و حبیب الله طاهری گرگانی بودند.

نمایندگان گلستان در دور دوم مجلس خبرگان رهبری شامل سیدصابر جباری ،اسماعیل صالحی مازندرانی ، سیدحبیب الله طاهری ، هادی روحانی ،حسین محمدی لائینی،سیدکاظم نورمفیدی و عبدالله واعظ جوادی آملی بودند( استان گلستان و مازندران جدا نشده بودند).

نمایندگان گلستان در دور اول (نخست) مجلس خبرگان رهبری شامل سیدکاظم نورمفیدی و اسماعیل صالحی مازندرانی بودند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین