پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به سیطره برخی نهادهای فراقانونی مانند شورایعالی فضای مجازی و شورایعالی انقلاب فرهنگی بر مجلس، تاکید کرد: افرادی که می خواستند مجلس در رأس امور نباشد، سطح نمایندگان را پایین آوردند. علاوه بر صحبت های فلاحت پیشه ، بنظر می رسد که آسیب های وارده بر تائید صلاحیت ها و انتخابات ، ضعف نظارت بر رفتار نمایندگان و مطالبه گری از انها ، گرایش سلیقه محور نمایندگان در بحث نظارت ، ضعف احزاب و کم توانی نظام پشتیبانی تصمیم در نمایندگان ، نفوذ و جهت دهی مجلس توسط نهادهای خاص برون از مجلس و مواردی همانند باعث شده است که مجلس از رسالت و کارکرد واقعی خود فاصله گرفته و شاهد پایین آمدن سطح نمایندگی و در رأس امور نبودن مجلس باشیم.

شعار سال:حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به سیطره برخی نهادهای فراقانونی مانند شورایعالی فضای مجازی و شورایعالی انقلاب فرهنگی بر مجلس، تاکید کرد: افرادی که می خواستند مجلس در رأس امور نباشد، سطح نمایندگان را پایین آوردند. علاوه بر صحبت ها و نظرات فلاحت پیشه ، بنظر می رسد که آسیب های وارده بر تائید صلاحیت ها و انتخابات ، ضعف نظارت بر رفتار نمایندگان و مطالبه گری از آنها ، گرایش سلیقه محور نمایندگان در بحث نظارت ، ضعف احزاب و کم توانی نظام پشتیبانی تصمیم در نمایندگان ، نفوذ و جهت دهی مجلس توسط نهادهای خاص برون از مجلس و مواردی همانند باعث شده است که مجلس از رسالت و کارکرد واقعی خود فاصله گرفته و شاهد پایین آمدن سطح نمایندگی و در رأس امور نبودن مجلس باشیم.

انتقادات فلاحت پیشه از پایین آوردن سطح نمایندگی و در رأس امور نبودن مجلس

توشیح بر عبارت تاریخی حضرت امام در خصوص "مجلس در راس همه امور است" : 

قبل از ورود به بحث علل تضعیف مجلس در شرایط حاضر، باید اشاراتی به فرمایش حضرت امام(ره) در خصوص اینکه" مجلس در راس همه امور است" شود. اولا حضرت امام این عبارت یا عباراتی نزدیک بدان را برای جندین مورد دیگر نظیر دانشگاه هم مورد استفاده قرار داده اند، لدا نباید اجازه داد که این عبارت توسط برخی از نمایندگان مجلس ( نظیر دوره ریاست آقای علی لاریجانی بر مجلس)، مورد مصادره قرار گیرد. 

ثانیا، این عبارت دارای توضیح توسط آن حضرت بوده و نباد بشکل اتمی و جمله مستقل بدان نگریست. حضرت امام ادامه دادند که ،مجلس خوب همه چیز را خوب و مجلس بد، همه چیز را بد می کند.

انتقادات فلاحت پیشه از پایین آوردن سطح نمایندگی و در رأس امور نبودن مجلس

اینکه گروهی علاقه مند به استفاده عبارت گونه و مجزا از فرمایشات آن حضرت هستند را باید بشکلی مجزا مورد بحث و بررسی قرار داد. اما عموما با رویکرد مخفی سواستفاده از فرمایشات رهبر انقلاب ، این کار دنباله گیری می شود.

چه شد که مجلس چنین شد:پایین آوردن سطح نمایندگی و در رأس امور نبودن مجلس

علل و عوامل مختلفی در سقوط جایگاه و سطح توانمندی های مجلس نقش داشته است که برخی از مهمترین آنها در ادامه مورد بحث قرار گرفته اند:

*** عملکرد شورای نگهبان و بالا بردن هزینه حضور برای طیف وسیعی از متخصصان و افراد مستقل

*** خالی بودن میدان رقابت از نامزدهای دارای صلاحیت واقعی و میدان داری برخی از افراد کم اطلاع و کم تخصص

*** ورود تدریجی جریان خرید رای به جریان انتخابات و حساسیت کم دستگاه های نظارتی

*** حساسیت پائین به تعریف مکانیزم های نظارتی قانونی بر رفتار نمایندگان

*** ضعف سیستم حزبی برای حمایت برنامه ای از نمایندگان و کم توانی و ضعف نظام پشتیبان تصمیم

*** آلودگی و دلال شدگی برخی از نمایندگان در طول دوره نمایندگی و حساسیت پائین دستگاه های نظارتی و امنیتی

*** گرایشات مشهود برخی از نمایندگان به فعالیت های حزبی و پوپولیستی.

*** عدم تعریف جایگاه مطالبه گری مردمی از نمایندگان.

***وجود جریان ناپیدای برون مجلسی جهت دهنده به برخی جریانات و تصمیمات درون مجلس

*** جایگاه دادن به برخی مراجع قانونگذاری فراقانونی در قالب شوراهای عالی.

*** سلیقه گرایی نمایندگان در بهره گیری از ابزارهای نظارتی .

*** ...... . 

به نظر شما با این حجم آلودگی، نقاط ضعف و کم حساسیتی نظام های نظارتی و امنیتی به موضوع، باید انتظار مجلسی قوی داشت؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: مجلس در راس همه امور است ، انتقادات فلاحت پیشه از پایین آوردن سطح نمایندگی و در رأس امور نبودن مجلس ، کدام مجلس در راس امور است ، مجلسی که در راس امور نیست ، چه شد که شان مجلس پائین آمد ، سیطره نهادهای فراقانونی بر مجلس ، رقابت مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی ، رقابت مجلس با شورای عالی فضای مجازی ، افرادی که خواستند مجلس در راس امور نباشد ، ضعف نظارت استصوابی در تائید صلاحیت نمایندگان ، گزینش های نادرست شورای نگهبان و ورود نمایندگان ضعیف ، ضعف نظام پشتیبان تصمیم و ضعف نمایندگان ، ضعف تخصص در نمایندگان مجلس ، ضعف نظارتی مجلس ، ورود سلیقه ای مجلس به مسائل ، ضعف مجلس با کثرت نهادهای قانونگذاری ، ضعف نظارت بر رفتار نمایندگان و ضعف مجلس ، حاکمیت نگاه های جناحی بر مجلس و تشکیل مجلس ضعیف ، فساد مالی نمایندگان مجلس ، کاسب کار شدن نمایندگان مجلس ، عدم شفافیت ها و ضعف مجلس ، کم اطلاعی نمایندگان به امور و ضعف مجلس ، تشکیلات پشت پرده جهت دهنده به نمایندگان مجلس ، ضعف و عدم توانمندی نمایندگان مجلس و القا پذیری ، معامله با نمایندگان مجلس ، مجلس الدوله یا مجلس الملت ، نمایندگان وابسته در مجلس ، پول های کثیف و نمایندگان مجلس ، بده بستان نمایندگان مجلس ، نقد عملکرد مجلس ، نقد عملکرد مجلس توسط نمایندگان مجلس ، مجلس واقعی یا مجلس فرمایشی
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین