پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
رئیس پلیس محترم راهنمایی و رانندگی در برنامه زنده تلویزیونی اقدام به ارایه عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی و آمار تصادفات و ارایه توضیح درباره برخی مولفه های مرتبط نمود.رد پای پاسخگویی به انتقادات قبلی ما از پلیس راهنمایی و رانندگی، کاملا در صحبت های سردار قابل تشخیص بود( با بهره گیری از تکنیک تاویل بیان یا هرمونیک) . ضمن تشکر از حساسیت ها و الطاف ایشان ،گلایه هایی مجدد بر برخی از اظهارات و تحلیل ها وجود دارد که توجه بدان ها ان شاالله،منشا ایجاد تحول مثبت در پلیس راهنمایی و رانندگی و ارتقا سطح خدمات رسانی به شهروندان شود.

شعارسال: سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در برنامه زنده تهران بیست، از عملکرد‌های پلیس گفت و توضیحاتی درباره برخی شائبه‌های مطرح در این خصوص داد. ضمن تشکر از حسن انجام وظیفه ایشان و حساسیت نشان دادن به بحث افکار عمومی و مطالبه گری رسانه ها، مواردی چند از فرمایشات این مدیر عزیز، قابل نقد بوده که امید است با افزایش توجه و تمرکز بر آن‌ها، شاهد ارتقا سطح خدمات رسانی پلیس باشیم.

تعداد بازدید : 1


سردار درخصوص وضعیت پراکنش سابقه بهره مندی رانندگان از گواهینامه رانندگی بیان داشتند که در تصادفات به وقوع پیوسته در نوروز ۱۴۰۳، سهم رانندگان دارای گواهینامه‌های زیر یکسال صفر درصد، زیر ۲ سال ۴ درصد و گواهینامه‌های قدیمی ۹۶ درصد سهم در تصادفات داشتند. سردار حسینی با این آمار استنتاج نمودند که عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی در آموزش رانندگی خوب بوده و این فرآیند خالی از اشکال است؟ باید در پاسخ گفت که خیر. نه تنها خالی از اشکال نیست، بلکه نوعی استدلال و استنتاج اشتباه در پشت این تحلیل است. اولا آمار نوروزی قابل تعمیم به آمار سالیانه نیست. ثانیا رانندگانی که یک یا دو سال از گواهینامه ان‌ها می‌گذرد، می‌دانند که حق نشستن پشت فرمان بدون یک همراه را در رانندگی برون شهری ندارند، لذا در صورت تصادف عموما فرد دیگر خود را راننده معرفی می‌کند و این واقعیت تلخ را خیلی‌ها می‌دانند. ثالثا تعداد افرادی که گواهی نامه با دو سال سابقه را دارند به امار تعداد کل افرادی که گواهینامه دارند مقایسه کنید می‌بینید که رقم چهار درصد بدست امده بنوعی فاجعه است نه محل بالندگی. سردار می‌دانند که شایعاتی پر تواتر درخصوص فروش سوالات آزمون به قیمت ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در ساعاتی قبل از امتحان وجود دارد؟ جای شما بودیم، دستور راست آزمایی و تشدید نظارت‌ها را می‌دادیم (حتی با وجود شایعه بودن روایت).

سردار تیمور حسینی عزیز، این چه شیوه تحلیلی است که ارایه دادید؟

 *انتظار می‌رفت، سردار از سایر انتقادات ما نظیر وضعیت فرهنگ سازمانی پلیس راهنمایی و رانندگی هم صحبت کنند. سردار عزیز، علاوه بر این، مواردی اخلاقی هم از بعضی نیرو‌های معدود در پلیس برای رد و بدل کردن شماره در تصادفات خصوصا با خانم‌ها به گوش می‌رسد. جای شما بودیم دستور راست آزمایی و تشدید نظارت‌ها را می‌دادیم. دقیقا مثل برخورد با رشوه که بشدت در نیروی پلیس کاهش یافته و با برخورد‌های آموزشی و انضباطی، برای ریشه کنی آن اقدام شده است.

*سردار عزیز، آیا می‌دانید که بخشی از کروکی‌های کشیده شده بنوعی شکمی هستند و صرفا بنا بر عادت و رویه، ترسیم می‌شوند. مثلا عدم توجه به جلو. عدم دقت در رانندگی. عدم.. بنا بر گزارشات دریافتی و برخی مصادیق، ضرورت دارد با توجه به تحولاتی که در زمینه ترسیم کروکی الکترونیک در حال دنباله گیری است، باز آموزی‌های لازم به نیرو‌های عملیاتی داده شود. باید تاکید گردد که قانون و مقرره‌های قانونی، برای کروکی سه سطح علت را در نظر گرفته اند و نیروی پلیس باید به دقت روی آن‌ها متمرکز باشد. همچنین باید اقدام به راه اندازی سیستمی کنید که این داده‌ها را کمی نموده و روی آسیب‌ها بشکل اصلاحی، آموزشی، حساس سازی و یا دنباله گیری مقرره قانونی، متمرکز شوید.

سردار تیمور حسینی عزیز، این چه شیوه تحلیلی است که ارایه دادید؟

*جناب سردار تیمور حسینی، چرا از آمار تصادفات پشت سرعت گیر‌ها و علل آن، آمار تصادفات منجر به فوت کودکان زیر ده سال و علل ان‌ها، انطباق آمار تصادفات با وضعیت جاده (خوب، متوسط، بد) صحبت نکردید؟ چرا پلیس راهنمایی و رانندگی بانک اطلاعات GIS همراه با اطلاعات پایه مربوط به جاده‌ها را ندارد (نظیر تاریخ ترمیم، اسم پیمانکار، هزینه ترمیم، ضمانت ماندگاری آسفالت به سال و.)؟ پیشنهاد می‌دهیم حضور در یک تهران بیست دیگر را برای پاسخگویی، در دستور کار قرار دهید.

* به راه اندازی مرکز تست تصادف اشاره کردید. آخر برادر خوب و عزیز، مگر صحبت درباره استحکام بدنه فقط وابسته به داده‌ها و یافته‌های مرکز تست شماست؟ شما می‌توانید از داده‌های تست تصادف خود خودرو ساز، شواهد میدانی در تصادفات، ارزیابی سریع (RA) و ... برای این کار استفاده نمایید. چه تاکید نابجایی وجود دارد که الزاما مرکز تست تصادف راه بیفتد و بعد شما به بحث غیر استاندارد بودن بدنه، شاسی یا چارچوب و سپر خودرو ورود کنید؟ چرخ را نباید چندباره اختراع کرد.

منتظر تداوم سنت ارتقا تعامل سازنده پلیس راهنمایی و رانندگی با مردم، افکار عمومی و رسانه‌ها هستیم. سنتی که از دوره سردار هادیانفر بنا نهاده شد و توسط حضرتعالی در حال پیگیری است. یادتان باشد که افزایش جرایم، نیازمند اغنای افکار عمومی است. افزایش چکشی جرایم، نه تنها باعث کاهش تصادفات و بازدارندگی نمی‌شود، بلکه بنوعی سبب افزایش نارضایتی‌ها و عدم اعتماد‌ها خواهد شد.

از دادن امار‌های یکطرفه، بیان هجویات و بدهیات توسط همکاران تان درخصوص افزایش جرایم بشدت پرهیز کنید. با امار، بشکلی تعاملی و مستند با مردم حرف بزنید. با در پیشگیری رویکرد حکمرانی در پلیس راهنمایی و رانندگی، بستر را برای نزدیک منافع سه گروه دولت، بخش خصوصی و حقوق عامه، فراهم سازید. یعنی در سیاستگذاری و اجرا باید بشکل همزمان منافع دولت، مردم و حقوق عامه در تعادل و تعامل با یکدیگر، قرار داشته باشند. راستی، ما برای تشکر از زحمات یکی از کادر‌های فعال شما و به قصد ازمون و آزمایش تان، اقدام به انعکاس یک پلاک از خودروی سراتوی پلیس در استان سمنان کردیم، آیا توانستید همکار مورد نظر را پیدا کرده و تشویق کنید؟

در صورت عملکرد صحیح شما، تمامی توان رسانه‌های کشور بشکلی داوطلبانه در خدمت تان خواهد بود. اما خدای ناکرده با فاصله گیری از مردم و رسانه‌ها و افکار عمومی، تقابل‌ها با رویکرد مطالبه گری، شفاف سازی، افشاگری و پاسخ طلبی شروع شده و به شکایت در نهاد‌های نظارتی و بازرسی و یا دادگاه نظامی می‌رسد. ملاحظه می‌شود که هر دو طرف داستان، آشنا با قواعد فعالیتی هستند، پس بهتر است وقتی پای منافع ملی در میان می‌آید، بشکلی هم افزا و غیرتقابلی برای تقویت آن کوشا باشیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین