پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
شهردارچهارباغ تغییر بافت روستایی به شهری را مهم ترین برنامه شهرداری چهارباغ عنوان کرد. حسین رنجی در گفتگو با خبرنگار تصویر البرز در ابتدا با اشاره به شهر چهارباغ گفت:
شعارسال: شهر چهارباغ با جمعیت بالغ بر ۸۵هزار نفر و مساحت ۵۷۷۲ هکتار درسال ۸۵ دارای ۵۶۰۰۰ نفر جمعیت بود ولی با پیوستن دو روستای پرجمعیت ملک آباد و مهدی آباد به این شهر در سال ۸۷ جمعیت آن به ۶۵ هزار نفر رسید و این شهر را به یکی از شهرهای بزرگ استان تبدیل کرد و وظیفه مدیریت شهری در چهارباغ برای خدمت به مردم عزیز این منطقه سنگین تر و البته شیرین شده است.

شهردارچهارباغ با بیان اینکه امکانات رفاهی شهر متناسب با حجم جمعیتی نبود و در آغاز کار با مشکلات زیر ساختی عدیده ای مواجه بودیم گفت: خوشبختانه با وحدت و یکدلی که میان همکارانم در مجموعه شهرداری هسست در این مدت حضور در شهرداری اقدامات خوب و موثری در پروژه های عمرانی و فرهنگی صورت گرفت که می شود به احداث ساختمان مستقل برای شهرداری چهارباغ پس از ۱۲ سال اشاره کرد که یکی از خواسته های به حق کارمندان و به خصوص مراجعه کنندگان بود که پس از سالها محقق شد.

رنجی در ادامه به دیگر اقدامات عمرانی در چهارباغ اشاره کرد و گفت: ساماندهی و ترمیم گلزار شهدای والامقام،احداث جاده مواصلاتی بین ۳ ناحیه چهارباغ، ملک آباد و مهدی آباد که تردد شهروندان را تسهیل بخشیده ،احداث پارک محله ای چهارباغ به مساحت ۱۰۰۰ متر واصلاح خیابان اصلی شهر که متاسفانه در گذشته برای همشهریانمان خطرساز بود و جان چندین نفراز آنان را گرفته بود از دیگر پروژه هایی بود که با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر صورت گرفت.

شهردارچهارباغ یکی از نیازهای اصلی جوانان و مردم شهر را فضاهای مطالعاتی و قرائت خانه عنوان کرد و گفت: با توجه به احساس نیازی که در ملک آباد به کتابخانه و فضای اینچنینی بود کتابخانه ملک آباد افتتاح شد تا جوانان و مردم نیز از این فضای فرهنگی و مطالعاتی بعره مند شوند.

وی در ادامه به برخی از پروژه های در دست اجرای شهرداری چهارباغ اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان شورای اسلامی شهر،

پارک دوم ملک آباد، ساختمان دادگستری، کتابخانه مهدی آباد، احداث استخر برای جوانان،سالن ورزشی برای ورزشکاران و اصلاح روکش آسفالت در راستای تسهیل ترافیک و عبور و مرور مردم از پروژه هایی است که در دست اقدام است و امیدواریم با تکمیل این پروژه ها گامی به سوی خدمت به مردم برداریم.

* از مهمترین برنامه های در دست اجرا، تفکیک آب آبیاری از آب آشامیدنی است

مهندس رنجی با بیان اینکه هنوز آبیاری فضای سبز با آب شهری انجام می شود افزود :با توجه به لزوم زیباسازی و توسعه فضای سبز شهری از مهمترین برنامه های در دست اجرا، تفکیک آب آبیاری از آب آشامیدنی است و شهرداری و شورای اسلامی شهر به طور جدی پیگیر این موضوع حیاتی هستند زیرا با توجه به وضعیت آب در کشور و به تبع آن در استان این اقدام می تواند از بزرگترین و البته جدی ترین مسائل شهرستان باشد.

* همدلی و همزبانی میان شهرداری و شورا راز موفقیت در امور است

شهردار چهارباغ تعامل و همدلی و همزبانی میان شهرداری وشورای اسلامی شهرچهارباغ را یکی از رمزهای موفقیت در عمران و آبادانی شهر است که نقش اجرایی شهرداری در کنار نقش نظارتی شورا در مجموع رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت و این امردرچهارباغ به خوبی نمایان است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیش روی مردم است ، شرکت در انتخابات را واجب دانست و با بیان اینکه نمایندگان مجلس دو وظیفه ذاتی و اساسی دارند گفت: نمایندگان با اشراف کامل از منطقه در برابر مردم ومسائل و پیرامون آنان می توانند نقش بسزایی ایفا کنند و همچنین در تصمیم سازی و تصمیم گیری های کلان کشوری، با تدوین قوانین درست آینده کشور را روشن ترسیم کنند.

وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست با توجه ویژه به شهرداری ها ، قانون شهرداری ها که درسال۱۳۴۳ تدوین شده است اصلاح و با توجه به شرایط کشور به روز شود و در ادامه توجه ویژه به شهرهای کوچک و اختصاص اعتبارات به پروژه های عمرانی را از مهمترین اقدامات نمایندگان مجلس برای کمک به توسعه شهرهای کوچک کشور دانست.

* تغییر بافت روستایی به شهری از مهمترین برنامه های در دستور کارشهرداری است

رنجی درادامه گفت: تغییر بافت روستایی به شهری از مهمترین برنامه های در دستور کارشهرداری است و نگاه مدیریت شهری اصلاح زیر ساختهاست و درصدد هستیم از سال آینده در ارتقای بیش از پیش در امور فرهنگی گام برداریم هرچنداز ابتدای حضور در شهرداری تا به امروز رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی در پروژه های فرهنگی و رفاهی داشتیم، با اینکه در ابتدای کار با مشکلات فراوانی روبرو بوده ایم اما خوشبختانه امروز در شرایط مطلوبی هستیم و امیدواریم در سال آینده هم نیز شاهد رشد پروژه های فرهنگی در شهر چهارباغ باشیم زیرا امردم مومن، فهیم و سخت کوش چهارباغ شایسته بهترین خدمات هستند.

شهردار چهارباغ میزان زباله تولیدی در این شهر را ۲۵ تا ۳۰ تن در روز اعلام کردو افزود: تفکیک زباله و ساماندهی آن یکی از اولویتهای خدماتی در چهارباغ است و به همین منظور با یکی از شرکت های متخصص در این امور قراردادی انعقاد شده تا بتوانیم در کاهش آلودگی های زیست محیطی که در شهر سر سبز و توریستی چهارباغ هم برای مسئولین و هم مردم مهم است گام های مثبت برداریم.

مهندس رنجی در پایان با تقدیر ازمسئولین شهری و شهرستانی ، نیروی انتظامی و مردم مومن و ولایت مدارچهارباغ از مسئولین درخواست کمک و حمایت از چهارباغ را داشت و گفت: باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و با اختصاص اعتبارات لازم به حل مشکلات اقتصادی شهر بپردازیم تا بتوانیم در روند خدمت رسانی به مردم که ولی نعمتان ما هستند موفق تر باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 30 آذر 1394، کدخبر: 588837، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین