پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
احمدرضا درویش می‌گوید: متاسفانه 18ماه از اکران نشدن فیلم رستاخیز می‌گذرد و با وجود حضور دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک دولت؛ همچنان مسئله فیلم حل نشده است.
شعارسال: احمدرضا درویش شامگاه چهارشنبه ۱۷ آذر ماه؛ طی سخنانی با اشاره به روند ساخت فیلم رستاخیز گفت: در ساخت این فیلم شاخص‌های مختلفی رعایت شده است: اول آنکه تلاش کنیم فیلمی بسازیم که در قامت عاشورا باشد. دوم از هیچ بودجه دولتی استفاده نکنیم. سوم نظرات مراجع و آیات عظام مدنظر قرار گیرد. چهارم فیلم درگیر جریان‌های سیاسی نشود و پنجم فیلم برای همه شیعیان منطقه و جهان باشد.

وی که در شبکه چهار حضور پیدا کرده بود؛ افزود: این فیلم اصلا نمی‌توانست بدون مشاوره در همه ابعاد و بدون تحقیق و پژوهش ساخته شود و وقت زیادی برای ارائه گزارش و ارائه آنچه می‌خواهد اتفاق بیفتد برای مراجع عظام محترم صرف کردیم و من بارها مورد تفقد قرار گرفتم.

کارگردان فیلم رستاخیز افزود: ساخت فیلم رستاخیز ۹ سال طول کشید و فیلم رستاخیز ۹ پروانه ساخت دارد و سال به سال و دولت به دولت تمدید شده است و قتی پروانه ساخت تاییدمی شود یعنی فیلمنامه تایید شده است.فیلم دو پروانه نمایش دارد یک پروانه نمایش برای نسخه بلند و یک پروانه نمایش برای نسخه کوتاه و حوزه هنری همه تلاش خود را برای اکران انجام دادو صدا و سیما آگهی و تبلیغات فیلم را پخش کرد اما با همه این کارها و طی شدن مراحل بازهم فیلم اکران نشد.

درویش درباره دلایل اکران نشدن این فیلم گفت: نزاع‌های سیاسی مترادف شد با اکران عمومی این فیلم زیرا در سال ۱۳۹۴ و همزمان با اکران فیلم؛ توافق هسته‌ای و برجام اتفاق افتاد و کسانی که وارد میدان و انتقاد به این فیلم شدند؛ مقصودشان جای دیگری بود.

وی ادامه داد: یک جریانی که حتی اعلام می‌کردند فیلم را ندیده‌اند؛ فعال شدند و هدف دیگری داشتند و منظورشان دعواهای سیاسی در بالادست بود. آنها تصمیم گرفتند فیلم رستاخیز را بهانه کنند و متاسفانه دولت نیز در برابر این جریان که مصادف شده بود با توافق هسته‌ای کوتاه آمد و حتی علی جنتی (وزیر سابق ارشاد) گفت چون جشن هسته‌ای در پیش بود ما نمی‌خواستیم این جشن تحت تاثیر این فیلم قرار بگیرد.

درویش با طرح این پرسش که چرا باید مشخص شدن وضعیت این فیلم به دادگاه و و دیوان عدالت اداری ختم شود؛ افزود: بحثی که درباره این فیلم مطرح شده؛ مسئله تشبه است درحالیکه مراجع بر موضوع اجرای تشبه به شرطی که حرمت معصومین حفظ شود؛ ایرادی نگرفته‌اند و ما حتی برای این فیلم و مسئله تشبه فتوا گرفتیم و حتی از دفتر مقام معظم رهبری نیز توسط تهیه‌کننده سوال شد و فتوا اخذ شد و در فیلم رستاخیز به فتوای مقام معظم رهبری عمل شد و مبانی حرکت فیلم بر مبنای فتوای مقام معظم رهبری بود.

وی ادامه داد: متاسفانه 18ماه از اکران نشدن فیلم رستاخیز می‌گذرد و با وجود حضور دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک دولت؛ همچنان مسئله فیلم حل نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 18 آذر 1395، کدخبر: 435893 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین