پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
محيط زيست خوزستان، بر خلاف فرمايشات مقام معظم رهبري، در معرض خطر است.چندي روزي است که از ابلاغ سياست هاي کلي محيط زيست مقام معظم رهبري به روساي قوا در اجراي بند يک اصل 110 قانون اساسي مي گذرد. سياست هايي که مي توان از آن به عنوان جشن حفاظت محيط زيست خوزستان ياد کرد زيرا که تامل و تعقل در سياست هاي ابلاغي مذکور حقايق غير قابل انکار را بيان مي کند.

شعارسال: به عنوان نمونه، به ما مي گويد که «پيشگيري و ممانعت از انتشار انواع آلودگي‌هاي غير مجاز و جرم‌ انگاري تخريب محيط زيست و مجازات مؤثر و بازدارنده آلوده کنندگان و تخريب کنندگان محيط زيست و الزام آنان به جبران خسارت» مذکور در سياست هاي ابلاغي رهبري در روند فعاليت هاي تخريبي زيست محيطي خوزستان چه جايگاهي دارد؟

عدم توجه لازم به هشدرهاي مقام معظم رهبري(مانند هشدار اسفند 1393) درباره ضرورت حفاظت از محيط زيست و ادامه و تداوم تخريب هاي زيست محيط خوزستان، منجر به قهر و غضب طبيعت شده و در چنين قهر و غضب طبيعت، مردم به عنوان پايين ترين لايه متضرر شده اند.

بنابراين سياست هاي کلي محيط زيست ابلاغي به روساي قوا توسط مقام معظم رهبري خط قرمزي به مخرب هاي محيط زيست خوزستان براي هر نوع تخريب محيط زيستي است و به عنوان زنگ هشداري جدي براي جلوگيري از هر نوع تخريب زيست محيطي خوزستان است که نه وجه قانوني و نه وجه شرعي دارد.

آوارگي هاي زيست محيطي خوزستان از رودخانه کارون و تالاب هاي هورالعظيم و شادگان گرفته تا بيمارستان شفاء(بيمارستان فوق تخصصي سرطان در اهواز) هر روز ابعاد پيچيده و گسترده به خود مي گيرد و در کمال آرامش مخرب هاي محيط زيست خوزستان، هر روز ورقه جديدي از دفتر مخاطرات را براي مردم خوزستان ورق مي زند. يک روز برگه ريزگردها ورق زده مي شود، روز بعد برگه باران هاي اسيدي، روز ديگر برگه باران هاي خاکستري، روز بعدي شوري، و تا نا کجا آباد برگه هاي ديگر.

برگه هاي دفتر مخاطرات زندگي مردم خوزستان خواندني است، اگرچه براي اهالي اين منطقه و هرکسي که به وجود فلسفه و ارزش انسان احترام مي گذارد خواندن اين دفتر دردناک است زيرا که خط هاي برگه هاي اين دفتر در جاهايي مانند بيمارستان ها و در بين آه هاي دردناک مردمي نوشته شده که ادعاء مي شود بخشي از بالاترين سرمايه ملي هستند.

افزايش وحشتناک بيماري سرطان به دليل عوامل محيطي و عدم توانايي بيماران در پرداختن هزينه درمان، نمونه کوچکي از اين دفتر مخاطرات زندگي مردم خوزستان است. اگرچه متاسفانه خواندن اين دفتر براي مردم خوزستان از ناچاري، عادت شده ولي ورق زدن آن براي مخرب هاي محيط زيست خوزستان شايد تفريحي غير قابل انکار محسوب مي شود و اگر غير از اين بود مخرب هاي محيط زيست بازبيني لازم را در آفرينش اين دفتر انجام مي دادند.

به راستي مخرب هاي زيست محيطي در کدام دادگاه قضائي محاکمه شدند؟ براي طراحان ورقه هاي دفتر مخاطرات زندگي مردم خوزستان تا حالا چه احکام قضائي صادر شده است؟ گناه مردم خوزستان در آفرينش چنين دفتري چيست؟ چرا از بهانه اعتلاي کشور براي آفرينش چنين دفتري استفاده شده است؟ چرا فقط از طرف سودجويان و قانون شکنان، مخالفت با آفرينش چنين دفتري مخالفت با اعتلاي کشور تلقي مي شود؟ و ديگر سوالات که علل آنها باعث شده قهر و غضب طبيعت بيش از پيش گريبان مردم خوزستان را بگيرد و با کلماتي مانند «ريزگردها»، «باران هاي اسيدي»، «باران هاي خاکستري» و «شوري آب» با آنها سخن گويد و هشدار دهد که تا چه وقت قرار است مخرب هاي محيط زيست خوزستان به تخريب زيست محيطي ادامه دهند.

اگرچه حرص غير قابل کنترل مخرب هاي محيط زيست خوزستان هم راستاء با بي توجهي به اهميت فلسفه و ارزش انسان در خوزستان باعث شده از هيچ نوع تخريب زيست محيطي کوتاهي نشود و آنچه به عنوان معيار مهم تلقي شود پول است و پول است و پول. آخر توليد و درآمدزائي براي يک مخرب محيط زيست به چه قيمتي؟ فلسفه و ارزش حفاظت از مردم به عنوان بالاترين سرمايه ملي کشور چه مي شود؟

هيچ وقت يادمان نرود که طبيعت ايران حق طبيعي مردم ايران است و تخريب در بي اطلاعي مردم و گاها بدون هيچ توجيه اقتصادي يا حتي با ضررهاي اقتصادي عظيم به کشور و به مخاطره انداختن زندگي مردم فراتر از تخريب هاي مالي ميليادري صورت گرفته و اين در حالي است که هيچ متهمي براي اين موارد در محاکم قضائي محاکمه نشده تا درس عبرتي براي ديگران باشد .

تجارب تلخ غير قابل انکار مانند نابودي تالاب هورالعظيم، ارمغان هاي دردناکي مانند ريزگردها و باران هاي اسيدي، درگيري هاي زندگي مردم مانند بيماري ها نتيجه تخريب هاي زيست محيطي مخرب هاي محيط زيست هستند که به رغم تاکيد و هشدارهاي مقام معظم رهبري، هيچ کسي براي اينگونه تخلف ها محاکمه قضائي نشد و جالب تر اينکه همچنان ابعاد تخريب هاي زيست محيطي در روز روشن در حال انجام و توسعه هستند که با توجه به بروکراسي اداري موجود، مردم خوزستان چشم به الطاف رهبري براي جلوگيري از ادامه کار مخرب هاي زيست محيطي دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 30آبان1394، کد خبر: 966593: www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین