پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
ناصر سودانی گفت: محیط زیست نمایندگان استان را متهم به کم کاری در زمینه مهار ریزگردها می کند اما در واقع مجلس تلاش کرد تا این اعتبار را در جای مناسب صرف کند.

شعارسال: ناصر سودانی گفت: محیط زیست نمایندگان استان را متهم به کم کاری در زمینه مهار ریزگردها می کند اما در واقع مجلس تلاش کرد تا این اعتبار را در جای مناسب صرف کند.

به گزارش اهواز نوین، ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با اهواز نوین در خصوص معضل ریزگردها اظهار کرد: از دولت پیش تا کنون بارها درمورد ریزگردها تذکرات رسمی، کتبی و شفاهی از سوی نمایندگان داده شده است.

وی افزود: بهمن سال گذشته در اوج هجوم ریزگردها جلساتی با حضور نمایندگان دولت در استانداری برگزار و نقطه نظرات بیان شد و پس از آن به جهت مصوبات مجلس و شنیده شدن فریاد مردم استان خوزستان،در هیئت دولت بودجه ای برای مقابله با ریزگردها اختصاص داده شد.

سودانی با اشاره به اینکه مجلس تمرکز خود را بر کارهای عملیاتی گذاشته است، تصریح کرد: مجلس تصمیم گرفت به جای آنکه اعتبار مقابله با ریزگردها را به سازمان محیط زیست بدهد آن را در اختیار منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی بگذارد زیرا بودجه کلان سازمان محیط زیست در قالب مسائل جناحی و انتخاباتی هزینه می شد.

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست برای رفع اتهام از کوتاهی خود در حل ریزگردها نمایندگان استان را متهم به کم کاری در زمینه مهار ریزگردها می کند اما در واقع مجلس تلاش کرد تا این اعتبار را در جای مناسب صرف کند به همین جهت ردیف های مشخصی برای مقابله با آن در نظر گرفته شد.

نماینده مجلس با بیان اینکه تا این لحظه تنها ۱۲ درصد از تعهدات شرکت نفت محقق شده است، گفت: عمده ترین راهکار برای مهار ریزگردها افزایش ورودی آب به جلگه خوزستان است، خشکسالی پیوسته و کاهش ورود آب به خوزستان از مهم ترین عوامل پیدایش ریزگردها می باشد به همین جهت باید از سویی با مالچ پاشی ریزگردها مهار شوند و از سویی دیگر با افزایش آب کارون و کاشت نهال مانع پیدایش بیابان های جدید شویم.

وی در خصوص همکاری کشورهای منطقه برای حل این مشکل عنوان کرد: دولت عربستان کمترین همکاری را در این مورد انجام داد، در کشور عراق نیز توافق نامه برای کاشت نهال در مسیر ورود ریزگردها منعقد شد اما به علت درگیری هایی که در این کشور وجود دارد امکان اجرای آن نیست.

سودانی اقدامات موقتی را راهکار مناسبی برای حل این مشکل ندانست و ادامه داد: توزیع ماسک، پرداخت وام به شهروندان برای جلوگیری از ورود ریزگردها به منازل، جبران خسارت وارده به کشاورزان و بخش صنعت همگی توجه به معلول به جای علت هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به دنبال حل اساسی مشکل بود، گفت: برخی از دولتمردان عدم حل این مشکل را به کاهش درآمدهای دولت دولت نسبت می دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اهوازنوین- تاریخ انتشار:5 اسفند 1394-www.ahvaznovin.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین