پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
جهانگیری در سفر یک روزه خود به استان چهار محال و بختیاری سه واحد تولیدی را افتتاح کرد؛ از طرف دیگر تنها چند روز بعد از بازدید نعمت زاده از شرکت برفاب ۲۸۰کارگر این شرکت اخراج شدند.

شعارسال: در خبر امروز این شبکه اطلاع رسانی با عنوان” ۲۸۰ کارگر یک واحد تولیدی پس از بازدید جهانگیری از این شرکت اخراج شدند/ ربان ها فقط مقابل دوربین قیچی شدند

اصلاحاتی صورت گرفت.

مبنای این گزارش اظهارات کارگران اخراج شده از شرکت برفاب قرار گرفته بود که پس از بررسی اسناد و مدارک موجود این خبر تأیید شد اما برخی از رسانه ها به اشتباه حضور آقای جهانگیری در شرکت را اعلام کرده بودند که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد جهانگیری از این واحد تولیدی بازدیدی نداشته است و این رسانه ها به اشتباه این خبر را منتشر کرده اند.

بر اساس این گزارش، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از این کارخانه بازدید کرده و خط تولید جدیدی را افتتاح کرده است که اخراج این کارگران بعد از بازدید آقای نعمت زاده صورت گرفته است نه آقای جهانگیری.

بر همین اساس خبر به صورت زیر اصلاح می شود:

طی چند روز گذشته، اسحاق جهانگیری در سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری سه واحد تولیدی در این استان را افتتاح کرد.

در این سفر چیت چیان وزیر نیرو نیز معاون روحانی را همراهی می کرد و در سفری جداگانه نعمت زاده وزیر صنعت نیز از برخی از کارخانجات تولیدی این استان نیز بازدید هایی داشته است. رونمایی از محصولات جدید شرکت برفاب و بازدید از خط تولید این کارخانه یکی از اقدامات نعمت زاده بوده است.

نعمت زاده در شرکت برفاب اگرچه قول هایی مبنی بر رفع مشکلات این کارخانه تولیدی و حمایت از حقوق تولید کنندگان در بخش خصوصی داده بود اما با خروج وی تمام امید کارگران این شرکت ناامید شد.

تنها چند روز بعد از بازدید نعمت زاده از این کارخانه بالغ بر ۱۴۰ نفر از کارگران و سرپرستان این کارخانه اخراج شدند؛ در حالی این تعداد از کارگران اخراج می شوند که در مرحله بعدی ۱۴۰ نفر دیگر از کارگران این شرکت اخراج شده اند.

بعد از اخراج این تعداد نیرو برخی از بخش ها به حالت نیمه تعطیل در آمده و برخی دیگر نیز عملا تعطیل شده اند.

این در حالی بود که نعمت زاده در حاشیه بازدید از کارخانه برفاب شهرکرد اظهار داشته بود در راستای کمک به صنایع کوچک و متوسط با پرداخت ۱۰۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی، فعالیت این واحدها از سرگرفته می شود.

به گفته وی، تمرکز این وزارت خانه به جای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار در آینده به سمت نظارت بر فعالیت واحدهای دریافت کننده تسهیلات خواهد بود تا تولید و اشتغال رونق گیرد.

نعمت زاده تصریح کرد: مطابق پیش بینی های اولیه ۱۶ هزار میلیارد ریال در سال جاری اعتبار اقتصاد مقاومتی برای خروج از رکود طرح های صنعتی برآورد هزینه شده است.

شاید عدم پرداخت تسهیلات بهانه ای برای مدیران برفاب شده است تا از کارگران خود را اخراج کنند.

واحد تولیدی برفاب در سال های گذشته با تولید روزانه ۲۵۰۰ محصول در حوزه لوازم خانگی از جمله کولر، آبگرمکن، بخاری، یخچال و فریزر توسط ۱۵۵۰ نیروی شاغل، توانسته بود بیشترین میزان اشتغال در میان واحدهای صنعتی در استان چهار محال و بختیاری را به خود اختصاص بدهد اما در سال های اخیر با تعدیل برخی از نیروهای خود نتوانسته است از ظرفیت تولیدی خود به آن گونه که شایسته است استفاده کند.

این واحد تولیدی نه تنها نیاز داخل کشور را تأمین می کرد بلکه به عنوان یک کالای پر مخاطب به کشورهای همسایه نظیر عراق نیز صادر می شد؛ اما در سال های اخیر و بعد از حمایت نشدن از سوی مسئولان به سمت نابودی پیش رفته است.

مسئولین در حالی سه کارگاه تولیدی در نقاط دیگر از استان چهارمحال را افتتاح کردند که بخشی دیگر از واحدهای تولیدی با مشکلات دست و پنجه نرم کرده و اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند.

یکی از کارگران اخراج شده از این کارخانه می گوید بعد از خروج ما از کارخانه کسی نمی تواند کارهای بخش تولیدی ما را انجام دهد و به این ترتیب در آینده ای نزدیک این خط از کار می افتد که به دنبال آن بخش های دیگر نظیر بخش یخچال سازی و کولر سازی نیز متوقف می شوند.

وی که بالغ بر ۱۰ سال سابقه خدمت در این واحد تولیدی را دارد از دیر شدن پرداختی هایشان در سال گذشته گلایه می کند و می گوید: وقتی شنیدیم یکی از مسئولان دولتی به بازدید از کارخانه آمده است خوشحال شدیم اما در کمال ناباوری یک روز بعد از این بازدید تعدادی از ما را اخراج کرده و به ما فرم تسویه حساب داده اند.

این کارگر کارخانه برفاب از دغدغه همکاران خود که اخراج شده اند هم سخن می گوید که برخی از آنها حتی ۲۸ سال سابقه کاری داشته و دو سال دیگر بازنشسته می شدند که متاسفانه مورد بی مهری مسئولین کارخانه واقع شده اند.

اخراج کارگران این واحد تولیدی نشان داد که سفرهای متعدد به استان چهارمحال و بختیاری بیش از آنکه بتواند گره ای از مشکلات این استان باز کند به نظر می رسد مانوری برای انتخابات بوده است؛ چرا که اگر نیت دولت حل مشکلات بیکاری و تولید داخل بود، از صنایع فعال در این استان حمایت می کرد.

این اقدامات در حالی است که در سال های اخیر تأکیدات زیادی بر روی حمایت از تولیدات داخلی صورت گرفته است اما عملا دولت به دنبال پیگیری سیاست های خود مبنی بر افزایش واردات کالاهای خارجی بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه خبری پردیس خبر ، تاریخ انتشار خبر 24 آبان 1395، کدمطلب: 11076 ،www.pardiskhabar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین