پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۱۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دور ششم سفر خود به استان تهران امروز پیش از عزیمت به شهرستان دماوند از مراحل پیشرفت سیستم تصفیه فاضلاب شهر پردیس بازدید کرد.

شعار سال:


معصومه ابتکار در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه از الزاماتی که در طراحی تمام شهرک ها و مناطق مسکونی کشور باید لحاظ شود، موضوع تصفیه خانه های فاضلاب است، افزود: در مرحله مطالعات و طراحی اولیه این پروژه ها باید مکان‌یابی، ظرفیت تصفیه خانه و نکات فنی مد نظر قرار گیرد.

ابتکار در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در موارد بسیاری از جمله طرح های مسکن مهر ملاحظات زیست محیطی رعایت نشده و در ابتدای کار دولت یازدهم ما را با مشکلات زیادی مواجه کرد، اظهار داشت: خوشبختانه رویکرد دولت و مصوباتی که در هیئت دولت به تصویت رسید در این زمینه بود که نیازها و کمبودهای مسکن مهر را تامین کنیم، خصوصا در نقاط حساس مانند پردیس که ارتباط مستقیم با پایتخت و منابع تامین کننده آب شرب پایتخت دارد.

معاون رئیس جمهور افزود: در این راستا گام های موثری برداشته شده که یکی از آنها همین پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر پردیس است که امید آن می رود تا خرداد ماه سال جاری بخش مایع این واحد افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به عقب افتادگی اجرای این پروژه به سبب مسائل مختلف خصوصا کمبود منابع مالی، گفت: خوشبختانه امروز هم بخشی از اعتبارات در دولت به تصویب رسیده و قطعا بخشی از این اعتبارات توسط وزارت نیرو در راستای اجرای این پروژه تامین خواهد شد و با وجود همه مشکلات و کمبود منابع مالی که در حال حاضر دولت با آن مواجه است، این پروژه در حال پیگیری و انجام بوده و خوشبختانه تاکنون 75 درصد پیشرفت داشته است.

وی در بخشی از سخنان خود به اهمیت مشارکت مردم و بخش خصوصی در خصوص جمع آوری و ساماندهی موضوع فاضلاب اشاره کرد و افزود: طرح های فاضلاب از مهم‌ترین مولفه زیست محیطی در شهرهای بزرگ محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در شهرها اگر سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب وجود نداشته باشد، بیماری و آلودگی امکان زندگی در شهر را از بین خواهد برد، گفت: برای تسریع این طرح‌ها استفاده از الگوهای موفق حائز اهمیت است، این الگوها در شهرهای مختلف کشور با مشارکت مردم، دولت و بخش خصوصی به اجرا درآمده و در حال حاضر نتایج خوبی هم داشته است.

ابتکار ادامه داد: در طراحی های جدید، تصفیه خانه‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که امکان تولید انرژی و برق فراهم شده و باقیمانده تصفیه خانه نیز به عنوان کود قابل استفاده است، همچنین آب تصفیه شده این واحدها نیز قابل بازچرخانی و استفاده مجدد بوده و می‌تواند جهت کشاورزی، آبیاری و مصارف دیگر استفاده شود و صرفه‌جویی اقتصادی مناسبی را به همراه دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطر نشان کرد: مهم برای ما این است که طبق زمان بندی، افتتاح این طرح تا خرداد ماه سال جاری اعلام شده و امیدواریم مردم پردیس شاهد افتتاح این طرح در زمان مقرر باشند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار ۳۰ فروردین 1395، کد مطلب: 95013014139 : www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین