پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۰۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ورامین گفت: برای مدیریت پسماندهای پزشکی، مرکز بی‌خطرسازی زباله‌های خُرد پزشکی در ورامین راه‌ا‌ندازی شده که ظرفیت ارائه خدمات به شهرستان‌های مجاور را نیز دارد.

شعارسال: منصور گل‌محمدی در رابطه با چگونگی مدیریت پسماندهای صنعتی و ساختمانی اظهار داشت: با وجود اینکه در ورامین و حومه محل مناسبی برای تخلیه پسماندهای صنعتی تعبیه نشده، اما تمام سعی خود را می‌کنیم تا با هدایت و مدیریت صحیح انواع پسماندها، کمترین آسیب به محیط‌زیست وارد شود و در مورد زباله‌های ساختمانی و صنعتی هم در کارگروه ویژه پسماند پیگیر برطرف شدن مشکلات موجود هستیم.

وی افزود: در تهران سایتی برای تخلیه پسماندهای کارخانه‌ها در حال ساخت است و مراحل اداری این سایت به‌پایان رسیده و پیمانکار هم انتخاب شده و امیدواریم امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پسماندهای ویژه استان را بپذیرد، که اگر این اتفاق بیفتد مشکلات ما از جمله بُعد مسافت حل خواهد شد.

رئیس اداره محیط‌زیست ورامین بیان کرد: پسماند شهرک صنعتی چرمشهر فعلاً در یک سایت مربوط به تصفیه فاضلاب جمع‌آوری می‌شود، در عین حال اداره محیط‌‌ زیست شهرستان اجازه تخلیه پسماندها را در نقاط مختلف نداده است و از سوی دیگر نیز پیگیر آن هستیم که هم پسماندهایی که روزانه تولید می‌شود و هم پسماندهایی که جمع‌آوری می‌شود مدیریت صحیح شود.

گل‌محمدی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی خاطرنشان کرد: هر دو بیمارستان موجود در سطح شهرستان مجهز به سایت بی‌خطرسازی هستند و در رابطه با مراکز خُرد درمانی هم با پیگیری‌های کارگروه پسماند یک واحد بی‌خطرسازی خاص زباله‌های این مراکز از طریق بخش خصوصی راه‌اندازی شده که در حال انجام کار بوده و امیدواریم به مراحل ایده‌آل برسد.

وی با بیان اینکه این مرکز ظرفیت دریافت زباله‌های مراکز خُرد درمانی شهرستان‌های اطراف مانند قرچک، پیشوا و پاکدشت را دارد افزود: به علت مقاومتی که از طرف برخی واحدهای خُرد درمانی صورت می‌گیرد نتوانسته‌ایم همه آنها را پوشش دهیم، اما با توجه به حُسن‌نیتی که در جامعه پزشکی سراغ داریم و اینکه آنها به ضرورت امر واقف هستند امید داریم که این مسئله فراگیر شده و در سطح شهرستان هیچ‌گونه مشکل بهداشتی و زیست‌محیطی از ناحیه پسماندهای پزشکی نداشته باشیم.

رئیس اداره محیط‌زیست ورامین سپس تصریح کرد: انتظار داریم که ارگان‌های مرتبط در بحث پسماند مانند شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در پسماندهای عادی و ویژه که مدیریت خاصی را لازم دارند و هم پسماندهای عمرانی و هم پسماندهای صنعتی مربوط به واحدهای تولیدی یک اهمیت جمعی را می‌طلبد هم مدیریت و هم نظارت انجام شود تا کمترین آسیب به محیط‌زیست وارد شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری ورامین ما ، تاریخ انتشار خبر 21 آذر 1395، کدمطلب: 60683 ،www.varaminema.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین