پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
فرماندار شهرستان شهرضا گفت: دفن پسماندهای پزشکی در این شهرستان بصورت اصولی انجام نمی شود و این موضوع نیازمند رسیدگی مسئولان مرتبط است.

شعار سال: محسن گلابی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شهرضا تاکید کرد: برای تامین سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست، رسیدگی به وضعیت دفن پسماندهای پزشکی و عفونی در شهرضا ضروری است.
وی افزود: دفع غیر اصولی پسماندها، سلامت شهروندان را تهدید می کند و ضرر و زیان جبران ناپذیری در پی دارد بنابراین باید در اولین فرصت با تشکیل کمیته ای با حضور ادارات مرتبط به این مسئله رسیدگی شود.
فرماندار شهرضا، بی خطر سازی و استفاده از دستگاه زباله سوز را از راههای اصولی دفن زباله های عفونی دانست و افزود: بیمارستان شهرضا در محله مسکونی قرار دارد و به دلیل اینکه دستگاه زباله سوز باید در بیمارستان قرار گیرد، امکان استفاده از این دستگاه در مکان یاد شده وجود ندارد .
گلابی گفت : نصب دستگاه در مجاورت محل دفن زباله می تواند راهکار مناسبی باشد که نیازمند همکاری شبکه بهداشت و درمان و شهرداری شهرضا است.
وی مشاوره و بازدید از شهرستانهایی که مشکل دفن زباله های عفونی را حل کرده اند را از دیگر راههای تسریع در رفع این مشکل دانست .
فرماندار شهرضا از مسئولان خواست در مورد دفن زباله و پسماند صرفا نگرش هزینه ای و درآمد زایی نداشته باشند.
در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت : شبکه بهداشت و درمان شهرضا چند سالی است پیگیر ایجاد محلی برای دفن اصولی زباله های عفونی و پزشکی در مجاورت کانال دفن زباله است.
حجت الله تنهایی تصریح کرد : بهتر است جداسازی پسماندها بصورت اصولی و در مبدا انجام شود زیرا جداسازی در مقصد مشکلات زیادی دارد.
وی افزود: شبکه بهداشت و مدیریت بیمارستان امیرالمونین (ع) شهرضا آمادگی خود را برای انتقال دستگاه زباله سوز بیمارستان به محل کانال دفن زباله اعلام کرده است.
وی تصریح کرد : درصورت همکاری شهرداری هزینه انتقال خط گاز تا محل دفن زباله نیز با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان تامین می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 13 دی 95، کد مطلب: 5921407: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین