پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه انتقال آب باید به عنوان آخرین راهکار مطرح باشد، گفت: تعداد چاههای کشور ۷۰۰ هزار چاه است که ۴۶۰ هزار چاه دارای مجوز و بقیه غیر‌مجاز هستند.

شعار سال:


رحیم میدانی در سومین هم‌اندیشی سیاست‌گذاران منابع آب با عنوان اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار با اشاره انتقال آب در صورتی که ملاحظات آن رعایت شود مغایرتی با اصول توسعه پایدار ندارد، اظهار کرد: انتقال آب باید منحصر به مصارف شرب باشد.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه انتقال آب باید به عنوان آخرین راهکار مطرح باشد، خاطر‌نشان کرد: طبق بررسی های انجام شده میزان آب قابل برنامه‌ریزی کشور در حدود 80 میلیارد متر‌مکعب است که 39.7 میلیارد آن متعلق به آبهای سطحی و 40.3 میلیارد هم متعلق به آبهای زیرزمینی است.
وی با بیان اینکه تعداد چاههای کم عمق غیرمجاز کشور که بعضی از آنها در منازل وجود دارد، افزود: تعداد چاههای کشور 700 هزار چاه است که 460 هزار چاه دارای مجوز و بقیه غیر‌مجاز هستند.

رحیم میدانی تصریح کرد: یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب، تدوین نظام الگوی کشت است که بر اساس این طرح می‌توان گفت در مناطق مختلف کشور چه نوع کشت و به چه مقدار و با چه بهره‌وری انجام شود.
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از دلائل نشست زمین، بهره‌برداری بی‌رویه از آبهای زیرزمینی است، اظهار داشت: طرح ملی احیاء و تعادل‌بخشی آبهای زیرزمینی در شورای عالی آب به تصویب رسیده و در حال اجراست.

به گفته مهندس میدانی استاندارد و میانگین مصرف آبهای تجدیدپذیر قابل برنامه‌ریزی، 40 درصد است اما در حال حاضر در ایران این مقدار به 69 درصد می‌رسد و کاهش این میزان به استاندارد جهانی در دو برنامه توسعه وجود ندارد و کشور تحمل کاهش مصرف به این مقدار را ندارد و نوعی تکلیف مالایطاق است.

وی با بیان اینکه سهم حقابه محیط زیست از آبهای قابل برنامه‌ریزی کشور 8.10 میلیارد متر‌مکعب و سهم فضای سبز نیم میلیارد متر‌مکعب است، گفت: 81 درصد آبهای مصرفی سهم کشاورزی، حدود چهار درصد سهم شرب و حدود چهار درصد سهم صنعت است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ، تاریخ انتشار 26 آذر 1395، کد مطلب:243167 : www.farhangnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین