پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
عضو هیات امنای بنیاد شهریار از وعده محقق نشده دکتر حسن روحانی برای تاسیس فرهنگستان زبان ترکی گلایه کرد.

شعار سال: علی اصغر شعردوست رئیس هیأت امنای بنیاد شهریار در گفت‌وگویی، پیرامون واگذاری این بنیاد به وی و فعالیت‌های در حال حاضر اظهار داشت: بنده هم اکنون رئیس هیأت امنای بنیاد هستم. در این هیأت امنا افراد حقیقی و حقوقی، نماینده شورای شهر و نماینده‌ای از شهرداری تبریز حضور دارند.

وی ادامه داد: هنوز اصل بنیاد شهریار به آن معنا به ثبت نرسیده ضمن اینکه خانواده استاد شهریار نیز حقوقی دارند و به آقای نوبهار وکالت داده‌اند. اما روند اجرایی شکل نگرفته است.

وی ضمن اعلام این خبر که جلسات هیأت امنای موزه و خانه استاد شهریار برگزار می‌شود، گفت: هنوز بنیاد شهریار رسما به ثبت نرسیده، شهرداری باید اقدامی صورت دهد تا امور آن نیز تقویت شود.

شعردوست با انتقاد از شعبه فرهنگستان زبان و ادب فارسی در تبریز که به نام شهریار تابلویی نصب کرده، گفت: این مرکز ارتباطی به استاد شهریار ندارد و تنها شعبه فرهنگستان در تبریز به شمار می‌آید.

وی ضمن اشاره به اینکه در زمان نامزدی و فعالیت‌های انتخاباتی برای ریاست جمهوری آقای روحانی وعده تاسیس فرهنگستان زبان ترکی را دادند که هنوز به ثمر نرسیده گفت: این مهم در زمان کاندیداتوری آقای روحانی مطرح شد اما جامع عمل به خود نپوشید و در حال حاضر فرهنگستان زبان و ادب فارسی شعبه خود را در تبریز به نام شهریار دائر کرده ولی در عمل فعالیتی در راستای شهریار ندارد که درست نیست.

شعردوست با انتقاد از عدم فعالیت در خور نام و آثار شهریار متذکر شد: البته در حال حاضر می‌توان به صورت غیردولتی فعالیت‌هایی کرد اما معتقدم وزارت ارشاد، دولت و سازمان میراث فرهنگی باید به‌گونه‌ای وارد عمل شوند زیرا شهریار شاعر ملی است. اما متاسفانه متولیان پا پیش نمی‌گذارند. حتی دو سال پیش که وزیر ارشاد به مناسبت روز شهریار به تبریز آمده و از تاسیس بنیاد شهریار سخن گفت، دو سال می‌گذرد ولی اتفاقی نیفتاده است و امسال اصلا به مناسبت روز شهریار و شعر و ادب فردی از دولت هم به تبریز نیامد.

وی افزود: شهریار سرمایه ملی و بین‌المللی است اگر رویه به همین طریق صورت گیرد همانند چندی پیش شاهد خواهیم بود که در آذربایجان و ترکیه بدون حضور ایران برای این شاعر ملی ما بزرگداشت برگزار می‌کنند و آثارش را تحریف می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهریار سرمایه ملی ما است و رهبر انقلاب نیز از ایشان به عنوان شاعر ملی یاد کرده‌اند، پس نه تنها باید به بنیاد شهریار بها داده شود، بلکه باید کار شایسته در خور نام این شاعر ملی صورت گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه اطلاع رسانی آناج، تاریخ انتشار 24 بهمن 94، کد مطلب: 35694: www.anaj.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
کدوم وعده رئیس جمهور عملی شد که این دومی باشه مردم دسییگه عادت کردن به این حرفاشون م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین