پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۱۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تسهیلات اشتغالزایی ۱.۵ میلیارد دلاری برای توسعه روستایی گفت:دولت هیچ برنامه ای برای طرح اشتغالی روستاییان ندارد و با این اوصاف اجرای این طرح هدر رفت منابع ملی است.

شعارسال: محمدرضا پور ابراهیمی درباره تسهیلات اشتغالزایی 1.5 میلیارد دلاری برای توسعه روستایی گفت: صندوق در 6ماه اول سال 7001دلار منفی است و عددی در صندوق وجود ندارد.

وی ادامه داد:دولت سهم صندوق را زا 30به 20 درصد کاهش داده است. طرح های قبلی ایجاد اشتغال پایدار همچنان بدون استفاده باقی مانده است. از آنجایی که این طرح بدون ارائه برنامه است به نظر می رسد مانند طرح های قبلی دولت های قبل باشد. طرح 1.5 میلیارد دلاری برای توسعه روستایی بدون هیچ برنامه ای بیان شده است. اگر دولت برنامه مشخص و ریز و نحوه تخصیص را برای طرح های اشتغال زا بفرست ما مشکلی نداریم تا این طرح را اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در دستور کار است تا مجوز اجرا را دریافت کند افزود: آنچه دولت می خواهد مجوز بگیرد تنها یک طرح با یک خط است. اگر دولت نحوه، نرخ ، بازده و نحوه استفاده از آن برای قسمت های مختلف را بیان کند، مجلس می تواند روی این طرح فکر کند.

پور ابراهیمی با بیان اینکه اگر این طرح بتواند اشتغال واقعی ایجاد کند از نظر ما بلامانع است گفت:برنامه های اشتغالزایی دولت تا کنون موفق نبوده است. بعضاً وزرا اعلام می کنند ما در شرایط رشد اقتصادی بدون شغل هستیم.اما مسئله اینجاست که رشد در بخش نفت بوده است و این رشدی که مسئولان از 5درصد بیان می کنند در صنعت، خدمات نیست و مربوط به بخش نفت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه معاون اول رئیس‌جمهور، آقای جهانگیری و معاون برنامه‌ریزی آقای نوبخت بر لزوم فعال‌سازی مجدد بنگاه‌های تولیدی تأکید کرده‌اند، گفت: به‌درستی مشکلات فعلی بنگاه‌ها مورد اشاره قرار گرفته‌اند. اشتغال کشور باید توسط بخش‌های غیردولتی ایجاد شده و دولت بیش‌تر در حوزه سیاست‌گذاری و تسهیل فضای کسب و کار ورود کند.

وی افزود: آمارهای فعلی از اشتغال کشور نیز باید بر اساس واقعیت‌های جامعه اعلام شود؛ چراکه هم‌اکنون میزان بیکاری بیش از آن چیزی است که در آمارهای دولت به آن اشاره می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 28 آذر 1395، کدمطلب: 1269949 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین