پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
رئیس بسیج جامعه فرهنگیان با اشاره به اینکه سازمان ملل ابزاری برای پیشبرد اهداف نظام جهانی است, گفت: سند آموزش ۲۰۳۰ رونمایی شده است، اما جزئیاتی از آن ارائه نمی‌شود.

شعارسال: رمضانیان در نشست خبری سند توسعه 2030 اظهار کرد: از سال 94 با نشستی که ایران در مجموعه مرتبط با یونسکو دعوت شد تعهد کرد سند 2030 یونسکو را به عنوان کشور عضو در جریان بیاندازد و مطالبات آموزشی سازمان ملل به اجرا دربیاید.

وی افزود: اخیراً از توافق مشترک ایران و یونسکو رونمایی شد که تعهدات ایران و تعهدات یونسکو نسبت به ما باید بررسی شود و این توافق کجای نقشه جامع علمی کشور و اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد و تا چه اندازه با نظام تعلیم و تربیت اسلامی مطابقت دارد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: آیا با این توافق آسیبی متوجه نظام تعلیم و تربیت می‌شود و سابقه نهادهای بین‌المللی در کشور چگونه است و ایا هدف اصلی آنها چیز دیگری تحت عنوان جامعه جهانی است که انتظار دارند همه حول یک محور قرار بگیرند.

رمضانیان بیان کرد: حق جامعه است بداند این اتفاق انها را به منافع خاصی می‌رساند یا به دلیل تعارضات ممکن است اسیب‌هایی به همراه داشته باشد اگر رسانه‌ها اطلاع رسانی به موقع داشته باشند یقینا مردم نسبت به ارزش‌ها حساسیت نشان می‌دهند اما اگر مسایل در سکوت برگزار شد منجر می‌شود مواردی که به صلاح نیست بدون واکنش جامعه پیش برود و در این رابطه نیز واکنش لازم جامعه دیده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: اگر سند 2030مبنای تعلیم و تربیت قرار بگیرد تمام دوران تحصیل براین اساس خواهد بود و نباید اجازه بدهیم انحرافات شکل بگیرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: افرادی که این توافق را انجام دادند باید بگویند این توافق نامه قرار است به چه شکل اجرا شود؟ مبنای یونسکو تفکر لیبرال غرب است و با تفکر اسلامی در تضاد است. محرمانه سازی بسیاری از مسایل برای مردم جزو اتفاقاتی است که طی سال‌های گذشته شاهد هستیم درحالیکه دانستن حق مردم است.

رمضانیان ادامه داد: در اهداف این توافق‌نامه به جامعه جهانی اشاره شده است که باید بدانیم این جامعه جهانی چیست یا صحبت از برابری جنسیتی می‌شود که در مبانی دینی ما صحبت از عدالت است نه برابری.

وی افزود: به زعم غرب داعش خشونت نیست اما اگر حزب الله بخواهد متجاوز را دفع کند, خشونت است. صحبت از صلح جهانی می‌کنند اما از شرق آسیا تا نیجریه جنگ و خونریزی برپا شده است که عامل آن خود این افراد هستند.

رئیس بسیج جامعه فرهنگیان گفت: عبارت خوبی مانند محیط زیست و بهداشت و آموزش را به کار می‌برند اما انتهای ماجرا هماهنگ کردن ملت‌ها با محوریت کدخدای جهان تحت عنوان نظم جهانی است.

وی ادامه داد: امکان طرح سوال و ابهام وجود دارد بیان می‌شود می‌خواهیم در یک ارتباط تعاملی از توانمندی‌های بین‌الملل استفاده کنیم که این را می‌پذیریم اما این سوال مطرح است که دولت برای اجرای این برنامه‌ها چه قول و قرارهایی گذاشته است یکی از ملزمات این است که داده‌های اطلاعاتی آموزش و پرورش را در اختیار آنها بگذاریم و در این رابطه زخم خوردیم که ممکن است اطلاعات در اختیار نهادهای جاسوسی قرار بگیرد چه تضمینی وجود دارد این اتفاق نیفتد و اگر می‌گویند خیر؛ مستندات را ارائه دهند تا مردم مطلع و آگاه شوند.

رمضانیان گفت: این سطح ارتباط که در امروز بیان می‌شود تاکنون نبوده است و در دین و زندگی سفارش شده‌ایم حداقل در برابر دشمنان مراقبت بیشتری کنیم و با توجیه تعامل با دنیا و استفاده از اندوخته بشر که منطقی به نظر می‌رسد کار را پیش می‌برند اما چگونه باید این تعامل را داشته باشیم که متضرر نشویم.

رئیس بسیج جامعه فرهنگیان عنوان کرد: سند آموزش 2030 رونمایی شده است اما جزییات آن را نمی‌دانیم تعلیم و تربیت بسیاری از کشورها خنثی تلقی می‌شود و در ایران تربیت دینی اهمیت دارد و وقتی عملکرد ما متفاوت است باید روش کارمان نیز متفاوت باشد امروز مدعی هستیم نظم حاکم جهانی بشر را به سمت کمال نمی‌برد و تعلیم و تربیت باید برگرفته از تعالیم دینی ما باشد که در تعارض با نظام جهانی است.

وی ادامه داد: کارگروه مشترک وزارت علوم و آموزش و پرورش از سال 94 تلاش کردند و به توافق رسیده و آن را رونمایی کردند و حالا باید پاسخگو باشند این سند چه جزییاتی دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28آذر1395، کدخبر: 1271020: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین