پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به ایجاد برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی جوانانی در سنین کمتر از 30 سال در کشور گفت: ما باید در کشور فضای کسب و کار ایجاد کنیم تا جوانان به دنبال خلق کسب و کار بروند.
شعار سال:
دکتر سورنا ستاری روز دوشنبه، 29 آذر ماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌ها نگاه جدیدی به دانشجویان صورت گیرد، افزود: دانشجویان پایه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان در هر کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه پایه‌های اقتصاد دانش‌بنیان در مغز نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: این نیروی تحصیل‌کرده انسانی است که می‌تواند کشور را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان هدایت کند.

ستاری با اشاره به ایجاد برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان قدرتمند خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت‌ها دارای درآمدهایی به میزان 53 میلیارد تومان هستند و مدیران این شرکت‌ها نیز کمتر از 20 سال سن دارند.

وی این امر را به معنای استفاده از نیروی جوان تحصیلکرده در اقتصاد تعبیر کرد و یادآور شد: ما برای بنا نهادن اقتصاد دو رویکرد می‌توانیم داشته باشیم. یک رویکرد آن است که دولت کارخانه‌ها و پتروشیمی‌ها را در کشور تاسیس کند که در این صورت بعد از 30 سال این کارخانه‌ها قابل استفاده نخواهند بود.

ستاری با تاکید بر اینکه این رویکرد یک رویکرد اشتباه و ناصحیح است، اضافه کرد: رویکرد دوم ایجاد فضای کسب و کار است که در این صورت نیروی خلاق و جوان به دنبال ایجاد کسب و کارهای دانش‌بنیان حرکت خواهند کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 29 آذر 1395، کد مطلب: 95092918059: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین