پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: برابر گزارش اخیر سازمان بین‌المللی انکتاد (مجموعه تجارت و سرمایه‌گذاری سازمان ملل) فعالیت بیش از 2 هزار و هشتصد شرکت دانش‌بنیان موجب 70 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

شعارسال: دکتر سورنا ستاری امروز درمراسم افتتاحیه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با بیان اینکه ایران در سال‌های اخیر با اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان وابستگی به نفت را کاهش داده است، اظهار کرد: بر اساس گزارش هفته گذشته آنکتاد در رابطه با وضعیت علم، فناوری و نوآوری ایران، شاهد بروز اتفاقات شگفتی در حوزه علم وفناوری و نوآوری درکشور بوده‌ایم.

ستاری ادامه داد: در گزارش آنکتاد توسعه علمی ایران که از سال1990 بررسی‌شده، نشان می‌دهد در سال‌های اخیر با تکیه بر دانش و فناوری، اقتصاد کشور از اقتصاد نفتی فاصله گرفته است. در این رابطه می‌توان به فعالیت بیش از 2 هزار و هشتصد شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد که با فعالیت خود 70 هزار شغل نیز ایجاد کرده‌اند، البته پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال تعداد این شرکت‌ها به بیش از سه هزار شرکت برسد.

وی با بیان اینکه استخدام دولتی برای نیروی جوان کشور نباید اولویت باشد، گفت: نیروی جوان و خلاق ایرانی باید با اعتماد به نفس بدون اتکا به سرمایه‌گذاری‌های دولتی فعالیت کند، سرمایه‌گذاری‌های دولتی قابل رقابت نیست و در مواردی نیز اشتباه است، در واقع دولت باید فضای کسب‌وکار را در کشور برای جوانان ایجاد کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: به همین منظور برای پیگیری اقتصاد دانش‌بنیان بحث حمایت از این شرکت‌ها در معاونت علمی مطرح است که بیش از 60 خدمت اعم از معافیت‌های گمرکی، مالیاتی، ارائه تسهیلات و مواردی این چنین به شرکت‌ها ارائه می‌شود تا از طریق ایجاد محیطی مناسب فضای کسب و کار برای آنها تسهیل شود تا شاهد فعالیت هزاران استارت آپ در این محیط کسب و کار باشیم و قطعا با کمک استعدادها و نیروی جوان این اقدامات عملی می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه همه در هیات دولت برای ایجاد تغییرات در این محیط کسب و کار هم‌قسم هستیم، گفت: بسیاری از افراد موفق که شرکتی را تاسیس کردند، پشتوانه آنها سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری دولت نبوده و با تکیه بر دانش، خلاقیت و نوآوری فعالیت خود را با سرمایه‌ای کم شروع کردند.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مراسم افتتاح بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و محمود واعظی وزیر ارتباطات برگزار شد و پس از پایان این مراسم معاون علمی و فناوری رییس جمهور با حضور در نمایشگاه از بخش‌های مختلف آن از جمله سالنی که شرکت‌های نوپا و استارت آپ ها در آن حضور داشتند، بازدید کرد.

بیست‌ودومین نمایشگاه الکامپ با حضور حدود 600 شرکت داخلی و خارجی از امروز، 25 آذرماه آغاز به کار کرده و تا 28 آذرماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 25 آذر 1395، کدمطلب: 95092515864 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین