پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اعتقاد بر این که همکاری با روسیه در زمینه‌های علم و فناوری به نفع دو کشور است، گفت: در کارگروه نانو در سومین کمیسیون عالی همکاری فناوری ایران و روسیه برای 12 مورد همکاری جدی تصمیماتی گرفته شد.

شعارسال: دکتر سعید سرکار که ریاست کارگروه نانو در سومین کمیسیون عالی همکاری فناوری ایران و روسیه را عهده دار بود، در راستای تصمیماتی که در این کارگروه گرفته شد، گفت: در این کارگروه درباره 16 مورد همکاری توافق شد که از این تعداد 12 مورد تغییراتی را داشتند.

وی توضیح داد: در حال حاضر منتظر هماهنگی قرارهایی هستیم تا به بررسی همه این موارد بپردازیم، امیدواریم با توسعه تعاملاتی که رخ می‌دهد، این همکاری‌ها در حوزه پروژه‌های تعیین شده جدی‌تر دنبال شود.

سرکار تصریح کرد: ایران و روسیه دو کشوری هستند که در عرصه فناوری پیشرفتهای خوبی داشته‌اند. البته روسیه در عرصه فناوری پیشرفتهای بسیار خوبی دارد. همکاری با روسیه در زمینههای علم و فناوری به نفع دو کشور خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه ایران هم جایگاه مطلوبی در زمینه فناوری‌های پیشرفته مانند نانو، بایو، علوم شناختی و فناوریهای همگرا در عرصه جهانی دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معتقد است، همکاری میان دو کشور میتواند موجب تامین منافع دو ملت و شتاب در توسعه فناوری برای هر دو کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: کمیسیون عالی همکاری فناوری ایران و روسیه میتواند در این عرصه بسیار تاثیرگذار بوده و در آینده نزدیک نیز چندین پروژه عملیاتی نیز داشته باشد.

سرکار تاکید کرد: روسیه از زیرساختهای خوبی برخوردار است که در این کمیسیون توافق شد تا این زیرساختها نیز در اختیار محققان ایرانی قرار گیرد و دراصل این موضوع یک فرصت ویژه برای محققان داخلی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در عرصه نانو مواد پیشرفته نیز امیدوار هستیم تا بتوانیم پروژه‌های بسیار خوبی را آغاز کنیم.

رییس کارگروه نانو در سومین کمیسیون عالی همکاری فناوری ایران و روسیه درباره برنامه‌های آینده این کارگروه گفت: تا اینجا سر موضوعات مختلفی با یکدیگر توافق کرده‌ایم و در نظر داریم تا برنامه‌ها با سرمایه گذاری و نشستهای تخصصی مبتنی بر هر پروژه صورت گیرد تا بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.

وی در بیان نمونه‌ای از این فناوری ها گفت: روسیه از ما نانو کربن تیوب خواسته تا آن را ارزیابی کند و انتقال فناوری از ایران به روسیه صورت گیرد. همچنین قرار است چند فناوری هم مانند پوشش‌های ضد خوردگی از روسیه به ایران انتقال پیدا کند.

سرکار افزود: قرار شده ما نمونه ای از این پوشش‌ها را در شرایط اقلیمی متفاوت آزمایش کرده و اگر کارایی آن احراز شد، انتقال فناوری آن صورت گیرد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین کمیسیون عالی همکاری فناوری ایران و روسیه با سفر دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور به مسکو برگزار شد. در این کمیسیون کارگروه‌های مختلفی از موضوعات علمی تشکیل شد که کارگروه نانو به ریاست دکتر سعید سرکار نیز یکی از آنها بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 23 خرداد 1395، کدمطلب: 95031713605 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین