پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که نان در سبد غذایی مردم از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: بهبود کیفیت آرد و نان مهم ترین خواسته مردم استان سمنان است.

شعار سال: محمود قنبری شامگاه روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت کیفیت پخت نان استان در سالن غدیر استانداری، افزود: کیفیت این ماده غذایی که اصلی ترین محصول غذایی در سبد خانوار محسوب می شود باید بهبود و ارتقایابد و مورد توجه مسئولان و نانوایان باشد.
وی با بیان این که مردم درباره کیفیت نان و نانوایان درباره کیفیت آرد، گلایه های زیادی دارند و این موضوع در مراجعه حضوری و غیر محسوس بنده و همکارانم و همچنین گزارشی به استانداری اعلام شده، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع و مطالبه مهم مردم در این بخش، استاندار خواستار تشکیل جلسات متعدد برای بررسی این مشکل و رفع آن شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که کیفیت نان در شهر سمنان به نسبت دیگر شهرستان ها از کیفیت پایین تری برخوردار است، گفت: مسئله نان آن قدر دارای اهمیت است که در طول تاریخ برخی از حکومت ها را دست خوش تغییر قرار داده است بنابراین مسئولان باید بر کیفیت، قیمت و عرضه این ماده غذایی نظارت کامل و بیشتری داشته باشند.
قنبری، با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع و تذکرات پیاپی ایشان در عرضه نان با کیفیت به مردم، اظهار کرد: باید کمیته بهبود کیفیت نان با حضور متولیان و دستگاه های مربوطه تشکیل و راهکارهای افزایش کیفیت نان در این کمیته بررسی و به نتیجه برسد، ضمن اینکه از نظرات کارشناسان و صاحب نظران نیز در این کمیته استفاده شود.
وی اضافه کرد: همچنین این کمیته باید با همین کیفیت در شهرستان ها نیز با ریاست ادارات صنعت، معدن و تجارت تشکیل و موضوع بررسی شود.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که نظارت در بخش نان و فرایند تولید باید افزایش یابد،یادآور شد: با توجه به اینکه کیفیت نان متاثر از عواملی نظیر آرد خوب، نوع دستگاه های پخت، مهارت کارگران و استفاده از خمیر مایه خوب است و مجموعه این عوامل می تواند در بهبود کیفیت نان و یا عدم کیفیت آن موثر باشد، بنابراین مسئولان و دستگاه های مربوطه باید این موارد را به دقت مورد نظارت و بازرسی و پس از کنترل و انجام آزمایش های لازم، نتیجه آن را اعلام کنند.
قنبری با اشاره به لزوم آموزش و مهارت لازم خبازان و کارگران نانوایی ها و جلوگیری از تغییر پی در پی این کارگران در نانوایی ها،اظهار کرد: نانوایان و کارگران نانوایی ها باید، مهارت لازم برای تولید نان با کیفیت را کسب و نسبت به تهیه نان مرغوب برای مردم تلاش نمایند، ضمن اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هم باید فهرست افراد اموزش دیده در این بخش را اعلام کند.
وی همچنین بر نظارت وکنترل ماشین آلات، ارتقاء دستگاه ها و تجهیزات فرسوده نانوایی ها تاکید کرد و گفت: در صورتی که نانوایی ها به لحاظ فنی مشکل دارند باید نانوایی سیار جایگزین این نانوایی ها شوند تا پس از رفع مشکل دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.
قنبری درباره ضرورت افزایش تعداد نانوایی ها در استان نیزگفت: باید مجوز صدور ایجاد نانوایی در مناطقی که جمعیت بیشتری دارد در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: نظارت بر کیفیت آرد مصرفی، پیگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح نانوایی ها، نظارت بر تولید آرد مرغوب توسط کارخانجات آرد سازی، کنترل کیفیت و کمیت نان عرضه شده توسط نانوایی ها، بررسی مشکلات در حوزه آرد و نان استان و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی، از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و با جدیت پیگیری شود.
در این نشست که فرمانداران و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی حضور داشتند، درباره افزایش کیفیت نان، آرد و گندم و دیگر مسائل مرتبط بحث و تبادل نظر شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاریخ 8 آبان 95، کد مطلب: 82286240: www7.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین