پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
تعطیلی تنها نانوایی روستای واشیان مردم این روستا را در به مدت دوماه مجبور کرده که از نان بی کیفیت شهر پلدختر استفاده کنند.

شعارسال: بنا به درخواست اهالی روستای نصیر تپه واشیان در خصوص تعطیلی تنها نانوایی روستا و مسائل و مشکلاتی که برای روستاییان بوجود آمده به این روستا که در 5کیلومتری شهرستان پلدختر سری زدیم.

وقتی بوی نان محلی(ساجی)دیگر از روستاها به مشام نمی رسد،قبل از طرح هدفمندی یارانه و گران شدن آرد ونان بیشتر زنان روستایی با استفاده از امکاناتی که داشتند در منزل خود نانوایی نان ساجی داشتند و هر صبح یا عصر بوی نان ساجی فضای روستا را آکنده می کرد به طوری که مسافری هم از شهر وارد روستا می شد از آن لذت می برد .

مهدی باقر پور رئیس شورای اسلامی روستای نصیرتپه پلدختر،افزود:در نیمه های ماه مبارک رمضان تنها نانوایی روستا به دلایل شخصی تعطیل شد .

وی با اشاره به اهمیت نان در سبد خانوارها بیان کرد:به دلیل تعطیلی نانوایی مردم مجبور شدند که برای تهیه نان که اغلی بی کیفیت و سوخته هم هستند به شهر پلدختر سفر کنند.

وی تصریح کرد:هرچند موضوع را از طریق فرمانداری،بخشداری،جهادکشاورزی و اداره صنعت معدن تجارت پیگیری کرده ایم نه تنها مشکل حل نشد بلکه سهمیه یک ماه آرد روستا که150کیسه به طرز نامعلومی ناپدید شد.

باقر پور تاکید کرد:تقاضای اصلی مردم روستا بازگرداندن سهمیه آرد روستاها به خانوارها است تا به جای نان سوخته و بی کیفیت بتوانند از نان ساجی استفاده کنند.

علی سلیمانی دهیار روستای نصیر تپه در این خصوص گفت:طی پیگیری های کتبی که از مسئولان می کنیم انتظار داریم سهمیه آرد ما به خانه پزی تغییر پیدا کند تا مردم بتوانند در منزل نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی اظهار داشت:به دلیل فرسودگی امکانات نانوایی روستا کیفیت نان آن مناسب نیست و نیاز است که سهمیه نانوایی روستای نصیرر تپه تغییر پیدا کند.

محمد صفر سلیمانی از اهالی روستا با انتقاد از عدم رسیدگی مسئولان در خصوص مشکل نانوایی بیان کرد:واقعا مصرف نان لاستیکی شهری برای ما روستاییان سخت است و اصلا کیفیت آن با نان محلی زمین تا آسمان است.

وی تصریح کرد:برای تهیه 30عدد نان که روزانه مورد نیاز ما است هر روز باید متحمل زحمت و هزینه برای تردد بین پلدختر و روستا باشیم .

تورج نصیری از دیگر اهالی روستای نصیر تپه با اشاره به فصل کشاورزی و نیاز بیشتر روستاییان به نان ادامه داد:بعلت اینکه اهالی روستا بیشتر مشغول کشاورزی و دامپروری هستند و فرصت کافی برای رفتن به شهر برای تامین نان ندارند.

وی اضافه کرد:زمان شروع فصل کشاورزی که نیاز نان بیشتر می شود واقعا تهیه نان برای روستاییان از شهر مشکل است و اگر تمهیداتی اندیشیده شود تا سهمیه تعیینی آرد برای خانه پزی به خانواده ها داده شود بهتر است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان پلدختر با تایید این مشکل در روستای نصیر تپه واشیان افزود:سهمیه آردی که روستاییان مدعی هستند از طریق صاحب نانوایی تحویل متقاضیان داده نشده را بررسی کردیم و پرونده را برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی تحویل دادیم .

خادمی عنوان کرد:بررسی و تعیین تکلیف این مشکل در اولین جلسه شورای آرد ونان بررسی خواهد شد و با توجه به تقاضای اهالی برای بازگرداندن سهمیه آرد به خانه پزی انشاءالله این موضوع حل خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی بیان روز، تاریخ انتشار: 6مرداد1394، کدخبر: 14370: www.bayanerooz.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین