پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: کشت پاییزه در این شهرستان از ابتدای آبان‌ماه آغاز می‌شود و مشکلی در بحث تأمین آب وجود ندارد.

شعار سال: محمد مطرودی اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم در خرمشهر برای کشت پاییزه حدود 7 هزار هکتار، جو 2 هزار هکتار جو و کلزا حدود 500 هکتار است.

وی افزود: از نظر تأمین آب برای کشت پاییزه با توجه به این که اراضی خرمشهر در حوضه رودخانه کارون قرار دارد، مشکلی وجود ندارد اما در بحث کیفیت آب، به دلیل این‌که در پایین‌دست قرار داریم، مشکلاتی وجود دارد که باید مرتفع شود.

مطرودی تصریح کرد: امسال کشاورزان منتظر بارش نزولات الهی هستند اما اگر این مهم اتفاق نیفتد با سازمان آب رایزنی‌هایی انجام شده تا آب بیشتری را در مسیر اراضی برای کشت پاییزه رهاسازی کند.

وی گفت: طبق صحبت‌های انجام‌شده با سازمان آب انتظار داریم اگر امسال بارندگی مناسبی رخ ندهد، آب بیشتری در مسیر رهاسازی کند تا کشاورزان در زمینه کشت‌های پاییزه با مشکل روبرو نشوند.

مطرودی در خصوص بحث بیمه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: شرایط بیمه محصولات سال به سال سخت‌تر می‌شود و هزینه‌های آن نیز برای کشاورزان بالا می‌رود اما در عوض درصدی که به کشاورز داده می‌شود کاهش پیدا می‌کند که باید به این مسأله نیز رسیدگی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 مهر 95، کد مطلب: 95071106315: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین