پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
فصل برداشت سیب زمینی از مزارع شهرستان بوانات از اوایل آبان شروع می شود و تا اواسط آذر بطول می انجامد قیمت سیب زمینی در بازار بین 1500 تا 2000 تومان است اما کشاورزان مجبورند محصول خود را به قیمت 300 تا 400 تومان در مزرعه بفروش برسانند.

شعار سال: امامقلی کریمی کشاورز پیشرو سیب زمینی کار شهرستان بوانات در سال زراعی جاری توانسته بیش از 100 تن در هکتار سیب زمینی از مزرعه خود برداشت کند اما دل پر دردی دارد.

وی گفت: متاسفانه تنها قشری که به حال خود رها شده کشاورز است و خودش بدون برنامه کشت می کند و برداشت می کند اما در هنگام برداشت به علت عدم تنظیم تولید و بازار، بازار اشباع شده و مجبور است محصول خود را ارزان تر از قیمت واقعی بفروش برساند.

کریمی در ادامه به اعلام نشدن و یا دیر اعلام شدن نرخ خرید تضمینی محصولات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در امر خرید تضمینی کند عمل می کند و بسیاری از محصولات که خرید تضمینی ندارند و برخی نیز بعد از شروع فصل برداشت اعلام می شود که بعضا بدرد کشاورز نمی خورد چرا که کشاورز تا اینجا برای تولید هزینه کرده و حالا که فصل برداشت است حتی در هزینه های زندگی خود نیز مانده پس برای فروش عجله دارد.

کشاورز سیب زمینی کار بوانات علت بالا بودن راندمان تولید در مزرعه خو.د را استفاده بموقع از سموم ، استفاده از بذر مناسب، کود دهی اندازه و آب دهی بموقع اعلام کرد و افزود: نبود سردخانه و صنایع تبدیلی یکی از مشکلات مهم شهرستان بوانات است که در این زمینه کشاورز هم بیش از همه متضرر می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حرف رسا، تاریخ 16 آبان 95، کد مطلب: 1923: www.harferasa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین