پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
سکونت و حضور تعدادی از معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در قبور آرامستان نصیر آباد موج عظیم رسانه ای را در سطح شبکه های اجتماعی،فضای مجازی و سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی ایجاد کرده است.

شعار سال: در طی24 ساعت گذشته،موضوع سکونت و حضور تعدادی از معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در قبور آرامستان نصیر آباد(باغستان)،موج عظیم رسانه ای را در سطح شبکه های اجتماعی،فضای مجازی و سایت ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی ایجاد کرده است.

حضور قریب به 40 تا 50 نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در آرامستان نصیر آباد و سکونت 4تا5 نفره برخی از آن ها در یک قبر از موضوعاتی به شمار می رود که انعکاس آن با واکنش های منفی و اظهار تاسف بسیاری از کاربران همراه شده است.

در این میان،مانور و هجمه رسانه ای و تبلیغاتی شبکه های ماهواره ای بصورت هدفمند نیز بر تلخی این رخداد و واقعه نامبارک افزوده و به تبع حزن و اندوه بسیاری از افراد و گروه های اجتماعی که دل در گروی این مرز و بوم دارند نیز باعث شده تا برخی در این میان با سوء استفاده از عواطف انسانی جامعه به نحوی اغراق آمیز به انعکاس موضوع مذکور بپردازند.

در ذیل این گزارش و در گفت و گویی با فرماندار شهریار،ابعاد پیدا و پنهان این رخداد تلخ مورد بررسی قرار می گیرد.

سعید ناجی،با اشاره به لزوم پرداختن به آسیب ها،معضلات و ناهنجاری های اجتماعی و تلاش و هم اندیشی برای رفع،مدیریت،مهار و پیشگیری از چنین نارسایی هایی اظهار داشت:قطعا اشاره به چنین مواردی در برون رفت از چالش های اینچنینی بدون تاثیر نخواهد بود اما در خصوص این رخداد،پردازش رسانه ای موضوع آنچنان که باید منصفانه و اصولی به نظر نمی رسد.

وی افزود:برخی مطالب عنوان شده در خصوص بنده(برخورد تند و قهری فرماندار با موضوع حضور کارتن خواب ها در قبور آرامستان نصیریه)، فاقد صحت است و اینکه مطرح شده،فرماندار صبح در آرامستان حضور داشته،دور از واقعیت می باشد.

ناجی عنوان کرد:حضور ما در منطقه ( برای بررسی موضوع)بعد ازظهر عملیاتی شد و بلافاصله به متولیان و مسئولان مدیریت شهری باغستان نیز دستور داده شد تا موضوع را شبانه رصد کنند.

فرماندار شهریار گفت:طرح این موضوع که 40 تا 50 نفر در آرامستان سکونت گزیده بودند و یا 4 تا 5 نفر در یک قبر حضور پیدا کرده اند،منطقی و مستند نمی باشد و این موضوع قابل بررسی و پیگیری است.

وی افزود:ساماندهی آرامستان مذکور،ضرورتی است که با جدیت در دستور کار قرار دارد و این موضوع با حساسیت بسیار پیگیری می شود،اما برخی از بزرگنمایی ها در انعکاس خبر نیز چندان صحیح و اخلاقی به نظر نمی رسد.

ناجی گفت:استاندار تهران و مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با جدیت و دقت نظر تمام،موضوع را رصد می کنند و برای مدیریت و رفع مشکل مذکور،تاکیدات موکد و ویژه ای شده است.

وی در خصوص برنامه فرمانداری برای احداث گرمخانه عنوان کرد: در حال حاضر تاسیسات یا فضایی تحت عنوان گرمخانه در شهرستان شهریار وجود ندارد اما مراکز و اماکنی برای ارائه خدمات به معتادان و کارتن خواب ها فعال است که سرویس دهی لازم به اقشار آسیب پذیر اشاره شده را عملیاتی می کنند و این امکانات از مدت ها پیش در شهرستان شهریار فراهم و راه اندازی شده است.

ناجی در خاتمه یادآور شد:با این وجود،مخالف احداث گرمخانه نیستیم و در صورت فراهم شدن فضا و امکانات لازم از اجرای چنین پروژه هایی استقبال می کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 5915176: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
چرا شهرداری به اسکان در گرمخانه ها بطور جدی نمی اندیشد؟ چرا بهزیستی خواب است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین