پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور دیروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه بزرگداشت و ترویج وقف در پاسخ به سؤالی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های وقف برای کارتن خوابها گفت: موقوفاتی داریم که درباره افراد بی‌سرپرست و نیازمندان و مستمندان باشد اما وقفی به‌عنوان کارتن خواب نداریم. البته می‌شود از ظرفیت‌های وقف استفاده کرد مشروط براینکه براساس نیت واقف باشد که عمده آنها متعلق به مکان خاص در برخی از شهرهاست.ما سعی کردیم اجرای نیت واقف را به سمت خانواده‌های بی‌سرپرست ببریم که نیازهای اصلی را دارند.

شعار سال:

وی افزود: در حال حاضر بیش از 36 هزار خانوار نیازمند تحت پوشش ما هستند ولی چون در بحث کارتن خوابها چند نهاد متولی آنها هستند تا به حال هیچ ارتباطی در این باره با آنها ایجاد نشده است اگر ارتباط ایجاد شود و نیت واقف داشته باشیم می‌توان از ظرفیت موجود وقف استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست از رشد موقوفات خبر داد وگفت: از سال 89 به بعد میانگین 2هزار وقف داشته‌ایم و امسال نیز تاکنون موفق به ثبت بیش از 1442 وقف جدید در سطح کشور شده‌ایم. وی در ادامه بیان داشت: بیش از 25درصد از مراکز درمانی کشور وقفی هستد به طوری که 130 بیمارستان موقوفه درکشور داریم که به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تأکید کرد: همچنین بیش از 6 هزار و 800 مرکز علمی، آموزشی و پژوهشی موقوفه داریم.همچنین در راستای توجه به رشته حفظ قرآن و تشکیل جامعه 10 میلیونی حافظان قرآن هم اقداماتی صورت گرفته که می‌توان به تحت پوشش قرار دادن یک میلیون و 500 هزار حافظ قرآنی در سطوح مختلف اشاره کرد که این رقم تا 5 سال آینده به دومیلیون نفر در سطوح ورشته‌های مختلف قرآنی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: در حال حاضر در حدود 4هزار بقعه از بقاع متبرکه کشور عملیات عمرانی در حال اجراست که بزودی به پایان خواهد رسید.رئیس سازمان اوقاف ادامه داد: حدود 45درصد از رقبات و موقوفات کشور دارای سند رسمی شده‌اند اما بیش از 50 درصد هنوز سند رسمی ندارند که به دنبال اخذ سند برای این موقوفات هستیم.

محمدی با بیان اینکه بیش از 700 هزار رقبه در کشور دارای سند اجاره هستند افزود: در سال های قبل حداکثر برای 25 در صد از موقوفات مفاصا حساب صادر می‌شد اما الان این رقم به 100 در صد رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران
، تاریخ انتشار 7 آذر 1395، شماره انتشار: 6369 شماره صفحه: 4
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین