پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از تصویب تاسیس سلامتکده طب سنتی با معماری ایرانی اسلامی در همدان خبر داد و گفت: نخستین دوره آموزشی پزشکان عمومی در رشته طب سنتی برگزار شد.
شعارسال: ساخت 20 سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد با معماری ایرانی- اسلامی در 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور برای ارائه خدمات ارتقای سلامت در دستور کار وزارت بهداشت است.

سلامتکده طب سنتی با آموزه‌های طب ایرانی و درمان‌های طب سنتی در واقع به دنبال ساماندهی اقدامات غیر قانونی در این زمینه است و از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو دانشگاه‌هایی بوده که مجوز ساخت سلامتکده طب سنتی را گرفته است به سراغ مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان رفتیم تا در خصوص روند کار جویا شویم.

علی گودرزی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تصویب سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد با معماری ایرانی اسلامی در همدان، اظهار کرد: با تلاش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی همدان این موضوع مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی گفت:‌ اخیراً چند مجوز برای تاسیس طب سنتی در وزارت بهداشت صادر شده که یکی از این مجوزها متعلق به دانشگاه علوم پزشکی همدان است که امیدواریم همدان به عنوان یکی از قطب‌های طب سنتی در کشور مطرح شود.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همدان به دلیل خاستگاه ذاتی خود و حضور شخصیت جهانی نظیر ابن سینا نیاز به این سلامتکده داشت و وظیفه ما این است که در راستای طب سنتی قدم‌های مهمی برداریم، گفت:‌ این قدم مهم را آغاز کرده‌ایم و نخستین دوره آموزش پزشکان عمومی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای پزشکان طب سنتی دوره‌ای 200 ساعته برگزار خواهد شد تا آنها کار تخصصی طب سنتی را انجام دهند، افزود:‌ طی 6 تا 7 ماه این دوره برگزار خواهد شد و مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی به پزشکان دوره دیده داده می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه یکی از معضلات طب سنتی ورود افراد غیر مجاز و فاقد صلاحیت در کار طب سنتی بود، گفت:‌ در چند ماه آینده پزشکان دوره دیده به صورت رسمی شروع به فعالیت خواهند کرد و تا بی سر وسامانی که هر فردی با هر سوادی وارد کار می‌شد، برچیده شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه طی چند سال اخیر با آسیب‌های بسیاری در شهر مواجه بودیم، افزود:‌ در این مدت برای متخلفان که فعالیت غیر قانونی داشتند نیز حکم قضایی صادر شده است.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همدان در بسیاری از موارد جزو استان شاخص است، گفت:‌ از این پس افرادی در دو رشته در زمینه طب سنتی فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: رشته پی اچ تی و تخصصی تغذیه طب سنتی امسال وارد دانشگاه شد که دانشجویان آن پزشکان عمومی خواهند بود که در آزمون دستیاری شرکت کرده و پی اچ تی یا تخصص طب سنتی می‌گیرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان همدان، تاریخ انتشار: 10 دی 1395، کدخبر: 13951009000463، www.hamedan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین