پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
محمود خدادوست: عطارها و صنف آن ها که ۱۵۰ سال است پرچم طب سنتی را نگه داشته اند نباید خودشان به طب سنتی و همچنین به حرفه عطاری آسیب بزنند؛ پس در نتیجه خودشان باید مواظب باشند و آبرو و اعتبار خودشان را زیر سؤال نبرند، از طرفی هم خود را پیش مردم بی اعتبار نکنند.

شعار سال: درمان و آموزش پزشکی پیرامون آخرین وضعیت حقوقی و اداری طب سنتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت دفتر بودن یا معاونت بودن طب سنتی در وزارت خانه خیلی اهمیتی ندارد و مهم این است که همه ساختار و همه معاونین وزارت بهداشت طب سنتی را بپذیرند و آن را در نظام سلامت ادغام بکنند.

محمود خدادوست در رابطه به پذیرفتن و ادغام کردن طب سنتی افزود: متأسفانه اکنون این مورد کند پیش می رود، چرا که علم نوین پزشکی مبتنی بر شواهد است و جامعه پزشکی به این راحتی ها نمی خواهد بدون شواهد واقعیت های طب سنتی را بپذیرد.

وی ادامه داد: بنابراین مهم است که هم در وزارت خانه و هم در بدنه جامعه پزشکی قبول داشته باشیم که طب سنتی یک ظرفیت است و می تواند به نظام سلامت کمک بکند و از طرفی هم در کنار طب رایج به صورت تلفیقی می توان از آن استفاده کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر میزان این همراهی چگونه است پاسخ داد: قطعاً در حال حاضر همراهی کاملی وجود ندارد و همه معاونت ها و همه جامعه پزشکی، آن همراهی جامع و یکپارچه را برای ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت را ندارند.

این متخصص طب سنتی گریزی هم به عطاری ها و صحبت هایی که این روزها بیان می شود زد و گفت: صحبتی اخیراً قوت گرفته و می گویند که وزارت بهداشت باید با تخلفات عطاری ها برخورد کند، ولی باید بگویم که اصلاً عطاری ها زیر نظر دفتر طب سنتی و یا حتّی وزارت بهداشت نیستند؛ عطاری ها زیر نظر صنف عطار و سقط فروش و تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت کار می کنند و چگونه می توان وقتی تشکیلاتی زیر نظر ما نیست، ما با آن برخورد کنیم.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت ضمن اشاره به این که نخستین اقدام را برای ساماندهی عطارها صنف خودشان باید انجام بدهند هم گفت: عطارها و صنف آن ها که ۱۵۰ سال است پرچم طب سنتی را نگه داشته اند نباید خودشان به طب سنتی و همچنین به حرفه عطاری آسیب بزنند؛ پس در نتیجه خودشان باید مواظب باشند و آبرو و اعتبار خودشان را زیر سؤال نبرند، از طرفی هم خود را پیش مردم بی اعتبار نکنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه جامع رسانه ای صدای سلامت، تاریخ 6 دی 95، کد مطلب: 17393: www.sedayesalamat.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین