پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
سومین فصل از کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه باستانی ناتل شهرستان نور به کشف بقایای معماری متفاوت از بنای قلعه، سفال‌های شاخص قرن سوم و چهارم، مهر شیشه‌ای کتیبه‌دار به خط کوفی انجامید.

شعار سال: عبدالرضا مهاجری‌نژاد سرپرست هیئت کاوش در محوطه باستانی ناتل گفت: امسال سومین فصل از کاوش‌های باستان شناسی محوطه باستانی ناتل که در روستای ناتل کنار علیا در شهرستان نور واقع شده است انجام گرفت.

این باستان شناس، پلان باروی این قلعه را مدور توصیف کرد که دور تادور آن به منظور افزایش ساختار دفاعی خندق حفر شده است و افزود: مصالح اصلی ساخت این بنا را قلوه سنگ‌های رودخانه‌ای با ابعاد متوسط و بزرگ و آجر تشکیل می دهد که هم در کف سازی و هم در دیوار بکار رفته است.

وی این قلعه را مربوط به دوره صفویه شامل یک ساختمان مرکزی و حمام دانست و تصریح کرد: پلان ساختمان مرکزی آن مستطیل شکل بوده و دیواری به صورت رواق مانند در اطراف ساختمان مرکزی وجود دارد که دیواهای آن با بنای اصلی چفت و بست نشده که خود این امر می تواند دلیلی بر تعلق این دیوار به دوره بعد باشد.

*بازدید سروزیر استان شرقی سریلانکا از راه آهن شمال

با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران، سروزیر استانهای شرق سریلانکا و هیئت همراه از راه آهن شمال بازدید کردند.

در این بازدید سروزیر استان‌های شرق سریلانکا و هیئت همراه ، ضمن بازدید ازاداره کل راه آهن شمال و کنترل مرکزی، با ظرفیت‌های موجود راه آهن شمال آشنا شدند.

در این بازدید یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال با معرفی این اداره کل گفت: با توجه به وجود زیر ساخت‌های ریلی مناسب در راه آهن شمال بستر مناسبی برای تجار و بازرگانان در این استان آماده است.

*نبود نگرانی برای تامین سوخت زمستانی

مدیر شرکت پخش فرآوردههای نفتی منطقه ساری گفت: مشکلی برای سوخت رسانی در زمان افت فشار احتمالی گاز وجود ندارد.

حسین علی طالبی در جلسه کمیته بحران با موضوع آمادگی سوخت رسانی به موقع زمستانی افزود: سرمای ناگهانی و قطع گاز تعدادی از شهرهای استان در آذر ماه آزمونی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف در خدمات رسانی به مردم برای مسئولان استان بود.

وی بیان کرد: پیش بینی و داشتن سناریوهای لازم به منظور سوخت رسانی در شرایط خاص، از جمله اولویتها است که شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ساری در دستور کار دارد.

*تملک 70 درصدی املاک خیابان امامزاده عباس

حسین رضوی، مسئول دایره تملکات شهرداری ساری با اعلام تملک 70 در صد املاک مورد نیاز برای تعریض خیابان امامزاده عباس گفت: تاکنون میزان قابل توجه ای از هزینه تملکات فوق پرداخت شده است.

وی با تقدیر از همراهی ارزشمند ساکنان خیابان امامزاده عباس برای پیش برد پروژه عظیم تعریض این خیابان که مطالبه دیرینه آنها است، گفت:برای این پروژه در 105 ملک باید تملک شده که در یک فضایی با احساس مسولیت شهروندی میان شهرداری و اهالی و صاحبان املاک مورد نیاز 70 درصد آنها تملک شده و اکنون در حال تملک 30 در صد باقی مانده هستیم تا پس از این اقدام، فاز احداث 20 متری خیابان مذکور آغاز شود.

طرح تعریض خیابان امام زاده عباس که سالیان متمادی مصوب شده بود، از مهر ماه سال جاری ، فاز اجرایی آن به همت تیم مدیریت شهری آغاز شد

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 11 دی 1395، کد مطلب: 1282135:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین