پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گلستان در تازه ترین گزارش معاونت آمار و فناوری قوه قضاییه بار دیگر رتبه نخست کشور در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی (CMS) را از آن خود کرد.
شعارسال: هادی هاشمیان اظهار کرد: در سیستم مدیریت پرونده های قضایی (cms)، فرآیند دادرسی از زمان ثبت پرونده تا زمان مختومه شدن آن، الکترونیکی انجام می شود.

هاشمیان با بیان این که این جایگاه مربوط به عملکرد آبان 95 دادگستری استان است گفت: پیشتر نیز گلستان چند ماه پی در پی، رتبه نخست کشور را کسب کرده بود.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: کسب این جایگاه، با تلاش و همت همه ی کارکنان قضایی و اداری استان محقق شده است.

هاشمیان افزود: تسریع در پاسخ دهی به مردم و فراهم شدن بستر پیگیری اینترنتی پرونده ها برای طرفین دعوا از مهم ترین مزایای فراگیر شدن استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی(CMS) است.

به گفته وی، دسترسی راحت تر به سوابق پرونده ها، کاستن از مراجعه غیرضروری مردم به محاکم و دسترسی به روز و جامع به اطلاعات و آمار به منظور استفاده در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان قوه قضاییه، از دیگر مزایای استفاده از سیستم مدیریت پرونده ها (cms) است.

هاشمیان با بیان این که ارتقای جایگاه سیستمی استان، راه را برای تحقق عدالت قضایی هم، هموارتر می کند گفت: این سیستم با فراهم کردن امکان نظارت مسئولان قضایی استانی و کشوری بر پرونده ها، از بلا تکلیف ماندن پرونده در محاکم جلوگیری می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 دی 1395، کدخبر: 3864244 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین