پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت که احیاء خلیج گرگان و تالاب میانکاله از برنامه های اولویت دار این سازمان است.

شعار سال: پروین فرشچی روز پنجشنبه در حاشیه آئین معارفه مدیرکل محیط زیست مازندران در ساری افزود: سازمان محیط زیست برای تسریع در احیاء خلیج گرگان تا تالاب میانکاله کار گروه ملی تشکیل داده و تصمیم این کارگروه نیز در دستور کار مجریان قرار داده می شود.
وی لایروبی کانال انتقال آب به تالاب میانکاله و انتقال آب از دریای خزر به این تالاب را از مهم ترین راهکارها برای احیاء آن اعلام کرد.
فرشچی توجه به محیط زیست را از برنامه های دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت که این سازمان برای حفاظت از محیط زیست به تنهایی نمی تواند کاری را از پیش ببرد و به کمک مردم و تشکل های مردم نهاد نیاز دارد.
تالاب میانکاله یکی از ذخیرگاههای مهم زیست کره است که با 68 هزار هکتار در مساحت در شرق مازندران قرار دارد.
سالانه 1.5 میلیون بال پرنده مهاجر از سراسر کشور به این تالاب پناه می آورند.
*
موافقت مشروط با پرورش ماهی در قفس
معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین گفت که تولید 210 هزار تن ماهی در قفس برای حفاظت از ذخایر دریایی کشور در برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور پیش بینی شده است.
وی افزود : سازمان محیط زیست به شرطی با پرورش ماهی در قفس در برنامه ششم توسعه موافق است که تغذیه این ماهیان به گونه ای نباشد که آلودگی هایی را برای دریا و سایر ذخایر ایجاد کند.
فرشچی گفت : تا 40 هزار تن تولید ماهی در قفس برای دریای خزر در استان های شمالی پیش بینی شد که می تواند باعث توسعه اقتصادی این استان ها شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 16 دی 95 ، کد مطلب: 82375581: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین