پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
یک کارشناس روس اعلام کرد: دولت ترکیه اکنون به اشتباه بودن سیاست های خود در قبال سوریه پی برده است.

شعار سال:


از شش سال پیش تاکنون راهبرد گروه کشورهای غربی - عربی به پیشگامی آمریکا علیه سوریه با استفاده ابزاری از تروریست ها و همچنین همگامی ترکیه برای سرنگونی حکومت بشار اسد، دهها هزار قربانی به ویژه بین زنان و کودکان، میلیون ها آواره و ویرانی تقریبا کامل سوریه را برجای گذاشته که دامنه آن عراق را نیز فرا گرفته است.

تارنمای روسی رگنوم روز جمعه به نقل از پاول شلیکوف کارشناس ارشد مرکز مطالعات تاریخ خاورمیانه انستیتو کشورهای آسیا و آفریقا در دانشگاه دولتی مسکو نوشت: دولت ترکیه اکنون در پی راهبرد مناسبی در قبال حوادث سوریه و اتخاذ مواضع درست برای همکاری در این زمینه است.
کارشناس روس در میزگرد مسائل خاورمیانه در مسکو گفت: آنکارا می خواهد، راهبرد و نقشی متفاوت با قبل در سوریه و گفت وگوهای مربوط به این کشور میان روسیه و آمریکا حتی در شکل محدود پیش بگیرد.

وی اظهار کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز در شرایط کنونی بازبینی سیاست های آنکارا در قبال سوریه را ضروری می بیند.  شلیکوف با استناد به سخنان اردوغان گفت: آنکارا در مکان نخست تحمل پیامدهای بحران سوریه قرار دارد. بیش از دو میلیون پناهجوی سوری و عراقی در ترکیه حضور دارند و ریسک های داخلی آن برای این کشور بسیار بیشتر از هر کشور دیگر طرف معادله سوریه است.

کارشناس روس همچنین یادآوری کرد که مواضع جدید ترکیه در حالی پیگیری می شود که این کشور پس از آغاز عملیات هوافضای روسیه علیه تروریست ها در سوریه با آن مخالفت می کرد.

نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه دیروز به صراحت گفت: سیاست آنکارا در قبال سوریه از همان اول اشتباه بود و اکنون می خواهیم این خطاها را جبران کنیم.

وی افزود: اکنون داریم این سیاست اشتباه را ترمیم و بازسازی می کنیم و برای این منظور با روس ها برای حل بحران حلب به تفاهم رسیدیم و می خواهیم صلح در این شهر را به سراسر سوریه تسری دهیم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 17 دی 1395، کد مطلب: 82376192: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین