پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه گفت: "دستمزد منطقه‌ای" برای سال 96 هم مانند بسیاری از سال‌های گذشته اجرایی نخواهد شد و فقط در حد یک پیشنهاد و گفتمان باقی می‌ماند.
شعار سال:

اولیا علی‌بیگی، با اشاره به صحبت‌هایی که در خصوص منطقه‌ای شدن دستمزد سال 96 کارگران مطرح است، اظهار کرد: این موضوع چندان تازه نیست و از سال 69 تاکنون همواره صحبت‌هایی در خصوص دستمزد منطقه‌ای مطرح بوده است.

وی ادامه داد: حتی در قانون کار هم به این موضوع اشاره شده که دستمزد کارگران می‌تواند به صورت منطقه‌ای تعیین شود، اما در تمام این سال‌ها اجرایی نشده و امسال هم عملی نخواهد شد.

به گفته این فعال حقوق کارگری تجربیاتی که در این خصوص وجود دارد نشان می‌دهد منطقه‌ای شدن دستمزد کاری سخت و دشوار است که مقدمات آن فراهم نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه در ادامه هجوم نیروی کار و جمعیت مولد به سمت کلانشهرها را از مهمترین پیامدهای منطقه ای شدن دستمزد برشمرد.

علی‌بیگی معتقد است، وقتی که دستمزد در کلانشهرها بیشتر باشد، جمعیت به سمت این مناطق هجوم می‌آورد و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی فراوانی را به همراه دارد و باعث می‌شود نیروی کار مفید و مولد در مناطق کمتر توسعه یافته بیش از پیش مهاجرت کنند.

وی با اشاره به این توجیه که گفته می‌شود دستمزد منطقه‌ای برای رعایت عدالت در مناطق مختلف و بر اساس سبد معیشت خانوار در هر منطقه خواهد بود، تاکید کرد: این که سبد معیشت خانوارهای کلانشهرها از خانوارهای شهرستان‌های کوچک گرانتر است، همیشه صحت ندارد. برای مثال ممکن است هزینه مانند مسکن و اجاره بها در کلانشهری مانند تهران از سایر مناطق گرانتر باشد، اما در سایر اقلام از جمله میوه، پوشاک، مواد غذایی و ... هزینه در تهران کمتر از شهرستان‌ها است، زیرا عمدتا این اقلام از تهران به سایر نقاط می‌روند و هزینه حمل و نقل به آنها اضافه می‌شود.

علی‌بیگی افزود: با توجه به جمیع این شرایط اجرای دستمزد منطقه‌ای منطقی و عملی نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 دی 1395، کد خبر:95102012876   www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
دستمزد منطقه ای طرح احمقانه ای است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین