پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان بار دیگر بر تشکیل اتاق فکر مشترک برای برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در استان تأکید کرد.

شعارسال: ابوطالب جوادی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مشکلات کشاورزی در استان از نقطه بحرانی نیز گذر کرده است و این موضوع آن‌قدر مهم و قابل‌توجه است که ضرورت دارد در اتاق فکر مشترک بین شرکت سهامی آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری و با حضور تشکل‌های کشاورزی که مورد تائید استاندار هرمزگان نیز هست به شور و بررسی گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور حتم تدابیری که در اتاق فکر پیشنهادی اندیشیده می‌شود جلوی ضرر و زیان بیش‌ازپیش کشاورزان را خواهد گرفت و اقتصاد جامعه کشاورزی را از رکود خارج خواهد کرد.

این فعال حوزه کشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: تحقق این امر هم برای کشاورزان مفید خواهد بود وهم صرفه‌جویی در مصرف آب و کنترل سفره زیرزمینی را به دنبال خواهد داشت.

جوادی یکی از دلایل کسادی بازار محصولات کشاورزی استان هرمزگان را نبود کنترل و نظارت بر مساحت زیر کشت دانست و عنوان کرد: میزان کشت در مدار مشخصی قرار ندارد و تولید محصولات کشاورزی براساس افزایش مساحت زیر کشت انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه جابجایی‌ها و نقل‌وانتقال و عرضه محصولات براساس تقاضا انجام نمی‌شود، افزود: خرید توافقی محصولات کشاورزی مسکن و راهکاری تسکین‌دهنده برای کاهش خسارت برداشت است و با قیمت تمام‌شده محصول همخوانی ندارد و خیلی پایین‌تر است.

دبیر اجرای خانه کشاورز هرمزگان درباره اشباح بازار محصول گوجه‌فرنگی ادامه داد: غیر از استان هرمزگان، در جنوب کرمان و منطقه جیرفت، بوشهر و خوزستان نیز هم‌زمان با هرمزگان گوجه‌فرنگی کشت می‌شود و مهم‌تر از همه در مناطق سردسیر در همین زمان کشت گلخانه‌ای گوجه‌فرنگی انجام می‌شود که باعث اشباع بازار این محصول می‌شود و گوجه روی دست کشاورز می‌ماند.

جوادی یکی از راهکاری مهار کشت را تشکیل کمیته صیفی و سبزی در حوزه کاری معاونان زراعت و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: این کمیته با همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های جنوبی کشور باید جلوی کشت‌های گلخانه‌ای در مناطق سردسیر درزمانی که این محصول در این استان‌ها کشت می‌شود را بگیرد و در استان‌های جنوبی نیز با تشکیل اتاق فکر مشترک پیشنهادی برای مهار کشت چاره اندیشیده شود.

به گفته وی با بهره‌گیری از سیستم آبیاری تحت‌فشار در مزارع، مساحت زیر کشت و تولید افزایش‌یافته و سبب اشباع و کسادی بازار فروش شده است.

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان بابیان اینکه بارها موضوع صادرات محصولات کشاورزی استان چه از طریق اتاق بازرگانی و چه سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط موردبحث و بررسی قرارگرفته اما نتیجه مثبتی به دست نیامده است، اضافه کرد: شاخه‌های اقتصادی و بازرگانی سفارت‌خانه‌های ما در کشورهای هدف علاوه بر برنامه‌ریزی‌های سیاسی باید مسئول معرفی و بازاریابی محصولات ما در کشورهای هدف باشند و بسیاری از محصولات تولیدی ما که خارج از فصل نیز هستند به اتاق‌های بازرگانی و تجار کشورهای دیگر معرفی کنند.

جوادی فروش حصول در بازار و ماندن در عرصه رقابت را نیازمند عرضه محصول مرغوب و بهداشتی دانست و از کشاورزان خواست محصولات مرغوب مناسب بازار و موردپسند مصرف‌کننده تولید کنند که البته نقش مراکز خدمات کشاورزی، مهندسان ترویج کشاورزی، تعاون روستایی و دهیاری‌ها در این زمینه مؤثر و مفید خواهد بود.

وی همچنین از اجرای طرح خرید توافقی گوجه‌فرنگی که با همکاری سازمان تعاون روستایی استان و شهرستان بندرعباس صورت گرفته است قدردانی کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 23 دی 1395، کدمطلب: 95102314611 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
آب و قیمت فروش محصولات کشاورزی واقعا برای این استان معظه جدی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین