پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
شرکتی که قرار بود در کنار استفاده از همه منابعی که برای شهرستان حیاطی است اعم از آب و مواد معدنی و جاده و خطرات آلایندگی ، بحران اشتغال شهرستان را حل نماید حالا گویا به عرصه ای تبدیل شده برای کم شدن فشار اشتغالزایی برای تهران نشینها

شعار سال: چند روزی است که اگهی استخدامی شرکت فولاد غدیر نی ریز دست به دست می چرخد و همه مردم و گروهها و جناحهای سیاسی شهرستان از اینگونه جذب نیرو توسط شرکت فولاد نگرانند .

شرکتی که قرار بود در کنار استفاده از همه منابعی که برای شهرستان حیاتی است اعم از آب و مواد معدنی و جاده و خطرات آلایندگی ، بحران اشتغال شهرستان را حل نماید حالا گویا به عرصه ای تبدیل شده برای کم شدن فشار اشتغالزایی برای تهران نشینها .

اگر بنا بود فولاد نی ریز مشکل گشای غیر بومی ها شود پس لطفا بفرمایید جزء شرایط استخدام بنوسید هر غیر بومی به همراه خود یک تانکر آب نیز برای حل مشکل آب فولاد بیاورد چون ما اینجا مردمانی داریم که اتفاقا در همسایگی شرکت عظیم فولاد نه آب برای شرب دارند و نه حتی برای نظافت و بهداشت، بفرمایید هر کدام از غیر بومیها میبایست یک کامیون سنگ آهن نیز به همراه خود بیاورد چون اینجا قرار است حیاط وحش بکری به نام بهرام گور فدای حضور و اشتغال شماها گردد ،چرا مردم مظلوم شهر قطوریه تحمل خشکسالی را بکنند ،آنگاه آب سد چشمه عاشق روانه کارخانه ای شود که قرار است دیگ آن برای غیر بومی ها بجوشد ؟

این چه تدبیریست؟ اگر در آزمون استخدامی، غیر بومیها توانستند موفق به حضور در فولاد نی ریز شود ،سهم شهرستان از اشتغال فولاد چه میشود ؟

مگر اگهی استخدامی شرکت فولاد زرند را ندیده اید ؟

مگر آگهی استخدامی شرکت آلمانیوم سازی خوزستان را ندیده اید ؟

مگر آگهی استخدامی شرکت گل و گوهر سیرجان را ندیده اید ؟

در همه این آگهی های شاخصترین شرط ، شرط بومی بودن شهرستان و استان محل فعالیت کارخانجات می باشد ، شرطی که متاسفانه در اگهی استخدامی شرکت فولاد نی ریز به چشم نمیخورد .

در شرکت فولاد زرند تمامی مدارک دیپلم فقط از شهر زرند و مدارک کارشناسی از استان کرمان جذب شدند و تنها نام نویسی برای سایر مدارک و برخی مدارج علمی خاص کشوری بود ، در صورتی که اینگونه شرطی حتی برای مدرک فوق دیپلم در فولاد نی ریز گنجانده نشده .

با مقایسه آگهی استخدامی فولاد زرند و فولاد نی ریز در می یابیم اهالی محترم استان کرمان قادر به حضور در آزمون فولاد نی ریز هستند اما اهالی استان فارس در آزمون استخدام فولاد زرند مجازبه نام نویسی نیستند. این طنز تلخ در حالی است که استان کرمان از فرصتهای بیشتر شغلی در حوزه صنعت برخوردار است و منطقی است موضوع بالعکس باشد.

مسئولین شهرستان چه میکنند ؟ باید چه اتفاقی بیافتد تا برخی از شماها به خود بیایید ؟خوشحالیها و سر و دست شکستنهای حضور همزمان دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پس برای چه بود ؟مگر غیر این بود که هر دو عزیز بزرگوار دست مردم شهرستان را بگیرند و دیگر شاهد بی عدالتی در چنین مسائلی نباشیم ؟

جناب آقای دکتر مسعودی ،هر چند شما نتوانستید مجوز حضور در کمسیون صنایع و معادن را بگیرید ،که اگر چنین شده بود اکنون شاید ورق به گونه ای دیگر بود، اما میتوانید از ظرفیت دکتر اسماعیلی ، نماینده محترم مردم خرامه که اتفاقا در کمسیون صنایع و معادن ید طولایی دارند و قرار است کلی از وعده های انتخاباتی اشتغالزایی شان به مردم خرامه را از قبل همین راهی که به معادن نی ریز باز کردند محقق کند و از این بابت هر روز لحظه شماری میکنند و دست به هم میسایند استفاده نموده و حداقل قطره ای از بابت دریایی از منافعی که از قبل معادن نی ریز قرار است در آینده نه چندان دور ببرند به مردم شهرستان نی ریز توجه نموده و از طریق مجلس مسئولان بالادستی را متوجه نمایند که همه امید خانواده های شهرستان نی ریز به همین کارخانه ای است که سالهای خاکش را خورده اند و متاسفانه هم اکنون که سفره ای آماده شده ،قرار است نا عادلانه عده ای دیگر به اسم آزمون استخدامی از آن بهره ببرند .

نماینده محترم شهرستان های نی ریز و استهبان ،شما خیلی سالهاست که نی ریز نبودید ، و از نزدیک مظلومیت و محرومیت مردم شهرستان را لمس نکرده اید ،مردم مظلوم این شهرستان البته عادت دارند به ستم کشیدن و مظلوم بودن ،اما آن موقع ها نماینده از خود نداشتند تا صدایشان به جایی برسد و به همین دلیل خیلی تلاش کردند تا بالاخره موفق شدند نماینده ای بومی به مجلس بفرستند و دلشان شاد شود از اینکه کسی هست که در پایتخت پیگیر حقوقشان است ،این آزمون بزرگی است برای شما ، تلاش نمایید ناامیدشان نکنید .

وعده احیای بختگان را دادید ،خیلی متین

وعده حل مشکل آب روستاهای قطرویه را دادید ،خیلی خوب

وعده حل مشکل روستاها و مردم استهبان را دادید ،بسیار عالی

همه وعده هایتان یک طرف ، اصلاح سیستم جذب نیرو در شرکت فولاد غدیر نی ریز نیز یک طرف ، نگذارید عده ای تهران نشین با چشمان بسته و بدون در نظر گرفتن مصالح و منافع شهرستان برایمان تصمیم بگیرند.

امروز معیشت خانواده های شهرستان و جوانانشان در گرو اشتغالاتی از این دست است که آن هم ظاهرا به برکت بی تدبیری برخی تهران نشینها و انفعال برخی مسئولین شهرستان ،گویا دستمایه سیاسی بازیها و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آینده قرار است شود .

عزیزان دلسوز شهرستان نیز یادشان باشد ،این مسئله ،موضوعی نیست که در صورت ناتوانی در حل مشکل ،بتوان مانند خیلی مسائل دیگر به گردن سقایی و امثالهم انداخت و یا دلیلش را اختلافات در شهر اعلام نمود و زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد .

بنظر میرسد شورای تامین شهرستان و در راس آن فرماندار محترم نیز میبایست هر چه سریعتر به این موضوع ورود کرده و تا تصحیح عادلانه شرایط جذب نیرو در شرکت فولاد غدیر نی ریز ، نام نویسی را به تعویق بیاندازد .

بدون شک اقدامات موثر همه مسئولین خصوصا نماینده محترم مردم در مجلس ،در حافظه مردم صبور و مظلوم شهرستان خواهد ماند .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نای ذی خبر، تاریخ 11 مهر 95، کد مطلب: 3049: www.nayzikhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین