پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 24 هزار و 449 هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی به کشاورزان بازگردانده شده یا در حال بازگرداندن است.

شعار سال:  رضا جباران عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تأسیس سازمان امور اراضی تأکید رهبری را برای حفظ اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها را برشمرد و بیان داشت: ازاین‌رو این سازمان برای تحقق منویات رهبری تلاش می‌کند.

وی با برشمردن شرح وظایف امور اراضی در کنار کارهای نظارتی برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها گفت: در این زمینه واگذاری زمین‌های کشاورزی را برای طرح‌های تولیدی در استان مثل کارخانه آرد، پنبه‌پاک‌کنی، طرح زیتون در مانه و سملقان، یا طرح‌هایی را داشته‌ایم.

جباران گفت: اساساً واگذاری ما در قالب‌های کشاورزی و غیر کشاورزی صورت می‌گیرد که سال گذشته 89 هکتار واگذاری داشتیم که امسال مساحت واگذاری ما به نه هکتار کاهش‌یافته که علت آن مشکل آب بوده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش‌بینی کرد؛ در سال‌های آینده هم به خاطر همین مشکل روند کاهشی واگذاری زمین برای طرح‌های کشاورزی کاهش یابد.

وی گفت: البته برای اجرای طرح‌های غیر کشاورزی در سال گذشته 54 هکتار واگذاری داشته که این واگذاری‌ها امسال به 279 هکتار رسیده است.

جباران با یادآوری اینکه 24 هزار و 449 هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی به کشاورزان بازگردانده شده یا در حال بازگرداندن است، اظهار کرد: خراسان شمالی از این حیث در کشور برتر شده است.

* 350 مورد هم‌ تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی شناسایی شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از شناسایی350 مورد تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی طی امسال خبر داد.

وی افزود: در حوزه تغییر کاربری‌های کشاورزی در سال گذشته 136 مورد تغییر کاربری غیر مرتبط را داشتیم و در این زمینه 201 مورد پرونده تغییر کاربری غیرمجاز تشکیل شد که پرونده‌های آنان در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

جباران گفت: در سال 95 هم مجوز 112 مورد تغییر کاربری غیر کشاورزی و 300 مورد هم مجوز تغییر کاربری کشاورزی داشتیم.

وی بیان داشت: امسال 350 مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شد که از این تعداد 121 مورد قلع‌وقمع قضایی را داشتیم.

به گفته جباران، برای نظارت بر امر جلوگیری از تغییر غیرمجاز زمین‌های کشاورزی شش خودرو در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی راه‌اندازی سامانه 131 برای انعکاس هرگونه اخبار و گزارش‌های مردم در زمینه تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی را برشمرد و گفت: از مردم انتظار می‌رود تا هرگونه گزارش خود در این زمینه را به اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی منعکس کنند.

جباران درباره فروش و واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی هم گفت: اساساً از سال 89 به بعد زمین به کسی نمی‌فروشیم مگر اینکه قبل از سال 89 زمین‌های را گرفته باشند و اکنون صرفاً زمین‌ها با اجاره ناچیز از طرف امور اراضی واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع و رفع تداخلات اراضی ما 360 پلاک را شناسایی کرده که این اختلاف را داشته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طرح حدنگاری‌ها را هم برای سطح شهرستان استان داریم که باعث تثبیت مالکیت‌ها و کاهش اختلافات می‌شود.

وی گفت: اجرای این طرح رایگان بوده و فعالیت‌های انجام‌شده توسط امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

* بیشتر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بدرانلو مربوط به قبل است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در پاسخ به سؤوال خبرنگاری درباره افزایش شمار ساخت‌وسازها در جاده قدیم و گردنه بدرانلو گفت: بیشتر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بدرانلو مربوط به سنوات قبل است.

وی خاطرنشان کرد: در گردنه بدرانلو عمده ساخت‌وسازهامربوط به سال‌های قبل بوده،اگرچه که برخی از واحدهای این منطقه با حکم مرجع قضایی تخریب‌ شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 7بهمن 1395، کد مطلب:13951107000904 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین