پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۴۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
" ترزا می " : این اولویت بریتانیاست که در کنار متحدان منطقه ای خود بایستد و اجازه ندهد جمهوری اسلامی ایران یک هلال نفوذ از تهران تا مدیترانه ایجاد کند.

شعار سال: نخست وزیر بریتانیا که قرار است جمعه با دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفت و گو کند، در سخنان خود یک روز قبل از این دیدار در میان جمهوریخواهان آمریکا از توافق هسته ای با ایران دفاع کرد ولی همزمان حملات خود را به سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران متمرکز کرد.

او در سخنانی مشابه سخنان ماه گذشته خود در نشست رهبران شورای همکاری خلیج فارس در منامه بحرین، به سیاست های جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه تاخت و اولویت کشورش را مقابله با آنچه که " نفوذ پلید " ایران در این منطقه خواند، دانست.

او گفت : این اولویت بریتانیاست که در کنار متحدان منطقه ای خود بایستد و اجازه ندهد جمهوری اسلامی ایران یک هلال نفوذ از تهران تا مدیترانه ایجاد کند.

نخست وزیر بریتانیا در عین حال از برجام دفاع کرد و گفت این توافق ، امکان دست یابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته ای را در یک دهه آتی از میان برده است.

"ترزا می" تاکید کرد : این توافق (برجام) باید به‌دقت اجرا شود و بدون ‌مماشات زیر نظارت باشد و با هر گونه نقض توافق باید قاطعانه و به‌سرعت برخورد شود."

در آستانه دیدار ترزا می و دونالد ترامپ برخی رسانه های بریتانیایی نوشته اند نخست وزیر بریتانیا در دیدار با رییس جمهور آمریکا به گونه ای قاطع و صریح از تدوام اجرای برجام دفاع خواهد کرد.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود بارها توافق هسته ای با ایران را فاجعه بار و یک توافق بسیار بد دانسته و حتی گفته است در صورت رسیدن به منصب ریاست جمهوری ، این توافق را پاره خواهد کرد.

با این حال ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و استقرار در کاخ سفید درباره لغو یا پاره کردن و یا حتی بازنگری دوباره در این توافق سخنی نگفته است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1395، کد مطلب: ۵۱۹۹۸۹:www. asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
نفوذ پلید ایران یا یک عمر استعمار کثیف انگلیس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
نظام دینی پلیده یا نظام استعماری؟؟؟ واقعا شرم بر انگلیس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
چه دلتون بخواد و چه نخواد، ایران به زودی ابر قدرت منطقه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین