پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: باید با استفاده کنندگان فاضلاب برای آبیاری مزارع شدیدا برخورد قانونی شود.
شعارسال: مهدی جوهری در نخستین نشست شورای سیاست گذاری پیشگیری از جرایم زیست محیطی با اشاره به سیاست‌های کلی محیط زیست که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام مند منابع حیاتی، جرم انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست بوم کشور، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی را از جمله محورهای مورد تاکید ایشان دانست و گفت: لازم است کلیه دستگاه‌های ذیربط، اهتمام ویژه‌ای به مسائل زیست محیطی داشته باشند. وی افزود: در ماده 688 قانون مجازات اسلامی اقداماتی از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم کننده در رودخانه‌ها، ریختن زباله در خیابان‌ها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه‌ها فاضلاب برای مصارف کشاورزی تهدید علیه بهداشت عمومی معرفی شده است. در تبصره 1 این ماده آمده است که تشخیص اینکه اقدامات مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست شناخته می‌شود و نیز غیر مجاز بودن کشتار دام و رفع فضولات دامی و همچنین اعلام جرم مذکور حسب مورد برعهده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه مقدار زیادی از مزارع زیر کشت استان با آب فاضلاب آبیاری می‌شوند که این مسئله در بسیاری از استان‌های کشور نیز شایع است. جوهری بیان کرد: مطابق مصوبه هیئت وزیران در خصوص جلوگیری از آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب که در سال 86 به تصویب رسیده است، استانداری‌های سراسر کشور وظیفه دارند با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آبیاری مزارع با فاضلاب تصفیه نشده جلوگیری به عمل آورند که تاکنون این امر به طور کامل محقق نشده است لذا از مسئولان ذیربط انتظار داریم که برای تحقق این مهم تلاش کنند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبری تحليلي بهار نیوز، تاریخ انتشار: 11 آذر 1394، کد خبر: 95764، www.baharnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین