شعار سال: روش تحقيق، روش همبستگي مي باشد و براي اين منظور از يک نمونه 270 نفري متشکل از مشتريان شركت هاي نام برده استفاده شده است. روش نمونه برداري از شركت ها به صورت تصادفي ساده و ابزار اندازه گيري، پرسشنامه بوده است. مهم ترين نتايج حاصل از تحقيق حاضر اين است استفاده از استراتژي توسعه نام تجاري يعني استفاده از يك نام تجاري كه خدمتي را ارايه مي نمايددر جهت معرفي خدمات جديد باعث تاثير بر جايگاه ذهني آن نام تجاري در ذهن مشتريان مي گردد، به گونه اي كه اگر بين خدمات ارايه شده توسط شركت تناسب وجود داشته باشد يعني نوع و حيطه خدمات ارايه شده در يك رده مشابهي قرار گرفته باشد و همچنين كيفيت درك شده از خدمات ارايه شده نيز براي مشتريان رضايت بخش باشد باعث بهبود جايگاه ذهني شركت و آن نام تجاري در بين مشتريان مي گردد؛ زيرا مشتريان پس از استفاده از هر يك از خدمات ارايه شده با توجه به ميزان رضايت و دركي كه از اين خدمات پيدا مي كنند، نسبت به آن نام تجاري نگرش و برداشتي را به دست آورده كه منجر به ايجاد يك تصوير ذهني نزد آنان مي گردد. اگر اين تصوير ذهني مثبت باشد باعث ترغيب مشتري جهت استفاده مجدد از آن خدمت يا خدمات جديد ارايه شده توسط شركت، و همچنين تشويق ديگران به استفاده از اين خدمات مي گردد.
برای دریافت اصل مقاله اینجا کلیک کنید.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، تاریخ ، کد مطلب: 112157: www.fa.journals.sid.ir