پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
بررسي تاثيرگذاري استراتژي توسعه نام تجاري بر جايگاه ذهني شركت هاي خدماتي نزد مشتريان، در بانك پاسارگاد و برخي از شركت هاي تابعه با نام تجاري پاسارگاد (شركت بيمه پاسارگاد، شركت بازرگاني بين الملل پاسارگاد شركت خدمات پرداخت الكترونيك پاسارگاد و شركت كارگزاري بانك پاسارگاد) در شهر تهران انجام گرديده است.

شعار سال: روش تحقيق، روش همبستگي مي باشد و براي اين منظور از يک نمونه 270 نفري متشکل از مشتريان شركت هاي نام برده استفاده شده است. روش نمونه برداري از شركت ها به صورت تصادفي ساده و ابزار اندازه گيري، پرسشنامه بوده است. مهم ترين نتايج حاصل از تحقيق حاضر اين است استفاده از استراتژي توسعه نام تجاري يعني استفاده از يك نام تجاري كه خدمتي را ارايه مي نمايددر جهت معرفي خدمات جديد باعث تاثير بر جايگاه ذهني آن نام تجاري در ذهن مشتريان مي گردد، به گونه اي كه اگر بين خدمات ارايه شده توسط شركت تناسب وجود داشته باشد يعني نوع و حيطه خدمات ارايه شده در يك رده مشابهي قرار گرفته باشد و همچنين كيفيت درك شده از خدمات ارايه شده نيز براي مشتريان رضايت بخش باشد باعث بهبود جايگاه ذهني شركت و آن نام تجاري در بين مشتريان مي گردد؛ زيرا مشتريان پس از استفاده از هر يك از خدمات ارايه شده با توجه به ميزان رضايت و دركي كه از اين خدمات پيدا مي كنند، نسبت به آن نام تجاري نگرش و برداشتي را به دست آورده كه منجر به ايجاد يك تصوير ذهني نزد آنان مي گردد. اگر اين تصوير ذهني مثبت باشد باعث ترغيب مشتري جهت استفاده مجدد از آن خدمت يا خدمات جديد ارايه شده توسط شركت، و همچنين تشويق ديگران به استفاده از اين خدمات مي گردد.

برای دریافت اصل مقاله  اینجا  کلیک کنید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، تاریخ ، کد مطلب: 112157: www.fa.journals.sid.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین