پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی اصفهان، حقابه این تالاب پراهمیت باید هرچه سریعتر از سوی دستگاه‌های مسئول اختصاص داده شود.

شعارسال: عباس مقتدایی با اشاره به بحث بسته شدن جریان آب در رودخانه زاینده‌رود اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و قولی که از ابتدا داده شد، قرار است که روز 14 آذر آب زاینده‌رود بسته شود.

وی افزود: این آب برای کشت بود و مسئولان کمتر از 30 روز آب را برای کشت پائیزه کشاورزان باز کردند و در حال حاضر با تکمیل آبیاری‌ها بخشی از زمین‌های زراعی شرق اصفهان زیر کشت رفته و هم‌اکنون مرحله نخست آبدهی به پایان رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در پیش‌بینی‌های وجود داشته، قرار بود که به میزان 80 میلیون متر مکعب آب برای احیای تالاب گاوخونی اختصاص پیدا کند.

وی افزود: 400 میلیون متر مکعب آب قرار بود اختصاصی شرق اصفهان باشد اما صرفاً به منطقه شرق اصفهان اختصاص داده نشد و بخش‌های دیگری از استان اصفهان نیز از این میزان آب بهره‌مند شدند؛ البته کشاورزان شرق اصفهان همچنان بر این نکته تأکید می‌کنند که حقوق آنها باید از سوی مجموعه‌های برنامه‌ریز در سطح ملی و استانی احقاق شود.

مقتدایی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا تالاب گاوخونی با آب اختصاص داده احیا شده یا خیر، بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، پساب آب‌ها به منطقه تالاب گاوخونی رسید اما قول دولت و شورای عالی آب این بوده که با اختصاص حقابه مربوط به زیست‌محیطی اصفهان، مجموعه تالاب در جریان آبدهی قرار گیرد و امیدوار هستیم که در ماه‌های آینده این اتفاق صورت گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 14 آذر 1394، کدمطلب: 933417، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین