پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران گفت: با ارسال اس‌ام‌اس مجدد به مشتریان بانک تا پایان خرداد فرصت دارند تا از دریافت این پیامک‌ها انصراف داده و مبلغ دریافتی به حساب آنها بازگردانده شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ فاطمی اردکانی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران طی نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص کسر کار مزد 5 هزار تومان از حساب مشتریان این بانک اظهار داشت: بر اساس افزایش تعرفه خدمات پیامک در سال 94 توسط اپراتورهای تلفن همراه، بانک ملی تصمیم گرفت تا این سرویس را درسطح گسترده تری به مشتریان خود ارائه کند. 

 پیامک های بانک ملی شامل دو دسته است که یک در سطح عمومی برای خدمات با اهمیت و دسته دوم سرویس های ویژه است که کارمزدی معادل هزینه اپراتورها از مردم اخذ میشود. 

در سال 94 مقرر شد با توجه به افزایش تعداد اس ام اس ها این هزینه ها اخذ شود که اولین مرحله آن در فروردین ماه ارسال  شد و علاوه بر پیامک در سایت بانک و رسانه ها اطلاع رسانی لازم صورت گرفت. 

و به مشتریان فرصت داده شد اردیبهشت ماه در صورت عدم تمایل به این سرویس از دریافت ان انصراف دهند. 

وی افزود: مجموع انصراف ها 49 میلیون و 600 نفرر بودند که چیزی 8 درصد از کل مشترکین این سامانه را شامل میشود. 

اردکانی در ادامه در خصوص ارسال مرحله دوم ارسال پیامک به مشتریان اظهار داشت: برای سایر مشتریان امروز پیامک ارسال شد و تا پایان خرداد فرصت دارند و در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک انصراف خود را اعلام و  مبلغ مذکور به حساب آنها برگشت داده خواهد شد. 

* برخورداری از کلیه خدمات بانکی و امنیت حساب با دریافت پیامک 

معاون فناوری اطلاعات باتتک ملی در ادامه اظهار داشت: البه توصیه  بانک ملی به مشتریان خود دریافت اسمس جهت برخورداری از کلیه خدمات و امنیت حساب می باشد. 

و لازم به ذکر است این مبلغ صرفا هزینه ارسال  پیامک به اپراتور است و همچنین خدمات نوین بانک داری بانک ملی رایگان است. 

فاطمی با بیان اینکه تا کنون هزینه اس ام اس های ارسالی 24 میلیارد تومان به اپراتورها بوده که طبق بررسی ها تا 50 میلیارد تومان افزلیش خواهد داشت که طبق بودجه بانک ملی پاسخ گوی پرداخت چنین مبلغی نخواهیم بود، گفت: این تصمیم بر مبنای دستور العمل بانک مرکزی در سال 88، 89 است اما تا سال 93 به دلیل اینکه بودجه بانک ملی هزینه های لازم را تامین میکرد این مبلغ از مردم اخذ نمیشد علی رقم که برخی بانک ها از چند سال گذشته شروع به دریافت این مبلغ کرده بودند. 

فاطمی ارکانی معاون فناوری اطلاعات بانک کمملی درادامه تصریح کرد:دریافت کارمزد از مشتریان اختیاری است که از سوی بانک مرکزی در اختیار بانک ها قرا داده شده است. و مبلغ کارمزد هر پیامک 25 تومان طبق اعلام بانک مرکزی می باشد که بانک ملی نسبت به دریافت این مبلغ اقدام خاصی نکرده و خدمات بانک همچنان رایگان است و تنها هزینه اپراتورها دریافت میشود نه کارمزد بانک. 

وی در ادامه افزود: برداشت ما این بود که اکثر مشتریان مایل به دریافت این سرویس هستند و حساسیت و واکنش انها به این شکل پیش بینی نشده بود اما باز هم به انها مهلت داده شده و دریافت این سرویس اجباری نیست. 

فاطمی اردکانی در ادامه با بیان اینکه از 32 میلیون کارت ما تنها 8 میلیون مشتری نسبت به دریافت این پیامک‌ها اقدام کرده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم با اطلاع رسانی درست اهداف بانک ملی در این خصوص به درستی بازتاب داده شود زیرا تنها هدف ما توسعه سرویس بانکی و افزایش امنیت حساب مشتریان است. 

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران در پایان درخصوص دریافت این کارمزد در سایر کشورها اظهار داشت: خدمات بانکی در هیچ یک از کشورها رایگان نیست و ما برای نزدیک  شدن به این هدف که مورد تاکید همه مدیران کشور است باید در این مسیر حرکت کنیم زیرا در همه کشورهای دنیا این مبلغ با شکلی متفاوت دریافت می‌شود.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین