پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
سنندج – رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ضمن انتقاد از عملکرد شهردار سنندج، گفت: متاسفانه روند هزینه های مالی در باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری سنندج غیرشفاف بوده و نگران کننده است.

شعارسال: سید غریب سجادی بعد از ظهر شنبه در جلسه طرح سوال اعضا شورا از شهردار سنندج اظهار داشت: شورا در راستای عمل به جایگاه نظارتی خود طرح سوال از شهردار را در دستور کار قرار داده و تمامی این اقدامات با هدف بهبود خدمت رسانی به مردم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: هر گونه ضعفی در مجموعه مدیران مختلف شهرداری سنندج به شخص شهردار باز می گردد و شهردار به عنوان منتخب شورا باید پاسخگو باشد و طرح سوال از شهردار نیز در همین راستا صورت می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به طرح سوال از شهردار سنندج برای دومین بار در طول شش ماه اخیر، عنوان کرد: این طرح سوال بنا به درخواست جلالب شریعیتی و جمعی دیگر از اعضا شورا و در ۱۸ مورد در دستور کار قرار گرفته است که این طرح سوال در محورهای مختلف تخلفات مالی باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری، املاک و تغییر کاربری ها، ساخت و ساز غیرمجاز، عزل و نصب مدیران شهرداری و بکارگیری نیرو در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به مهمترین بخش های این طرح سوال افزود: متاسفانه شهردار سنندج به مصوبات شورا بی تفاوت بوده و آنها را اجرایی نمی کند و بخش زیادی از اقدامات وی بدون هر گونه مصوبه از سوی شورا بوده است که به عنوان نمونه می توان به بازسازی پارک استقلال شهر سنندج و تغییر نام آن اشاره کرد.

وی به ابهامات متعدد مالی در باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری سنندج اشاره کرد و گفت: حداقل ده ها مورد فاکتور از یک غذاخوری در میان اسناد مالی باشگاه شهرداری سنندج وجود دارد که متاسفانه اطلاعاتی در خصوص این هزینه ها در دسترس نیست.

سجادی به تنخواه اختصاص داده شده به کارپرداز باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری سنندج اشاره کر و افزود: در یک جلسه بیش از هفت مورد تنخواه و آن هم با مبالغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان در اختیار کارپرداز قرار گرفته است که این اقدام کاملا خلاف قانون حاکم بر شهرداری هاست.

وی به مسائل مربوط به حوزه املاک اشاره کرد و گفت: در حوزه املاک نیز شهرداری سنندج عملکرد شفافی ندارد و شهردار باید پاسخگوی سوء استفاده های صورت گرفته در این بخش باشد.

وی داستان صنوف مزاحم و تاناکورا در سنندج را از دیگر وعده های عملی نشده شهردار عنوان کرد و گفت: در این حوزه نیز تاکنون شهرداری به مصوبات شورا بی تفاوت بوده و عملکرد مشخص و قابل دفاعی نیز در این بخش وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج به داستان ۲۷ هزار متر مربع زمین دوشان اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم مکاتبات متعدد صورت گرفته شهرداری در این زمینه نیز کاملا خلاف قانون عمل کرده و تغییر کاربری های این زمین نیز غیرقانونی بوده است.

وی به مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: داستان فرهنگ سرا و سرای محله در سنندج نیز موضوع مهمی است که متاسفانه علیرغم وعده های مختلف شهردار جوابی قانع کننده برای آن ندارد و حتی منبع هزینه پنج میلیارد تومان اعتبار فرهنگی سال ۹۳ که در بودجه شهردار سنندج لحاظ شده بود نیز مشخص نیست.

سجادی عدم ساماندهی ترافیک و موضوع پارکینگ طبقاتی شهر سنندج را از دیگر محورهای این سوالات عنوان کرد و گفت: شهرداری به عنوان متولی و مسئول ساخت و ساز در سنندج خود برای احداث پارکینکگ طبقاتی تخلف کرده است و به راستی که این موضوع جای تعجب دارد.

در ادامه این جلسه جلال شریعتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر سنندج به بخش دیگری از سوالات مطرح شده از شهردار سنندج پرداخت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 14 آذر 1394، کدمطلب: 2991954، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین