پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
گاهی برای توسعه، پیشرفت و زیباسازی شهر و استان باید دل را به دریا زد و از خاطره انگیزترین چیزها گذشت و حال شاهد تخریب برج مقام، المان ورودی شهر بوشهر هستیم.
شعارسال: گاهی برای توسعه، پیشرفت و زیبا سازی شهر و استان باید دل را به دریا زد و از خاطره انگیزترین چیزها گذشت اما حذف برخی بناهای نوستالژی و ساختمان‌های قدیمی نباید تمام آداب، رسوم و فرهنگ از بین برود.

باید در کنار این نو شدن و توسعه در بخش‌های مختلف اصالت، قدمت و رسومات مردم استان از شکل ظاهری شهر مشخص باشد.

با وجود زیبایی و اهمیت نگهداری از بافت قدیم شاهد آن هستیم که روز به روز بناها تخریبی‌تر می‌شوند و حتی ورود دانشکده معماری و برخی کافی شاپ‌ها نتوانسته الزامی برای تلاش مسئولین به حل مشکل زیر بنایی این محلات باشد.

* همیشه یک تکه از تاریخ را نگاه دارید

در استان بوشهر بی‌توجهی‌های زیادی به داشته‌های تاریخی شده است؛ از امارت‌های بافت قدیم گرفته تا محل شهادت رئیسعلی دلواری.

به همین دلیل نه تنها در زمان ورود مسافران زمینه‌ای برای آگاهیشان از تاریخ کهن مردم بوشهر کاری انجام نشده بلکه خود مردم ساکن استان نیز کمتر از تاریخ بوشهر و آثار باستانی موجود اطلاع دارند.

* تخریب برج مقام و واکنش مردم بوشهر

یکی از بوشهری‌ها که اکنون در بوشهر زندگی نمی‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما برای زنده شدن خاطرات خوبی که در بوشهر داشتیم به این استان مراجعه می‌کنیم .

وی افزود: اما متاسفانه هر زمانی که سفر می‌کنیم یکی از آثار خاطره انگیز حذف شده است.

بهار آرمند با بیان اینکه این تخریب‌ها بسیار ناراحت‌کننده است گفت: امیدوارم طرح‌های جدید اجرا شده برای مردم خوب باشد و از بین‌بردن این بناها ارزشش را داشته باشد.

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه تخریب این بنا کار درستی بود، عنوان کرد: هر فعالیتی که موجب زیبا تر شدن شهر و تسهیل در کار ساکنانش باشد پسندیده است.

وی افزود: برخی که تا دیروز حتی کوچکترین توجهی به این برج نداشتند اکنون علم چرایی برای تخریب این برج را به دست گرفته اند.

امین کریمی گفت: اگر بنا به دلسوزی باشد باید دلمان به حال امارت ملک بسوزد که اکنون محل سکونت معتادان و اتباع خارجه شده است.

یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: شهرداری با تخریب این بنا عنوان کرده است که یک بنا مانند برج مقام در ابتدای خروجی دوم بوشهر (بلوار امام علی) زده خواهد شد.

وی افزود: اینکار کار بی‌موردی است چرا که مردم با آن بنا خاطره داشته‌اند وگرنه بنا هیچ توجیحی برای وجود در ابتدای شهر نداشته است.

محمد جواد باستانی بیان کرد: باید امروز تلاش کنند تا کارها بر روی اصول باشد و به گونه‌ای نشود که مدیر بعدی مجبور به تخریب شود.

یکی دیگر از شهروندان گفت: تخریب بنا حیف بود اما شهر نیاز به تغییر دارد تا بتواند زیبا تر شود.

آرام مظفری خاطرنشان کرد: گاهی باید برای آینده از گذشته گذشت.

به گفته غلامعلی میگلی‌نژاد شهردار بوشهر، تخریب این بنا به منظور ساخت تقاطع غیر همسطح بوده است و بنا به صحبت‌های صورت گرفته با سپاه پاسداران استان بوشهر مقرر شده یک بنا مشابه این برج با همفکری سپاه پاسداران ساخته شود.

امیدواریم مسئولان مربوطه در قبال تخریب‌های برخی آثار برای فراموش نشدن آداب و رسوم مردم بوشهر تلاش کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 3904082 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین