پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
وی با تقدیر از عملکرد مدیریت منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی گفت: رویکرد نخبه پروری و حمایت از دانش آموزان در آستانه کنکور باید به سایر دستگاه های پردرآمد استان تسری پیدا کند.
شعارسال: عضو شورای شهر بوشهر از عملی نشدن وعده مدیر نیروگاه اتمی در خصوص تامین آب شهر بوشهر انتاد کرد و گفت: مدیران باید به قول های خود نسبت به مردم پایبند باشند.

در جلسه بعد از ظهر یکشنبه شورای شهر که به صورت علنی برگزار شد، نصرالله اسدی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه بالای 95 درصد آب بوشهر از استان های مجاور وارد می شود، ادامه داد: به دلیل کاهش ورودی آب استان شاهد نوبت بندی های طولانی مدت در برخی محلات هستیم، ضمن اینکه مردم نسبت به تبعیض میان محلات در بهره مندی از آب گلایه مند هستند.

اسدی با اشاره به اینکه تنها راه نجات آب بوشهر از وضعیت فعلی ایجاد آبشیرین کن ها است، تصریح کرد: سال گذشته آقای جعفری مدیر پروژه نیروگاه اتمی با حضور در جلسه شورای شهر قول داد که تا سالجاری 8 هزار متر مکعب آب از آبشیریکن نیروگاه در اختیار شهر قرار گرفته و این میزان در سال دوم به بیش از 2 برابر برسد تا به مشکل جدی شهر بوشهر کمک شود، ولی این اتفاق عملی نگردید.

اسدی ادامه داد: همچنین در همان جلسه قول داده شد که نیروگاه در احداث پارک 145 هکتاری بین سرتل و روستای هلیله با شهرداری مشارکت خواهد کرد، اما این موضوع هم به سرانجامی نرسیده است.

وی خواستار آن شد که رییس شورای شهر طی نامه ای به رییس نیروگاه اتمی، ضمن یادآوری وعده های وی، پیرامون عملی نشدن آنها توضیح بخواهد.

* نگرانی مردم از قطع درختان باغ بهزاد

این عضو شورای شهر بوشهر همچنین با اشاره به تماس هایی که اهالی محله سبزآباد و امامزاده با وی در خصوص قطع درختان باغ بهزاد برقرار کرده اند، ادامه داد: در تماسی با دمشقی معاون برنامه ریزی شهردار خواستار پیگیری این موضوع شده ام که امیدوارم پاسخ قانع کننده ای به مردم داده شود.

* انتقاد از تغییر مسیر اتوبوس ها

یک عضو دیگر شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور خود از نارضایتی شهروندان درباره تغییر مسیر خطوط اتوبوس ها خبر داد و خواستار پیگیری موضوع توسط شهرداری شد.

علی اکبر شمسا گفت: اخیر خطوط اتوبوس برخی محلات جنوبی از مسیر ساحلی به مرکز شهر می روند، در حالی که محل کار و مقصد بسیاری از مردم در میدان آزادی یا خیابان های باغ زهرا و سنگی می باشد، از این رو برنامه ریزی شهروندان با مشکلاتی مواجه شده است.

وی همچنین از غیرفعال بودن پله برقی بیمارستان شهدای خلیج فارس انتقاد کرد و گفت: هزینه زیادی برای این پروژه شده، اما مشخص نیست چرا تعطیل است.

* تغییر خطوط زمان حضور اتوبوس در ایستگاه را کاهش می دهد

در همین حال معاون خدمات شهری شهرداری در زمینه تغییر خطوط اتوبوس ها گفت: گاهی اوقات حضور همزمان اتوبوس ها باعث ترافیک سنگینی در خیابان امام و مرکز شهر می شود که این روند با آغاز سال تحصیلی تشدید خواهد شد، از این رو با تغییر مسیر برخی از خطوط به خیابان ساحلی، ضمن اینکه بخش های بیشتری از شهر زیرپوشش خدمات آن قرار می گیرد، فاصله حضور اتوبوس در ایستگاهها نیز تا حدود 20 دقیقه کاهش می یابد.

رسول رمضانی در خصوص شهروندانی که قصد تردد با اتوبوس های خط ساحلی هم ندارند گفت: افرادی که می خواهند در خیابان های باغ زهرا و سنگی پیاده شوند، می تواند در میدان حر یا میدان ساعت از اتوبوس خط ساحلی پیاده شده و تغییر خط دهند.

به گفته وی، مزایای این تغییر خط در آینده نزدیک خصوصا بازگشایی مدارس خود را نشان می دهد و به کاهش زمان انتظار مردم در ایستگاهها منجر خواهد شد.

* انتقاد از راه و شهرسازی

معاون شهردار بوشهر همچنین درباره خرابی پل هوایی بیمارستان نیز گفت: متاسفانه برخی از قطعات آن به سرقت رفت که تا زمان سفارش و تهیه آن زمان برد و نهایتا تا آخر هفته تعمیر می شود. البته قطعات این پل که توسط اداره راه و شهرسازی ساخته شده کیفیت خوبی نداشته، با این حال در گذشته به صورت اجباری به شهرداری تحویل داده شد.

وی درباره پیشنهاد یکی از اعضا مبنی بر انتخاب شرکتی جهت نگهداری آن گفت: این پل با دو پله برقی ماهانه 4 میلیون تومان هزینه نگهداری دارد که اگر فضاهای تبلیغاتی آن در خوشبینانه ترین حالت با قیمت 2 میلیون تومان هم واگذار شود، برای نگهداری آن به صرفه نیست، با این حال این سازه فعلا توسط شهرداری اداره می شود.

* ساختمان بیلیارد در انتظار تصمیم شهرداری

ندا عبدالله زاده عضو شورای شهر نیز ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری برای روشنایی پارک ها و ابراز امیدواری در خصوص تسریع در تجهیز پارک ها برای بازی کودکان گفت: با توجه به اینکه در آستانه مهرماه می باشیم، خط کشی معابر با کیفیت لازم باید سریع تر انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از یکسال و نیم از آغاز مرمت عمارت تاریخی بیلیارد می گذرد اما پیشرفت چندانی نداشته، خواستار پاسخگویی معاون شهردار شد.

معاون عمرانی شهردار بوشهر نیز مشکل را به مشاور مرمت این پروژه مرتبط دانست و گفت: فردی که قراردادی 80 میلیون تومانی برای طراحی، مرمت و نظارت این پروژه دارد، تا امروز طرحی ارائه نکرده و می گوید که طرح را همزمان با مرمت ارائه می کند که حرف درستی نیست.

صدرالله حیدری با اشاره به نگرانی هایی که چندی پیش در خصوص اشکالات مرمت این پروژه به وجود آمد و متعاقب آن جلسه ای در شورای شهر برگزار شد، ادامه داد: از آن زمان 2 ماه می گذرد و هرچه با مشاور کلنجار رفته ایم که طرح خود را ارائه کند، از این موضوع خودداری می کند. نهایتا به دلیل اینکه سقف این بنا برداشته شده و در آستانه فصل بارندگی امکان آسیب دیدن آن وجود دارد، شاید راسا پیمانکار دیگری انتخاب کرده و تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی به ترمیم سقف عمارت بیلیارد اقدام کنیم.

* شورای بافت قدیم احیا شود

دیگر عضو شورای شهر بوشهر نیز گفت: در مورد احیا بافت قدیم تنها صحبت می شود ولی در عمل شاهد اقدام مناسبی نیستیم.

زهرا رضایی افزود: شهرداری بافت قدیم بوشهر باید احیا شود تا بتواند گام های مثبتی برای حفظ این بافت ارزشمند داشته باشد.

وی یادآورشد:فعال شدن شواری احیا بافت قدیم به ریاست استاندار و مشخص شدن وظایف دستگاههای مربوطه می تواند نقش چشمگیری برای احیا بافت تاریخی بوشهر داشته باشد.

* الگوبرداری از طرح نخبه پروری پارس جنوبی

رییس مرکز پژوهش های شورای شهر بوشهر نیز با تقدیر از عملکرد مدیریت منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی در زمینه مسئولیت های اجتماعی، گفت: رویکرد نخبه پروری و حمایت از دانش آموزان در آستانه کنکور توسط منطقه ویژه پارس گامی مثبت است که باید به سایر دستگاه های پردرآمد استان بوشهر همانند گمرک و بندر نیز تسری پیدا کند.

الهام بارگاهی افزود: با توجه به وجود استعدادهای علمی فراوان در استان بوشهر پیشگام شدن دستگاه های پردرآمدی چون گمرک، بندر، شیلات و حتی شهرداری می تواند به شکوفایی استعدادهای نهفته در استان بوشهر کمک کند.

گفتنی است در بخشی از این جلسه نیز اعضای شورا با خرید امتیاز تیم لیگ دسته دومی به قیمت 350 میلیون تومان با نام "شاهین شهرداری" موافقت کردند.

همچنین در حاشه این نشست از عبدالله جامعی اولین مدال آور آسیایی ایران در رشته ژیمناستیک و نرگس دوست محمدی نفر چهارم مسابقات المپیاد مهارت جهانی برزیل در رشته طراحی گرافیک تقدیر شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خلیج فارس، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1394، کدخبر: 62280، www.pgnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین