پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
به اعتقاد کارشناس غرب آسیا، جنگ‌هایی که نه به مباشرت رژیم صهیونیستی، بلکه به نیابت از این رژیم از سوی کشورهای عربی صورت گرفته، حاصل دوره مطالعاتی ۶۰ ساله اسرائیلی‌ها است.

شعارسال: «مجتبی رحمان دوست»، دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین و نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش همکاری اطلاعاتی بین تل‌آویو و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس، با اشاره به جنگ­‌های نیابتی کشورهای عربی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی در اوایل روی کار آمدن رژیم صهیونیستی چهار جنگ پیاپی علیه اسرائیل در سال‌های 1948، 1956، 1967 و 1973 به راه انداختند. اسرائیل از همان سال‌ها به دنبال تقویت نظامی خود بود تا در منطقه برتری نظامی خود را اثبات کند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ رژیم صهیونیستی با لبنان در سال 1982 و جنگ 33 روزه این رژیم با لبنان در سال 2005 باعث شد که صهیونیست­‌ها به قدرتمندی مقاومت پی ببرند، بیان داشت: رژیم صهیونیستی به این امر اندیشید که چرا برتری نظامی پیدا کند که کشورهای عربی را شکست دهد؛ می‌تواند بین این کشورها تفرقه و جنگ نیابتی راه اندازد. اگر کشورهای عربی تفرقه داشته باشند و یکدیگر را کشته و تضعیف کنند، این موضوع به نفع اسرائیل خواهد بود. بر این اساس جنگ به جنگ کشورهای عربی با یکدیگر به نیابت از اسرائیل تغییر پیدا کرد. رژیم صهیونیستی در این موضوع عملاً موفق شد.

دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به اقدامات صهیونیست­‌ها در منطقه یادآوری کرد: برای مثال اقدامات عربستان سعودی در سال‌های اخیر، آنچه مصر علیه حماس در جنگ‌های دهه‌ اخیر انجام داد و رفح را بست، نقشی که کویت، ترکیه و امارات علیه مقاومت انجام داده‌اند، همه جنگ‌های نیابتی اسرائیل و آمریکا علیه مقاومت هستند. جنگ‌هایی که نه به مباشرت اسرائیل، بلکه به نیابت از این رژیم از سوی کشورهای عربی صورت گرفته، حاصل دوره مطالعاتی شصت‌ساله اسرائیلی‌ها است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صهیونیست­‌ها به این نتیجه رسیدند، زمانی که دست برتر نظامی را ندارند، از کشورهای عربی در جنگ نیابتی استفاده کنند، افزود: اسرائیل دست روی دست نگذاشته و خود را کنار نکشیده است، بلکه تصمیم گرفت کشورهای عربی را با یکدیگر دشمن کند.

وی با توجه به اینکه اسرائیلی­‌ها این تفرقه را علناً از طریق مذاکرات صلح اسلو، تابا، شرم‌الشیخ و کمپ دیوید شروع کردند، اشاره داشت: اکنون زمان شادی و سرور اسرائیل است؛ چراکه بدون اینکه ذره‌ای از خود هزینه کند، دست برتر را دارد. اوضاع به‌گونه‌ای است که کشوری مانند عربستان هزینه جنگ علیه حکومت مقاومتی و شیعه عراق را می‌پردازد تا آن را سرنگون کند. اسرائیل چه شرایطی بهتر از حالت کنونی می‌خواهد؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 23بهمن1395، کدخبر: 1324645: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
جنگ نیابتی الان یک الزام است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین